متن درباره اربعین ؛ گلچین متن ادبی در خصوص اربعین حسینی

به گزارش آخرین خبر، امروز، اربعین خورشید است. نگاه کن چگونه پرندگان، بر شاخه های درختان روضه می خوانند؛ چگونه ابرها، فشرده فراقی بزرگ، پهنه زمین را می بارند! رفته اید و پس از شما، جاده ها، اسیر زمستانی همیشگی اند. پرواز ناگهان شما آتشی است که هرگز فرو نمی نشیند. زخم عاشورا همواره تازه است! دیری است که گیسوان کودکی رقیه را بادهای یغماگر، با خویش برده اند. زمین، پاییزش را از یاد می برد، اما زخم عمیق عاشورا را هرگز. به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، مجموعه از متن درباره اربعین را برای شما در این مطلب ارائه می دهیم.

متن درباره اربعین ؛ گلچین متن ادبی در خصوص اربعین حسینی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

جملات و متن درباره اربعین حسینی

1. متن کوتاه درباره اربعین

چهل روز گذشت.... در آن غروب خون آلود، هنگامی که خنجر شقاوت ها و نامردی ها، گلوی آخرین مبارز را درید، آن گاه که زنان و فرزندان داغدیده در میان پایکوبی شعله های آتش خیمه های شان، به سوگ مردان در خون غلتیده خود نشسته بودند، دشمن به جشن و سرور ایستاد، خیابان ها و کاخ ها را برای جشن ها مهیا ساخت و به انتظار ماند تا در میان دل های چون لاله پرخون اسیران، به برپایی جشنی تمسخرآمیز بپردازد.

اما زینب، این ستون پابرجای کاروان اسرا، همه چیز را به گونه ای دیگر رقم زد. به راستی چه کسی می داند چگونه زینب با وجود سنگینی کوهی از مصیبت ها بر شانه هایش، بغض غم ها را فرو داد و قدم بر قله رفیع عزت و آزادگی گذاشت.

اربعین حسینی تسلیت باد

❈ . ❈ . ❈ . ❈ . ❈

اگر عاشورا، معمار اشک را به آینه کاری رواق چشم ها فرستاد؛ اگر کربلا، معبری از خون و حماسه سر راه بیداران و بیدارگران کشور بنا کرد؛ اگر خون، سلاحی برتر از شمشیر گشت، اربعین تکرار آن سازندگی و معبرسازی و شهادت طلبی است.

❈ . ❈ . ❈ . ❈ . ❈

اربعین؛ روز بازگشت پرستوهای داغدار به کاشانه، روز رهایی از اسارت ها، روز گسستن غل و زنجیرها، هجرت از غربت و آوارگی، ساکن شدن در حریم امن دوست.

اربعین؛ روز زیبایی حقیقت، روز زیارت چشم ها از زیبایی های کربلا، روز تماشای واقعه عاشورا، روز به گل نشستن خون ذبح بزرگ کربلا.

اربعین؛ انتها شمرها و حرمله ها، انتها قهقهه ها و هوسرانی ها، انتها تشنگی ها و غل و زنجیرها، و انتها هراس دخترکان.

❈ . ❈ . ❈ . ❈ . ❈

اربعین، نگاهی مجدد به عاشوراست و مروری دوباره بر مضامین بلند خطبه های آتشین عقیله بنی هاشم زینب کبری علیها السلام و اسیر آزادی بخش حضرت سجاد علیه السلام.

چهل روز از مرثیه بی انتها خدا در خاک می گذرد و چهل عمره از بادیه پیمایان عرفات کربلا.

چهل روز از اشک های کربلا می گذرد؛ قطراتی که حاوی پیغام فتح اند و دلاورمردی.

چهل روز گذشت. اما چهل سال دیگر، چهارصد سال. .. هم که بگذرد، صدای هل من ناصر تو بی جواب نخواهد ماند.

چهل روز گذشت. نه اشک ها در چشم دوام آوردند، نه حرف ها بر زبان! روایت درد، آسان نیست.

متن درباره اربعین حسینی

خوب گوش کن!

صدای قدم ها؛

صدای سایش کفش ها بر سینه جاده ها؛

کسی می گوید بیا!

چند روز است که در راهی و باز هم خسته نمی شوی.

چون تو خوب این صدا را می شناسی.

صدای حسین را که بی وقفه می گوید بیا بیا بیا…

❈ . ❈ . ❈ . ❈ . ❈

اربعین است. چھل روز است که گل ھای خوشبوی محمدی از باغستان خویش جدا گشته اند و باغبان خود را تنھا نھاده اند.

نخستین زائر، صحابه خاص رسول خدا (ص) جابر بن عبدالله انصاری است که با بدنی خوشبو و ذکرگویان، بر قبر دردانه پیغامبر حاضر گشته و از سوز دل سه بار فریاد می زند: یا حسین! یا حسین! یا حسین! و بیھوش روی زمین می افتد. عطیه، دوست جابر، او را به ھوش می آورد که ناگھان جابر صدا می زند: آیا دوست، جواب دوست خود را نمی دھد؟ و سپس خودش جواب خودش را می دھد: چگونه جواب مرا بدھی، در حالی که خون از رگ ھای گلویت بر سینه و شانه ات فرو ریخته و بین سر و بدنت جدایی افکنده است…

❈ . ❈ . ❈ . ❈ . ❈

اربعین در راه است…

حال و روزم بد بهم میریزد آقا مدتیست

نقل هر مجلس شده ویزای رفتن تا عراق

چند روز دگر تا اربعین و حسرت به مانده فرات ……

❈ . ❈ . ❈ . ❈ . ❈

خواستم این اربعین را کربلا باشم ، نشد

از نجف، پای پیاده… کربلا باشم ، نشد

زائران بین نمازی در حرم یادم کنید

هر نمازی خواستم در کربلا باشم ، نشد

فرا رسیدن اربعین حسینی تسلیت باد

متن درباره اربعین حسینی جدید

2. مطلب بلند در خصوص اربعین حسینی

هنوز فصل خون خواهی نگذشته. هنوز رگ های انتقام سوزان است. مانده تا پرچم های خونین بر زانو بایستد و ناگاه به شمشیرطلبکار بدل گردد. مانده تا سرانگشتان تقویم انگشت شهادت گردد و نام یاغیان را برای ابد بر دروازه های رسوایی نشان دهد. هنوز چیزی نگذشته از رفتار خطاکاری آب، که تشنگی صفات معصوم را نادیده گرفت. هنوز من در کمین طغیان حقیقتم که میوه های روییده از انقلاب را به رخ خارهای سترون خواهد کشید.

من تنها نیستم. من که بر روی استخوان ها و حنجره های شهید اشک هایم را باریده ام؛ من که بر مزار شهیدان مرثیه گشته ام، تنها نیستم. تاریخ در نفس نفس صبر چله نشین من ادامه خواهد داشت و تقدیر حماسه را من با سکوت و فریاد خویش رقم می زنم. صدایم از حوالی دشت خون خورده و از کنار قربانیان عشق به سوی ابدیت می تراود. آیندگان در صدای دلاور من قد می کشند. غیرت آزادگان، صدای مرا در هر کجای زمانه خواهد شنید و جنگاورانِ ایمان در روشنایی این صدا یکدیگر را خواهند شناخت.

فقط نیزارها نیستند که در این اربعین پاییزی آوازهای محزون دارند. فقط پیرهن های کبود نیستند که بوی بغض دارند. حتی پرندگان قاره های دوردست می دانند که در این روز باید برای کدامین خون بزرگوار، خطبه بخوانند. سفر هم که کنیم و از ارتفاع خاطرات دشت، دور هم که شویم، باز هم حدیث به یغما رفتن صبر همراه ما خواهد بود. در صداهای جرس هر کاروان و در ردپای هر شن باد بیابانگرد، هول رستاخیز دوباره ای است برای انتقام عشق. خون های ریخته مظلوم هرگز خشک نمی شوند؛ به یکدیگر می پیوندند تا تمام دریاهای جوشان را شبیه خود، سرخ فام و منقلب نمایند که مگر روز محاکمه ظالمان ابدی به تعجیل افتد.

سلام های بی پاسخ مانده نسل ستاره را من بر دوش می کشم که یگانه حماسه آن اخترانِ دنباله دارم. مانده ام تا روایت کنم ذره ذره آن سوسوهای معصوم را که در شب بی خویشتنی ظلم، چنان درخشش رستگاری داشتند که چشمان حیله ظلمت کور شد و برای ابد عقیم ماند. کجایید آیندگان انسان؟ بنشینید به شنیدن حکایتی که من برای تان از قرن های پیش آورده ام. حکایت خون های سرفراز که تا قیامت بر صورت ننگین رذالت شتک می زند. خون های زنده جاوید؛ خون های آزادگی …

باران، مرثیه ای حزین است مرا

اندوه غروب، در کمین است مرا

شب این شب مشکی پر از بغض بلند

پیراهن سوگ اربعین است مرا

متن درباره اربعین و کربلا

سخن آخر

دل زینب علیه السلام برای خلوت مزار جدش پر می کشد تا به دور از چشم خونبار رباب و سکینه و سجاد علیه السلام و این کاروان داغدار، پیراهن کهنه و خونین حسین علیه السلام را بر سر و روی خویش بنهد و گریه های فرو خورده چهل روزه اش را یک سره رها سازد. همراه با دل غمگین زینب (س) به استقبال اربعین حسینی می رویم و از شما عزیزان التماس دعا داریم.

شما می توانید برای متن پیغام تسلیت اربعین از مطالب شعر محرم ؛ زیباترین اشعار ویژه محرم و عاشورا و 20 اس ام اس تسلیت اربعین حسینی جدید و خواندنی نیز یاری بگیرید.

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1292

به "متن درباره اربعین ؛ گلچین متن ادبی در خصوص اربعین حسینی" امتیاز دهید

5 کاربر به "متن درباره اربعین ؛ گلچین متن ادبی در خصوص اربعین حسینی" امتیاز داده اند | 3.4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متن درباره اربعین ؛ گلچین متن ادبی در خصوص اربعین حسینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید