فرودگاه بین&zwnjالمللی پودنگ شانگهای، دومین فرودگاه شلوغ چین، عکس

به گزارش آخرین خبر، فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای یا فرودگاه پودونگ (Shanghai Pudong International Airport)، یکی از 2 فرودگاه اصلی بین المللی در شهر شانگهای است و قطب خطوط هوایی ایر چاینا (Air China)، شانگهای ایرلاینز (Shanghai Airlines) و هواپیمایی شرقی چین (China Eastern Airlines) به شمار می رود. این فرودگاه بیشتر به پروازهای بین المللی اختصاص دارد؛ در حالی که فرودگاه بین المللی شانگهای هونگچیائو (Shanghai Hongqiao International Airport) بیشتر به پروازهای داخلی اختصاص داده شده است. فرودگاه پودنگ، فرایند رو به رشد خوبی را طی نموده و توانسته بعد از فرودگاه بین المللی پکن ، عنوان دومین فرودگاه پر رفت و آمد در چین را از لحاظ جابه جایی مسافر به دست بیاورد.

فرودگاه بین&zwnjالمللی پودنگ شانگهای، دومین فرودگاه شلوغ چین، عکس

تاریخچه

فرودگاه بین المللی شانگهای هونگچیائو تا مدت ها اصلی ترین فرودگاه شانگهای به حساب می آمد. اما بعدها به این نتیجه رسیدند که گسترش آن ممکن نیست و شهر، به یک فرودگاه دیگر نیز نیاز دارد. بنابراین اولین مرحله ساخت فرودگاه پودنگ را در سال 1997 شروع کردند و 2 سال بعد، از آن بهره برداری شد. مرحله دوم ساخت این فرودگاه در سال 2005 کلید خورد و تجهیزات و بخش های مختلف آن را گسترش دادند تا برای بازی های المپیک تابستانی 2008 در پکن آماده باشد. این فرودگاه، یک بار دیگر هم در سال 2015 گسترش یافت و بعد از این مرحله توانستند ظرفیت فرودگاه را دو برابر نمایند.

امکانات و ترمینال ها

فرودگاه بین المللی پودنگ شانگهای، 4 باند دارد که هواپیماهای عظیمی همچون ایرباس A380 و بوئینگ 8-747 می توانند به راحتی در آن فرود بیایند. همچنین این فرودگاه از 2 ترمینال مسافربری اصلی تشکیل می گردد. ترمینال 1 آن را در سال 1999 راه اندازی کردند تا ترافیک هوایی فرودگاه هونگچیائو را کمی سبک کند. نمای بیرونی این ترمینال به مرغ دریایی شبیه است و 28 گیت، 204 باجه چک-این و 13 سیستم حمل و نقل چمدان را دربرمی گیرد. ترمینال 2 این فرودگاه به همراه سومین باند آن در سال 2008 تأسیس شد. این ترمینال کمی از ترمینال 1 عظیم تر است و هرچند که آن را مانند این ترمینال ساخته اند، اما اگر دقیق تر نگاه کنید، بیشتر به موج دریا شباهت دارد. خطوط هوایی ایر چاینا و دیگر اعضای استار الاینس (Star Alliance) در این بخش متمرکز هستند. گیت های C این ترمینال مخصوص پروازهای داخلی و گیت های D آن مخصوص پروازهای بین المللی می باشد. همچنین یک ستلایت کنکورس (Satellite Concourses) دیگر نیز از سال 2015 در حال آماده شدن است که انتظار می رود در سال 2019 به سرانجام برسد و ظرفیت جابه جایی مسافر این فرودگاه را به 80 میلیون در سال افزایش دهد.

دسترسی به مرکز شهر

ایستگاه متروی پودنگ شانگهای، این فرودگاه را به فرودگاه هونگچیائو متصل می نماید. همچنین مسافران می توانند از قطارهای مغناطیسی مَگلِو (Maglev train) نیز یاری بگیرند که هر 15 دقیقه به حرکت درمی آیند. علاوه بر آن، این فرودگاه به خط 2 متروی شانگهای نیز متصل است و هزینه پایین تری نسبت به قطار مگلو دارد. مسافران می توانند با توجه به مقصد مورد نظرشان، از این مترو خط عوض نمایند و ادامه جهت را بپیمایند. اتوبوس های فرودگاه هم آماده خدمت رسانی به مردم هستند و به سمت نقاط مختلفی در شهر از جمله میدان خلق (Peoples Square) حرکت می نمایند.

منبع: گردشبان
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1423

به "فرودگاه بین&zwnjالمللی پودنگ شانگهای، دومین فرودگاه شلوغ چین، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه بین&zwnjالمللی پودنگ شانگهای، دومین فرودگاه شلوغ چین، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید