دردسر دوباره واکسن سینوفارم برای ایرانی ها

به گزارش آخرین خبر، قرار بود تعدادی از اسکی بازان ایران به کمپ تمرینی اتریش اعزام شوند تا در ماه های منتهی به المپیک زمستانی آمادگی مناسبی برای رقابت به دست بیاورند، اما این برنامه لغو شد و اکنون تعیین نیست که فدراسیون چه برنامه جایگزینی برای ورزشکاران دارد.

دردسر دوباره واکسن سینوفارم برای ایرانی ها

طبق قوانین این کمپ که فدراسیون اسکی مدعی آن است، واکسن های فایزر، مدرنا، جانسون اند جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینواک مورد تایید هستند و ورزشکاران باید هر دو دز را تزریق نموده باشند، اما کسانی که واکسن سینوفارم و سینواک را تزریق نموده اند، نمی توانند در اماکن عمومی نظیر هتل و رستوران ظاهر شوند.

بر این اساس از آنجایی که بیشتر ورزشکاران ایران واکسن سینوفارم را تزریق نموده اند، حضور در این کمپ را از دست دادند. البته چند نفر هم دز اول آسترازنکا را تزریق نموده اند، در حالی که شرط حضور در کمپ تزریق هر دو دز است.

مساله دیگر به بحث منابع اقتصادی برمی گردد، فدراسیون اسکی برای چند ورزشکار از طرف کمیته بین المللی المپیک پول دریافت می نماید تا صرف برنامه های آماده سازی آن ها کند، اما به بقیه ورزشکاران اعلام نموده بود هر کسی تمایل به شرکت در این کمپ دارد باید مبلغ هزار و 100 یورو را به حساب فدراسیون واریز نمایند تا برایش ویزا تهیه گردد. در شرایط فعلی ارز، تهیه چنین مبلغی برای بسیاری از ورزشکاران سخت است و فدراسیون باید به وسیله حامیان اقتصادی در تهیه هزینه ها همکاری می کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 آبان 1400 بروزرسانی: 30 آبان 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1923

به "دردسر دوباره واکسن سینوفارم برای ایرانی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دردسر دوباره واکسن سینوفارم برای ایرانی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید