ممنوعیت اعزام افراد بالای 65 سال به حج

به گزارش آخرین خبر، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، ممنوعیت اعزام افراد بالای 65 سال به حج اعلام شده است.

ممنوعیت اعزام افراد بالای 65 سال به حج

طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در مورد شرایط و ضوابط حج 1401 گفت: در سالهای گذشته برگزاری مناسک حج بواسطه شیوع کرونا با خلل روبرو و عملا امکان اعزام زائرین به حج ممکن نبود و صرفا اتباع کشور عربستان و افراد مقیم در این کشور در مراسم حج حاضر شدند.

وی اضافه کرد: پس از دو سال، هفته گذشته بود که دولت عربستان سعودی مطرح نمود که با ظرفیت حدود یک میلیون نفر مراسم حج سال جاری را برگزار خواهد نمود. باید توجه داشت که اعلام دولت عربستان نسبت به سالهای گذشته بسیار دیرهنگام بود به شکلی که در سنوات گذشته در چنین برهه ای از زمان، تمام امور حجاج اجرا شده و همگی آماده اعزام بودند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر اعلام کرد: اعلام دیرهنگام عربستان سعودی در راستای برگزاری مراسم حج، ممکن است مشکلاتی را در اقامت، تعیین هتل ها و حتی پروازها ایجاد کند و این مسئله ای است که تمامی کشورها با آن روبرو هستند اما بابی خواهد بود تا همانند سالهای گذشته، راستا برای برگزاری این فریضه الهی هموار گردد.

درودی ادامه داد: جمعیت هلال احمر نیز کوشش می نماید همانند سنوات گذشته انجام معاینات و ارزیابی سلامت زائرین را انجام و پس از اعزام نیز در شهرهای مکه و مدینه به زائرین خدمت رسانی خواهد نمود. به همین دلیل و در هماهنگی با سازمان حج و زیارت آمادگی های اولیه بوجود آمده و هماهنگی جهت انتخاب پزشکان اجرا شده و نهایتا تا 10 روز دیگر اسامی پزشکان برای کاروان های حج اعلام خواهد شد.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت توضیح داد: پیش بینی می گردد با توجه به اینکه ظرفیت یک میلیون نفری برای حج سال جاری اعلام شده و از این سهمیه، 150 هزار نفر از اتباع عربستان در مراسم حج حاضر می شوند و صرفا 850 هزار نفر از سایر کشورها می توانند راهی مراسم حج شوند، انتظار می رود حدود 30 هزار زائر ایرانی نیز به حج اعزام شوند.

درودی با اشاره به اینکه هلال احمر با تمام توان در حال آماده سازی زمینه های خدمت رسانی پزشکی به حجاج است، گفت: تامین دارو، آماده سازی تجهیزات پزشکی، انتخاب و آماده سازی کادر پزشکی از جمله اقداماتی است که صورت میگیرد و پس از تعیین شدن شرایط کاروان ها، معاینات زائرین به صورت جدی شروع خواهد شد.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر تاکید نمود: در سال 98 تعدادی از زائرین، امور معایناتی خود را سپری کردند اما بواسطه شیوع کرونا از اعزام به مراسم حج بازماندند که تعیینا آن رویه تغییر خواهد نمود و یکی از تغییرات نیز این است که اعزام افراد بالای 65 سال به حج ممنوع شده و از فهرست اعزام به صورت موقت خارج خواهند شد.

منبع: همگردی
انتشار: 27 خرداد 1401 بروزرسانی: 27 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2122

به "ممنوعیت اعزام افراد بالای 65 سال به حج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت اعزام افراد بالای 65 سال به حج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید