ردی از لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

به گزارش آخرین خبر، تهران (پانا) - محمد تعیین روح الامینی که سال جاری با فیلم کوتاه لئو در بخش داستانی جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور دارد درباره این اثر توضیحاتی را ارائه داد.

ردی از لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران

محمد تعیین روح الامینی فیلمساز که با فیلم کوتاه لئو در سی وهشتمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، در گفت وگو با خبرنگار پانا درباره این فیلم و نامگذاری آن شرح داد: این فیلم داستانی کوتاه، قصه زندگی خالد را که در یک موقعیت خاص وظیفه گزارش فوتبال را بر عهده دارد، روایت می نماید. لوکیشن فیلم نیز در شهر کاشان و و در یک جاده است که به نام جاده گاز شناخته می گردد. نام اثر را نیز لئو انتخاب کردم، که لئو در واقع همان لیونل مسی است که در این اثر به عنوان قهرمان بچه ها شناخته می گردد.

وی درباره چالش هایی که به هنگام ساخت این اثر کوتاه با آن ها روبرو بود، گفت: قطعا همواره به هنگام ساخت اثر چالش های کوچک و بزرگ بسیاری سر راه فیلمساز قرار می گیرد اما اصلی ترین و بزرگ ترین چالشی که من در این فیلم با آن روبرو بودم به قصه فیلم و همین طور بازیگران کار مربوط می شد. چون قصه فیلم در خارج از ایران و در کشور یونان اتفاق می افتاد، بازیگران فیلم باید به دو زبان عربی و یونانی حرف می زدند که من از نابازیگر استفاده کردم و هر دو زبان به آن ها آموزش داده شد. کوشش ما این بود که لحن و لهجه زبان ها به درستی ادا گردد و این گونه نگردد که چند دیالوگ از این زبان ها را صرفا حفظ نموده باشند.

روح الامینی اظهار کرد: همواره مقوله مهاجرت و پرداختن به چنین موضوعی یکی از دغدغه هایم بوده و به ویژه مهاجرت از نگاه بچه ها و چالش هایی که بعد از مهاجرت در جهت گریبان آنها را می گیرد به نظرم ماجرایی است که باید به آن پرداخته گردد؛ چون بچه ها به نوعی ناخواسته بدون رضایت خودشان مجبور به این انتخاب می شوند.

وی درباره پیوستن جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به جرگه جشنواره های معتبر مورد تایید اسکار، گفت: به نظرم اتفاق خیلی مهم و خوبی است اما جشنواره تهران باید برای حفظ این امتیاز کوشش بیشتری داشته باشد، چراکه این اتفاق به راحتی به دست نمی آید و باید در جهت حفظ این موقعیت بزرگ کوشش کرد. تنها مکانی که امکان نمایش فیلم برای ما فیلمسازان کوتاه فراهم است، همین جشنواره ها هستند. به ویژه جشنواره فیلم کوتاه تهران که هم مخاطبان زیادی دارد و هم از اعتبار خوبی برخوردار است و همین دیده شدن فیلم به وسیله مخاطبان جشنواره، مزیتی است که این فستیوال به فیلم ارزانی می دارد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 22 آبان 1400 بروزرسانی: 22 آبان 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1915

به "ردی از لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران" امتیاز دهید

1 کاربر به "ردی از لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ردی از لیونل مسی در جشنواره فیلم کوتاه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید