فیلم های بچه های جاسوس از بد ترین تا بهترین

به گزارش آخرین خبر، فرانچایز بچه های جاسوس رابرت رودریگز یکی از اصلی ترین فیلم های بچه ها در قرن تازه است. اولین فیلم بچه های جاسوس که در سال 2001 منتشر شد، به اندازه ای در گیشه خوب عمل کرد که دو دنباله مستقیم در سال های 2002 و 2003 و چهارمین فیلم آن نیز در سال 2011 منتشر شد. این سری فیلم عجیب و غریب و بچه هاه، پر از ابزارها و جلوه های کاربردی بسیار ساده است اما فقط یکی از این فیلم ها را واقعا می توان بهترین نامید.

فیلم های بچه های جاسوس از بد ترین تا بهترین

فیلم های بچه های جاسوس محصولی متعلق به اوایل قرن تازه هستند. داستان های اکشن و ماجراجویی کم هزینه آن ها با حضور ستاره های بزرگ آن زمان، همیشه مورد استقبال منتقدان قرار نمی گرفتند. با این حال، آن ها در آن زمان در بین بچه ها محبوب شدند و خانواده لاتینکس را در راس یک فرنچایز بزرگ قرار دادند.

زمانی که پیکسار در ابتدای کار بود و سعی داشت به عنوان یک استودیوی خانوادگی، به وزن موضوعی و نوشته های احساسی در فیلم هایی مانند داستان اسباب بازی اهمیت دهد، بچه های جاسوس جهت متفاوتی را به سوی همان جمعیت هدف در پیش گرفتند و جهتی را آغاز کردند که با لباس های مضحک، پرده های سبز و فیلمنامه های خنده دار و کلیشه ای درباره ارزش خانواده و باور به خود همراه بود.

در فیلم های بچه های جاسوس، سرگرمی بچه ها بالاتر از همه اولویت های دیگر است. این فیلم ها ماجراجویی های کارمن (الکسا پناوگا) و جونی کورتز (داریل سابارا) را بررسی می کنند. آن ها عملیات را هدایت می کنند و در نهایت بزرگ ترها و دنیا را نجات می دهند. رودریگز در بچه های جاسوس، رویکردی بچه هاه به داستان گویی و لحن فیلم دارد که همین مسئله، به فیلم، خاصیتی منحصربه فرد و شوخ طبعانه می بخشد و تمام این ها باعث موفقیت این مجموعه می شود. اما فیلم های موجود در دنیای بچه های جاسوس چگونه رتبه بندی می شوند؟

4. بچه های جاسوس 4: همیشه و همه جا (Spy Kids 4: All The Time In The World)

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • بازیگران: داریل سابارا، الکسا پناوگا، جسیکا آلبا
  • تاریخ انتشار: 2011
  • امتیاز راتن تومیتوز: 23 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 3.5 از 10

این فیلم به عنوان تنها اثر ناشایست این فرانچایز، در انتهای این لیست قرار می گیرد. رودریگز پس از تقریبا یک دهه دوری از این فرنچایز، بازگشت تا داستان تازهی را در دنیای بچه های جاسوس تعریف کند. چهره های تازه ای در فیلم بازی کردند. جسیکا آلبا و جوئل مک هیل به عنوان والدین بچه های جاسوس، ربکا (روان بلانچارد) و سیسیل (میسون کوک)، به این مجموعه پیوستند. داستان حول محور یک طرح آخرالزمانی درباره کنترل زمان است که به عنوان نوعی شبه استعاره برای افرادی که وقت خود را با خانواده تلف می کنند، استفاده می شود.

این داستان در ظاهر مانند باقی فیلم های بچه های جاسوس است و هیجان ژانر علمی تخیلی را با ارزش های ساده خانوادگی ترکیب می کند اما فیلم قطعا فاقد عناصری است که سه گانه اصلی را بسیار خاص کرده بود. بچه های جاسوس 4 در نهایت با فیلمنامه ای سطحی، شخصیت های نه چندان مجذوب کننده و تکراری، علی رغم هشت سال انتظار، مانند یک بازخوانی از فیلم های قبلی است. لحظات درخشانی در این اثر وجود دارد اما بچه های جاسوس: همیشه و همه جا، بیشتر شبیه یک تقلید بی روح از سه گانه اصلی است تا یک جانشین واقعی و شایسته. اگرچه این اثر یکی از معدود فیلم های این مجموعه است که از کارت های اسکرچ، برای اضافه کردن حال و هوایی خاص به داستانش استفاده می کند.

3. بچه های جاسوس 2: جزیره رویاهای گمشده (Spy Kids 2: The Island Of Lost Dreams)

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • بازیگران: آنتونیو باندراس، داریل سابارا، الکسا پناوگا
  • تاریخ انتشار: 2002
  • امتیاز راتن تومیتوز: 75 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.2 از 10

این فیلم در رتبه سوم واقع شده است اما از بچه های جاسوس 4 بسیار بهتر است. دومین فیلم این مجموعه، همه چیزهایی را که باعث موفقیت اولین فیلم بچه های جاسوس شدند، ادامه می دهد و داستانی علمی تخیلی و یک کمدی کلاسیک خانوادگی از کارمن، جونی و دوستان و خانواده شان و یک گروه بازیگر مکمل را که در این فیلم به طور قابل توجهی رشد می کند، به نمایش می گذارد. داستان درباره یک هجوم واقعی به بهترین شکل ممکن است. جاسوسان تازهی پیدا می شوند که اقتدار کارمن و جونی را تضعیف می کنند. در این فیلم، شاهد سلاح های ویژه روز قیامت هستیم. حتی رئیس جمهور نیز در جایی از فیلم ظاهر می شود. علاوه بر همه این ها، جزیره ای از حیوانات هیبریدی غول پیکر و دیگر مخلوقات فانتزی عجیب و غریب در فیلم دیده می شود که آزادانه پرسه می زنند و باعث هرج و مرج عمومی می شوند و همه، از طریق دانشمند سرکش، رومرو که استیو بوشمی نقش او را بازی می کند خلق شده اند.

بچه های جاسوس 2 از ابتدا تا انتها، لحظاتی خنده دار، درس هایی ساده، اقدامات بچه هاه و مواردی سرگرم کننده را ارائه می کند و این دقیقا همان چیزهایی است که مخاطبان این مجموعه، از این فیلم ها انتظار دارند. تنها دلیلی که این فیلم در نیمه پایینی لیست قرار می گیرد این است که به خوبی نسخه اصلی نیست. بچه های جاسوس 2 یک فیلم خانوادگی سرگرم کننده و عالی است اما فیلمی که بعد از آن منتشر شد، از چند جنبه بزرگ تر و بهتر است.

2. بچه های جاسوس 3: بازی باخته (Spy Kids 3-D: Game Over)

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • بازیگران: سیلوستر استالونه، داریل سابارا، الکسا پناوگا
  • تاریخ انتشار: 2003
  • امتیاز راتن تومیتوز: 45 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 4.3 از 10

بچه های جاسوس 3 دارای امتیاز 45 در سایت راتن تومیتوز است که به طور قابل توجهی کم تر از امتیاز فیلم بچه های جاسوس 2 است. فیلم سوم کیفیت پایین عینی سینمایی خود را با داستانی بیش از حد بچه هاه و مجذوب کننده جبران می کند. بچه های جاسوس 3 یک شاهکار سرگرم کننده است. این فیلم، سیلوستر استالونه را در یکی از فوق العاده ترین بازی های دوران کاری او به نمایش می گذارد و تقریبا همه شخصیت های اصلی و فرعی دو فیلم قبلی به شکلی به این قسمت بازمی گردند.

این اثر یک فیلم ماجراجویی خانوادگی و پر از سکانس های اکشن و جلوه های گرافیکی و کامپیوتری بسیار واضح است که با وجود نقص هایش، بسیار سرگرم کننده به نظر می رسد. در طی فیلم، شاهد مسابقاتی به سبک بازی های ویدیویی با پیامدهای واقعی هستیم که شبیه تقلیدی کم هزینه از فرنچایز ترون است. افزایش قدرت گرافیکی شخصیت ها به خوبی با لباس های علمی تخیلی و مضحک آن ها همگام است. الایجا وود بازیگر ارباب حلقه ها نیز برای حدود 90 ثانیه در فیلم ظاهر می شود و خود را معادل همان فرد برگزیده در ماتریکس اعلام می کند و سپس بلافاصله می میرد.

اگر صادق باشیم باید گفت که بچه های جاسوس 3 اثری پر از آشفتگی است. داستان در همه جا ناپیوسته است، جلوه های ویژه شاید خنده دارترین در کل فرنچایز باشند و بخش زیادی از عناصر درخشان آثار قبلی از دست رفته است اما خود فیلم آن قدر مجذوب کننده و سرگرم کننده است که هیچ کدام از این ها آنقدرها هم مهم نیستند و به چشم نمی آیند.

1. بچه های جاسوس (Spy Kids)

  • کارگردان: رابرت رودریگز
  • بازیگران: آنتونیو باندراس، الکسا پناوگا، کارلا گوگینو
  • تاریخ انتشار: 2001
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93 از 100
  • امتیاز IMDb به فیلم: 5.5 از 10

نسخه اصلی، قطعا بهترین فیلم بچه های جاسوس است. اولین فیلم در سال 2001، عناصری آشنا داشت و در عین حال، به طور جالبی، تازه و تازه بود. فیلم دارای مضامین استانداردی مانند رابطه خواهر و برادری و عشق و نفرت بین کارمن و جونی، ابزارهای جاسوسی مختلف و لحظات شگفت انگیزتری مانند معرفی شخصیت ماچته با بازی دنی ترجو است. بازیگران فوق العاده هستند و هماهنگی خیلی خوبی با هم دارند و ماجراجویی آن ها، احمقانه اما هیجان انگیز است. رودریگز بارها تلاش کرده تا جادو و مجذوب کنندهیت بچه های جاسوس را، چه با ساخت دنباله ها و چه در آثار اخیرش مانند شارک بوی و ما می توانیم قهرمان باشیم، تکرار کند اما هیچ کدام به خوبی این فیلم اصلی از آب درنیامده اند.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1962

به "فیلم های بچه های جاسوس از بد ترین تا بهترین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم های بچه های جاسوس از بد ترین تا بهترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید