پیاده روی در ساپای ویتنام، تجربه ای تکرار نشدنی

به گزارش آخرین خبر، پیاده روی در ساپا Sa Pa

ساپاSa Pa یک شهر مرزی و مرکز منطقه ساپا در استان لئو سای در شمال کشور ویتنام است و ارتفاع آن 1600 متر است. این منطقه در طول فصل های مختلف نوسان دمای هوا در آن زیاد است. آب و هوای ساپا در اواسط تابستان سرد و خشک است و در زمستان سرد و یخ زده است. در این منطقه تنوع قومی زیاد است و بسیاری از اقوام از جمله پنج گروه اصلی از اقوام شامل همونگ، یو، زای، تی و خوفو وجود دارد که در ساپا از گذشته زندگی می کرند. این اقوام بصورت پراکنده در سراسر دره های ساپا وجود دارند و به تجارت و یا فروش محصولات خود که به وسیله کشاورزی فراوری می نمایند مشغول هستند. این محصولات شامل برنج، ذرت، میوه ها و صنایع دستی است. در طبیعت گردی امروز با خبرنگاران به طبیعت فوق العاده زیبای ساپا می رویم و با پیاده روی در ساپا Sa Pa این منطقه دیدنی در کشور ویتنام آشنا می شویم.

پیاده روی در ساپای ویتنام، تجربه ای تکرار نشدنی

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

مختصری از تاریخ ساپا

در باره تاریخ ساپا Sa Pa و اولین ساکنان آن اطلاعات زیادی در دست نیست اما از گذشته های دور در این منطقه اقوام گوناگونی ساکن بودند. این منطقه برای کشور فرانسه حائز اهمیت بوده است و موضوع مناقشات فرانسه و چین بوده است. در اواخر دهه 1880 در این مناطق کشت خشخاش رایج شد.

فرانسه از دلتای رودخانه به مناطق کوهستانی شمال تنکین پیشروی کرد تا اینکه در سال های 1894 تا 1896 مرز بین چین و تنکین به طور رسمی مورد توافق نهاده شد و منطقه ساپا Sa Pa فقط در جنوب این سرزمین تحت نفوذ فرانسه نهاده شد. از سال 1891 کل منطقه لئو سای از جمله ساپا تحت سلطه مستقیم استعمارگران نظامی نهاده شد. نخستین داوطلبان غیرنظامی فرانسوی در سال 1909 به ساپا Sa Pa وارد شدند. با توجه به آب و هوای قاره ای جذابش مقامات مسئول معتقد بودند که این منطقه بصورت بالقوه قابلیت جذب گردشگران را دارد.

در سال 1912 یک بیمارستان نظامی برای افسران بیمار و یک پادگان نظامی با تمام امکانات در این منطقه احداث شد. سپس از دهه 1920 چندین متخصص ثروتمند با سرمایه کافی مالی وارد این منطقه شدند و به ساخت تعدادی ویلاهای خصوصی در این ناحیه مشغول شدند. کلیسای کاتولیک در ساپا Sa Pa در سال 1930 ساخته شده است. مساله گردشگری و جذب توریست در ابتدا چندان مورد توجه نبود و تا دهه 1990 این امر به طور جدی هنوز آغاز نشده بود اما از این زمان به بعد گردشگران آغاز به آمدن به منطقه کردند و به صورت گروهی به ساپا آمدند.

در حال حاضر، پیاده روی در ساپا Sapa یکی از بزرگترین فعالیت های توریستی در ویتنام است. در سرانجام جنگ جهانی دوم دوره ای طولانی از خصومت ها در تنکین آغاز شد که تا سال 1954 ادامه داشت. طی این درگیری ها تقریبا تمام ساختمان ها و حتی مناطق تحت استعمار در ساپا یا اطراف آن توسط مخالفان حضور فرانسه و یا حتی توسط حملات هوایی فرانسه کاملا تخریب شد. اکثریت قریب به اتفاق مردم ویتنام برای حفظ جان و زندگی خود فرار کردند و شهر زیبای گذشته به خواب طولانی فرو رفت.

در اوایل دهه 1960 در اثر طرح مهاجرت به مناطق مالی جدید که توسط رژیم سوسیالیستی جدید ایجاد شده بود ساکنان جدیدی از مناطق پایین تر مهاجرت به این منطقه را آغاز کردند. پس از مدت کوتاهی اشغال منطقه مرزی شمال توسط نیروهای چینی در سال 1979 بر شهر ساپا تاثیراتی گذاشت اما یک ماه پس از آن این مساله توسط ویتنام حل شد. در سال 1993 آخرین موانع رشد و شکوفایی دوباره ساپا به عنوان یک مقصد گردشگری برجسته و مهم به دلیل توجه به مساله گردشگری و تصمیم دولت به باز کردن کامل درهای گردشگری بین المللی برداشته شد.

سا پا در راستا توریستی مجدد رشد یافت و این بار برای جمعیت تازه ای از گردشگران داخلی و همچنین گردشگران بین المللی فرصتی دوباره بدست آورد. ساپا در حال حاضر در رونق مالی کامل است و به طور عمده هر ساله هزاران گردشگر برای صدها مایل راستاهای پیاده روی در این منطقه به ساپا سفر می نمایند و در آن جا و روستاهای اطراف آن گردش می نمایند. در ادامه به ویژگی های دیگر پیاده روی در ساپا Sa Paمی پردازیم.

ویژگی های طبیعی ساپا

هدف اصلی مسافران از سفر به ساپا این است که آنها از چشم انداز منحصر به فرد آن لذت ببرند و به تماشای کوه دیدنی و جذاب آن بنشینند. به بازارهای رنگارنگ بروند، تپه قبیله ای در این شهر کوهستانی در شمال ویتنام را ببینند و چندین روز را صرف گذراندن در آنجا نمایند و از طبیعت آن و پیاده روی در آن جا لذت ببرند. همچنین گرشگران می توانند از راستاهای فوق العاده زیبا برای قدم زدن، گردش و دیدن منظره های آن منطقه لذت ببرند.

بطور کلی مناطق کوهستانی شمال ویتنام و بویژه ناحیه ساپا از بهترین مکانها در سراسر کشور برای پیاده روی است بنابراین گردشگران علاقمند به پیاده روی می توانند با توجه به مهارت و توانایی پیاده روی خود بهترین راستاهای پیاده روی را که مناسب آن هاست در این منطقه و در این کشور انتخاب نمایند. راستا دسترسی برای پیاده روی در ساپا Sa Paرا در قسمت بعدی می گوییم.

راستا دسترسی به ساپا

برای رفتن به ساپا گردشگران باید به کشور ویتنام سفر نموده و از آنجا به هانوی بروند و سپس به لئوسای رفته که این راستا با تاکسی تقریبا 45 دقیقه است و از آنجا برای پیاده روی در ساپا Sa Pa و روستاهای اطراف به این نقطه سفر نمایند. در این منطقه هتل های تمیز و زیادی برای گردشگران وجود دارد که آن ها می توانند برای اقامت و استراحت به آن جا بروند. همچنین شما می توانید با تور هانوی یا تور ویتنام خبرنگاران به این منطقه زیبا سفر کنید.

توصیه هایی برای پیاده روی در ساپا

برای پیاده روی در ساپا Sa Paو مناطق اطراف آن گردشگران باید چند نکته را بدانند این نکات شامل موارد زیر است:

  • داشتن کرم ضد آفتاب همراه خود، این مورد لازم است.
  • پوشیدن کفش مناسب و راحت برای پیاده روی
  • لباس مناسب و به اندازه کافی
  • آوردن عینک آفتابی
  • کلاه مناسب
  • انتخاب راهنمای برای یاری به شما
  • کوله پشتی سبک و راحت

دیگر جاذبه های ساپا

گردشگران می توانند برای پیاده روی در ساپا Sa Pa و دیدن طبیعت آن به روستاهای زیبای اطراف ساپا بروند. در زیر چند راستا پیاده روی در ساپا Sa Paرا برای شما می گوییم:

روستای کت کت Cat Cat village

این یک روستا، یک روستای قدیمی از مردم هومونگ است که در آن شما می توانید بسیاری از حقایق جالب در خصوص زندگی عادی مردم و همچنین فرهنگ و معماری آن را کشف کنید. روستای کت کت جای مناسب برای دیدن لباس های سنتی ساخته شده و زنان با لباس های رنگی است.

روستای Y Linh Ho village

این روستا بوسیله یک پل معلق شما را به سمت روستای اطراف می رساند. در این جا هم زنان را با لباس های سنتی قدیمی می توانید ببینید.

چند روستاهای و مکان دیدنی دیگر:

  • روستای تا فیین Ta Phin Village
  • روستای گینگ تا چای Giang Ta Chai village
  • روستایLao Chai و Ta Van Village
  • روستایLao Chai and Ta Van village
  • دره Muong Hoa

منبع:

nomadasaurus.com

tripzilla.com

travelsense.asia

chaptertravel.com

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 407

به "پیاده روی در ساپای ویتنام، تجربه ای تکرار نشدنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیاده روی در ساپای ویتنام، تجربه ای تکرار نشدنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید