مشارکت مردمی، مهمترین رویکرد شهرداری در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر

به گزارش آخرین خبر، معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد گفت: نگاه و هدف اصلی ما در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر، کار مردمی است و شهرداری در ایجاد زیرساخت ها یاری می نماید.

مشارکت مردمی، مهمترین رویکرد شهرداری در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر

به گزارش خبرنگاران، نرگس شالچیان در نشست خبری اعلام برنامه های دهه پایانی ماه صفر شهرداری مشهد، اظهار کرد: نگاه و هدف اصلی ما در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر این است که کار مردمی توسط مردم انجام گردد و شهرداری در ایجاد زیرساخت ها یاری کند.

وی اضافه کرد: یک ردیف اعتباری تحت عنوان ساماندهی ایستگاه های پذیرایی از زائران پیاده ، مراکز و مبادی ورودی شهر داریم. این اعتبار برای 23 ایستگاه تخصیص داده شده، اما در مقابل حجم اعتبار مشارکت مردم ناچیز است؛ ردیف اعتباری سال گذشته با مشارکت مردم، 23 برابر اعتبار ما بوده است.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، گفت: کمپین شهروندان مهمان نواز حریم رضوی را ایجاد و شعاری با عنوان مهمان داریم طراحی نموده ایم. برای این کمپین درگاه های اطلاع رسانی و راه های خدمات رسانی معین شده است.

شالچیان در مورد خدمات جدید و خلاقیت هایی که سال جاری در استقبال از زائران پیاده اجرا شده است، گفت: بعد از اینکه دهه آخر صفر سال گذشته تمام شد، کمیته ارزیابی تشکیل و ایرادهای کار آنالیز شد. کوشش کردیم این ایرادها سال جاری رفع گردد و در قالب خدمات جدید این اتفاق رخ دهد.

وی اضافه کرد: درسال گذشته زائران در زمان بازگشت به شهرهای خود با مشکل تهیه بلیط روبرو بودند، اما سال جاری در عرصه میدان شهدا غرفه ای را در اختیار راه آهن و پایانه مسافربری قرار داده ایم که فروش بلیط در این مکان انجام گردد.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، ادامه داد: سال جاری بلافاصله بعد از ثبت نام افراد برای خدمت رسانی افتخاری، پیامکی به فرد ارسال می گردد که ایستگاه، نوع خدمت، ساعت حضور و فرد رابط در آن ایستگاه معین می گردد.

شالچیان با اشاره به این که کم سوادی و بی سوادی در شهر امام رضا(ع) زیبنده نیست، توضیح داد: مشهد عنوان شهر یادگیرنده را از یونسکو دریافت نموده و بهترین زمان برای این پویش و نذر آموزشی، دهه پایانی ماه صفر است. افراد می توانند در نذر آموزشی ثبت نام و این نذر را در فاصله زمانی دهه پایانی ماه صفر 98 تا 99 ادا نمایند. این آموزش ها رده های مختلف دارد و در این زمینه با دستگاه های مختلف ارتباط برقرار می گردد.

وی اعلام کرد: نوآوری دیگر سال جاری ما در استقبال از زائران پیاده این است که تمام راهنمایان زائر آموزش های لازم را دریافت نموده اند. بازرسان افتخاری سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز فعالیت می نمایند. اگر تخلفی وجود داشت و افرادی قصد گزارش دادن تخلف داشتند، می توانند به مراکز راهنمای زائر مراجعه و یا با تلفن های ما تماس حاصل نموده و تخلف را گزارش دهند.

معاون گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد، اظهار داشت: موضوع بعدی فرهنگ کتابخوانی است. با سازمان کتابخانه ها هماهنگ شده که فضایی برای کتابخانه ها در نظر گرفته گردد و کارگاه های آموزشی پیرامون موضوعات مختلف شکل گیرد. کتابخانه های سیار به سوله های بحران و مراکز اسکان شهرداری مراجعه نموده و به آن ها کتاب امانت می دهند و حتی در صورت کم سوادی خوانش کتاب نیز انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 520

به "مشارکت مردمی، مهمترین رویکرد شهرداری در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مردمی، مهمترین رویکرد شهرداری در استقبال از زائران دهه پایانی ماه صفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید