درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد

به گزارش آخرین خبر، تهران (پانا) - طبق آمار حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور زندگی می نمایند که به علت هزینه های سرسام آور درمان ناباروری نمی توانند فرایند درمان را طی نمایند و قرار است با اجرای قانون جوانی جمعیت حمایت های بیمه ای از این زوج ها تکمیل گردد.

درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد

طبق اعلام مرکز آمار ایران، در کشور حدو د 26 میلیون زوج وجود دارد و طبق اعلام وزارت بهداشت 15 درصد زوجینی که در دوره باروری و در سنین 15 تا 45 سال قرار دارند، مشکل ناباروری دارند. آنالیز های انجام شده بین سال های 92 تا 94 نشان می دهد که در بعضی استان های پر جمعیت کشور آمار ناباروری بیشتر و حدود 20 درصد است.

بر همین اساس آمارها نشان می دهد در کشور حدود چهار میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد که نیازمند دریافت خدمات درمان مسائل ناباروری هستند. در عین حال کاهش نرخ ازدواج و در پی آن کاهش چشمگیر فرزندآوری زنگ خطر پیری جمعیت را به صدا درآورده است، موضوعی که منجر به شکل گیری قانون جوانی جمعیت شده است. بخشی از این قانون به حمایت از زوج های نابارور اختصاص دارد.

فاطمه محمدبیگی، عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس درباره اقدامات اخیر مجلس برای حل مشکل درمان زوج های نابارور با صندوق های بیمه ای اظهار کرد: شورای عالی بیمه برای عملیاتی شدن درمان نابارورى به واسطه سازمان هاى بیمه گر جلسه ای تشکیل داد و کلیات بیمه ناباروری مورد آنالیز نهاده شد. قرار است به زودی آیین نامه های آن نیز ابلاغ گردد.

این نماینده مجلس ادامه داد: هزینه های آزمایشگاهی و پاراکلینیکی، هزینه های دارویی و هزینه های درمانی که شامل جراحی می گردد، در فرایند درمان ناباروری مورد توجه است که در این جهت هزینه های گزافی به زوج های نابارور تحمیل می گردد. اکنون بخشی از این هزینه ها در بخش دارو مورد توجه بیمه های درمانی واقع شده است اما کافی نیست.

وی با اشاره به قانون جوانی جمعیت توضیح داد: در قانون جوانی جمعیت یکی از بخش هایی که مورد توجه واقع شده است، پوشش بیمه ای خدمات ناباروری است که در این زمینه با اجرای قانون مذکور خدمات درمان ناباروری به طور کامل تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد. طبق این قانون، وزارت بهداشت و درمان کشور موظف است زمینه های درمان ناباروری را برای زوجین نابارور فراهم کند.

این عضو فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی گفت: درمان ناباروری تحت حمایت بیمه ها باید هرچه سریعتر اجرایی گردد، با توجه به اینکه سابقه اجرایی شدن آن در بودجه سال های گذشته هم عنوان شده است، امیدواریم زودتر به مرحله عملیاتی شدن برسد.

محمدبیگی در انتها تاکید نمود: از آنجا که هزینه درمان ناباروری بر دوش بیمه ها است، کوشش می گردد در بودجه سال آینده اعتبارات بیشتری برای درمان آنها اختصاص داده گردد. البته در بودجه امسال نیز اعتباراتی اختصاص یافته بود که بخش اندکی از آن تخصیص یافت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2090

به "درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان ناباروری تحت پوشش بیمه ها قرار می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید