سوزش سر دل ؛ دلایل و درمان

به گزارش آخرین خبر، استفاده از لباس های خیلی تنگ در سوزش سر دل هنگام شب تاثیر دارد. پوشیدن لباس سبک و گشاد هنگام خواب به پیشگیری از این عارضه یاری می نماید.

سوزش سر دل ؛ دلایل و درمان

سوزش سر دل در صورت عدم درمان می تواند منجر به بروز اختلالات خواب و خستگی روزانه گردد. در خبرنگاران راه حل هایی برای کاهش علائم سوزش شبانه سر دل را توضیح می دهیم .

مصرف زودهنگام وعده شام: برای جلوگیری از سوزش سر دل، حداقل شام را سه ساعت قبل از خواب میل کنید تا بدن تان زمان زیادی را برای هضم غذا داشته باشد. البته پیشنهاد دیگر این است که بالافاصله بعد از صرف شام، نخوابید و در صورت امکان کمی پیاده روی کنید.

مصرف مواد غذایی کم چرب: چربی زیاد، کند تر از پروتئین یا کربوهیدرات ها از معده خارج می گردد. یک شام معمولی باید حدود 600 کالری به بدن شما برساند و میزان چربی آن فقط 13 تا 16 گرم باشد. علاوه بر این محدود کردن مصرف چربی راهی برای کنترل وزن است. چون افزایش وزن در ابتلا به سوزش سر دل نقش زیادی دارد.

دوری از استرس: استرس به سوزش معده یاری می نماید. ممکن است دچار برگشت اسید معده به طور خفیف باشید و اصلا متوجه نشوید. کم کردن استرس و تغییر شیوه زندگی، در کاهش سوزش معده موثر است .

خوابیدن به پهلوی چپ: برای جلوگیری از سوزش سر دل شبها به پهلوی چپ بخوابید چون خوابیدن به پهلوی راست ممکن است سوزش معده را بیشتر کند.

سر خود را بالا نگه دارید: موقع خواب، خود را بالا نگهدارید تا فشار کمتری بر معده وارد و از برگشت اسید معده به مری جلوگیری گردد.

انتخاب لباس های راحت: استفاده از لباس های خیلی تنگ در سوزش سر دل هنگام شب تاثیر دارد. پوشیدن لباس سبک و گشاد هنگام خواب به پیشگیری از این عارضه یاری می نماید.

منع مصرف بعضی خوراکی ها ،شب ها برای پیشگیری از سوزش معده باید از خوردن نوشیدنی های گازدار حاوی کافئین (قهوه، چای، کولا)، مرکبات و غیره خودداری کرد و نوشیدن آب توصیه می گردد. پرهیز از کشیدن سیگار نیز مهم است چون سیگار باعث ترشح بیشتر اسید معده می گردد.

ورزش و حرکات بدنی ، ورزش برای سلامت عمومی بدن خوب است، اما تمرینات ورزشی بعد از خوردن ممکن است به سوزش سر دل و برگشت اسید معده به مری منجر گردد. اگر اغلب به سوزش معده دچار می شوید از نرمش هایی مانند دراز و نشست خودداری کنید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 882

به "سوزش سر دل ؛ دلایل و درمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوزش سر دل ؛ دلایل و درمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید