لبنان، احتمال نخست وزیری نواف سلام

به گزارش آخرین خبر، بعضی منابع غیررسمی لبنان گزارش دادند که احتمالا نواف سلام با حمایت منطقه ای و بین المللی به عنوان نخست وزیر آینده لبنان انتخاب گردد.

لبنان، احتمال نخست وزیری نواف سلام

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران٬ به نقل از شبکه الجزیره، منابع غیر رسمی در لبنان به نقل از منابع سیاسی مطلع اعلام کردند که احتمالا دولت جدید این کشور با نخست وزیری نواف سلام حقوقدان و دیپلمات و قاضی دادگاه لاهه و تحت حمایت مشترک محور آمریکایی-سعودی-فرانسوی تشکیل می گردد. علاوه بر این فضای منطقه ای و بین المللی نیز همسو با تایید نام نواف سلام برای نخست وزیر آینده لبنان است.

طبق اطلاعات این منابع٬ وزرای کابینه جدید لبنان متشکل از متخصصان در امور اقتصادی و اقتصادی خواهد بود؛ زیرا دولت در این مرحله بیش از هرچیز احتیاج به چنین وزرایی دارد.

منابع اشاره کردند که احزاب سیاسی لبنان از روز گذشته در حال اجرا تماس و دیدارهای متعدد برای مشخص موضع خود در مورد تحولات اخیر هستند.

منابع مذکور ادامه دادند که نام نواف سلام اکنون در میان محافل پارلمانی و احزاب سیاسی مطرح شده و جامعه مدنی و تحرکات مردمی نقش عظیمی در رسیدن سلام به کاخ نخست وزیری دارد. به این معنا که فشار مردمی بالا در مورد نخست وزیری نواف سلام٬ فراکسیون های سیاسی را مجبور به انتخاب نام وی نموده است.

اما این منابع در مورد مواضع نیروهای سیاسی میثاق ریاست جمهوری تصریح کردند که بعد از فاجعه 4 آگوست شرایط تغییر نموده و دیگر مانند قبل نیست و به ویژه ذهنیتی که در مورد مدیریت فرایند سیاسی و تشکیل دولت در لبنان وجود داشت باید تغییر کند. در این شرایط نمی توان زمان را هدر داده و شرط و شروط مشخص کرد.

به گفته منابع غیررسمی لبنان٬ نام های سنتی که همیشه در زمان تشکیل دولت در لبنان مطرح می گردد دیگر مورد پذیرش مردمی و بین المللی نیست. ملت خشمگین لبنان بازگشت سعد حریری به سمت نخست وزیری را که بخشی از طبقه سیاسی کنونی لبنان است نمی پذیرند و جامعه بین المللی نیز تمایلی به تکرار تجربه های قبلی تشکیل دولت در لبنان ندارد.

منابع تاکید کردند که دولت مستقل با ریاست نواف سلام٬ اعتماد ملی و بین المللی را به لبنان با گردانده و دروازه ورود یاری های وعده داده شده ای که به دلیل عدم اعتماد به طبقه سیاسی لبنان متوقف شده بود را باز می نماید.

استعفای دولت لبنان چند روز پس از انفجار عظیم بیروت٬ بار دیگر موجب انسداد سیاسی در این کشور شده و در فرایند سیاسی شرایطی مشابه زمان استعفای دولت سعد حریری به وجود آورده است. اما این مرحله حساس لبنان واقعا تحمل چالش ها و مانورها و اتلاف وقت دوره قبل را ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1230

به "لبنان، احتمال نخست وزیری نواف سلام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان، احتمال نخست وزیری نواف سلام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید