مهم ترین مسائل خودرو چیست؟

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران : رایج ترین مسائل خودروها را در این مطلب بشناسید.

مهم ترین مسائل خودرو چیست؟

خودرو از وسایل نقلیه ضروری در زندگی هاست اما خودرو دچار مسائل زیادی می گردد.

در این مطلب شما را با رایج ترین مسائل خودروهای دیزلی و راه چاره آن ها آشنا می کنیم.

به گزارش خبرنگاران، با وجود توسعه خودرو های برقی هنوز مدل های دیزلی در دنیا رایج است. به همین دلیل وب سایت Reliable Automotive مجموعه ای از نکاتی را که رانندگان این نوع خودرو ها باید بدانند ارائه نموده است تا از آسیب های احتمالی جلوگیری نمایند. در ادامه این مطلب شما را با این راه چارهها آشنا می کنیم.

1- اکسیداسیون روغن

براساس گزارش ها، یکی از مهمترین راه چارههای جلوگیری از آسیب به موتورها، استفاده از روغن و اکسیداسیون مناسب که عاری از هرگونه ناخالصی جامد باشد، است. اکسیداسیون به موتور یاری می نماید تا روغن بر روی آن رسوب نکند.

2- صدای مزاحم موتور

صاحب یک خودروی دیزلی باید بداند که به دلیل احتراق بیشتر موتورهای دیزلی، اتومبیلش، صدا های آزاردهنده تری نسبت به خودرو های بنزینی فراوری می نماید، اما در صورت تشخیص صدای غیر عادی موتور راننده باید خودرو خود را معاینه کند.

3- شمع خودرو

در زمستان، موتور ها هنگام کار به دلیل سرمای شدید دچار آسیب می شوند. وظیفه اصلی شمع ها تحریک فرآیند عملکرد موتور و افزایش فرایند احتراق داخلی است. بنابراین، صاحب خودرو باید همواره به شمع خودرو توجه داشته باشد و آن ها را سالم نگه دارد.

4. توجه به اگزوز خودرو

براساس گزارش ها هنگامی که خودروی دیزلی در حال حرکت دود اگزوزش سیاه می گردد راننده باید متوجه آن گردد زیرا ممکن است دود سیاه، نشان دهنده مسائل جدی در خودرو باشد.

5.مشکل روشن کردن

گفته شده است، رانندگان دیزل معمولا در زمستان با روشن کردن خودرو مشکل دارند به همین دلیل کاربران اتومبیل های دیزلی باید از ضد یخ های مناسب استفاده نمایند.

6- کاهش انرژی

آنچه موتور های دیزلی را با موتورهای بنزینی متمایز می نماید گشتاور آن ها است، بنابراین اغلب در اتومبیل ها و کامیون های عظیم استفاده می شوند و اگر راننده متوجه کاهش گشتاور موتور گردد، باید چندین قسمت را به توضیح زیر مرور کند:

آنالیز تمیزی فیلتر روغن، پمپ های تحویل سوخت مسدود نشده باشند، به فرآیند روغن کاری بیش از حد یا زیر آن، به هرگونه نشت یا انسداد در موتور و شاخه های آن توجه کند.

منبع: رکنا
انتشار: 6 مهر 1400 بروزرسانی: 6 مهر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1865

به "مهم ترین مسائل خودرو چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین مسائل خودرو چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید