محبوب ترین غذا های ویتنام

به گزارش آخرین خبر، ویتنام غذا های بسیار لذیذی دارد و غذا های سنتی ویتنامی در بین گردشگران بسیار محبوب و مشهور است. این محبوبیت به دلیل سالم بودن مواد تشکیل دهنده، و البته طعم دهنده های منحصر به فرد غذا که به آن طعمی بی نظیر می بخشند، می باشد. در این مطلب قصد داریم تعدادی از محبوب ترین و لذیذ ترین خوراک های ویتنامی را به شما معرفی کنیم.

محبوب ترین غذا های ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

می کوانگ (Mi Quang)

می کوانگ یکی از لذیذ ترین و ارزان ترین غذا های ویتنامی است که مطمئناً عاشق آن خواهید شد. این غذا شامل رشته فرنگی طعم دار شده، بادام زمینی، کراکر برنج، گوشت، آب گوشت، و زردچوبه است. می کوانگ غذای محللی استان کوانگ نام بوده و برای بسیاری از مناسبت های مهم در سر تا سر ویتنام سرو می گردد. اگر چه در این کشور خوراک فو، از می کوانگ معروف تر است، اما این غذا هم واقعاً چیزی از فو کم ندارد.

فو (Pho)

فو یک وعده غذایی محبوب است که در آن رشته فرنگی و برنج در یک سوپ خوش طعم با تکه های گوشت و سبزیجات، غوطه ور هستند. در ویتنام هر روز میلیون ها کاسه فو سرو می گردد. این غذا حتی توجه ویژه خارجی ها و طبقه متوسط رو به بالا را نیز به خود جلب نموده است. شاید بتوان گفت این غذا محبوب ترین غذای ویتنام است.

گوی کیوآن (Goi Cuon)

گوی کیو آن یک میان وعده ویتنامی بی نظیر است که ترکیبات اصلی آن را میگو، ورمیشل، گوشت، و سبزیجات سالم تشکیل می دهند. این مواد را در لایه های برنج می پیچند و این رول های خوش طعم را همراه با برگ ریحان و رشته فرنگی سرو می نمایند. رول ها را معمولاً به یک نوع سس مخصوص آغشته نموده و سپس می خورند. این میان وعده، محبوبیت ویژه ای در ویتنام دارد و با توجه به قیمت مناسبش، در همه جا هم می توان آن را پیدا کرد.

بو خو (Bo Kho)

بو خو یکی دیگر از غذا های محبوب ویتنامی است که برای وعده صبحانه و یا ناهار سرو می گردد. بو خو را می توان با هر نوع گوشتی، حتی با توفو نیز آماده کرد، اما اغلب این غذا را با گوشت گاو آماده می نمایند. برای آماده سازی بو خو باید گوشت را با حرارت کم در سس ماهی، شکر، آب و یا آب نارگیل، هویج، پیاز، و گشنیز مخلوط کرد. بو خو همراه با تکه های تلیت شده ای از نان فرانسوی در آن، بسیار محبوب است.

بون چو (Bun Cha)

بون چو که از برنج، گوشت کبابی، سس ماهی و ترکیبی از گیاهان و سبزیجات تهیه می گردد، یک غذای ساده و بسیار لذیذ است. این غذا هم هوادار های زیادی دارد که می توانید در رستوران ها و غذا فروشی های ویتنام سفارش دهید.

چا گیو در جنوب / نم ران در شمال - (Cha Gio / Nem Ran)

این رولت های بهاری ویتنامی از گوشت چرخ نموده و سبزیجاتی که در لایه نازکی از برنج پیچیده شده اند درست شده اند. این رول ها را سرخ نموده و در ظرفی می چینند. از آن جایی که این ظرف برای ذائقه های مختلف مناسب است، در سر تا سر دنیا محبوبیت زیادی دارد.

بان مام (Bun Mam)

شاید بتوان از خوراک بان مام به عنوان پسر عموی خوراک فو نام برد. به نظر می رسد که این خوراک در هر رستورانی از مواد تشکیل دهنده مختلف و با رسپی های متفاوتی طبخ می گردد. با این حال مواد اصلی خوراک بان مام ورمیشل برنج، خمیر ماهی، غذا های دریایی، گوشت و بعضی از سبزیجات و جوانه ها می باشد. بان مام نسبت به پسر عموی معروفش، طعم دلچسب تری نیز دارد.

گا نورونگ سا (Ga Nurong Sa)

این غذا هم مانند سایر غذا های ویتنامی که در این لیست آورده شده اند، بسیار ساده و خوشمزه است. گا نورونگ سا مرغ کبابی ای است که به همراه لیمو ترش و سس ماهی پخته می گردد و همراه با نودل سرو می گردد.

کام تام (Com Tam)

معنی لغوی نام این غذا، برنج شکسته ترجمه شده است. برنج شکسته در واقع نوعی برنج است که برای فروش مناسب نیست و اغلب کشاورزان آن را برای خود نگه می داشتند؛ در زمان مقاومت مالی ویتنام، برنج های شکسته را ارزان تر می فروختند. اما امروزه در هر خیابان این کشور می توانید کام تام را به عنوان ناهار محبوب میلیون ها نفر پیدا کنید. این غذا مخلوطی از برنج، سبزیجات و گوشت است. از هر نوع گوشتی می توان برای طبخ این غذا استفاده نمود.

مورس چین (Murc Chien)

ویتنام یک کشور ساحلی است و همواره می توان کالاماری یا ماهی های مرکب تازه در آن پیدا کرد؛ بنابراین اصلا عجیب نیست که بعضی از رستوران های ویتنام فقط ماهی مرکب سرو می نمایند. ماهی به صورت قطعات حلقه ای شکل خرد شده و با سس ماهی و یا فلفل سرخ می گردد. در این کشور ماهی مرکب سرخ شده یک غذای ساده و بسیار محبوب است.

منبع: عازم شو
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 507

به "محبوب ترین غذا های ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین غذا های ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید