مصرف این خوراکی ها شریان های قلب را باز می نماید

به گزارش آخرین خبر، همواره در خانه بزرگترها انواع و اقسام خشکبار وجود دارد، حتی در غذاهایشان هم خشکبار می ریزند. اما راز استفاده از این منابع سرشار از آنتی اکسیدان چیست.

مصرف این خوراکی ها شریان های قلب را باز می نماید

به گزارش خبرنگاران، کارشناسان معتقدند آنتی اکسیدانی که در خشکبار، به خصوص خشکبار نارنجی مثل برگه آلو، انجیر، توت خشک، برگه هلو و... وجود دارد، شریان های قلب و مغز را باز می نماید، به کبد یاری می نماید و چربی خون را پایین می آورد. خشکبار را می توانید در انواع خورش، آش، سوپ و حتی کنار غذا بهره ببرید. محققان معتقدند وجود خشکبار در غذای خردسالان و بزرگسالان از ابتلای آنها به یبوست جلوگیری می نماید.

خطر! روغن سوخته = سرطان

غذاهای سرخ کردنی تان را با دقت و حرارت کم درست کنید. حرارت زیاد باعث می گردد که روغن کدر گردد و بسوزد. مرتضی صفری، متخصص تغذیه به جام جم می گوید: مصرف روغن سوخته خطرناک است و باعث بروز سرطان می گردد. بهتر است حتی الامکان از غذاهای آب پز و کبابی استفاده گردد و از سرخ کردن مواد غذایی پرهیز گردد این متخصص تغذیه معتقد است در صورت احتیاج به سرخ کردن باید از روغن مایع مخصوص سرخ کردن به مدت کوتاه و با شعله کم استفاده گردد.

از این روغن می توان حداکثر برای 2 یا 3 بار سرخ کردن آن هم در فواصل کوتاه مثلا در یک روز استفاده کرد. برخی ها از به جامانده روغن در فواصل بلند استفاده می نمایند که به نظر متخصصان تغذیه کاری اشتباه و سرطان زاست.

از نخود و لوبیا نترسید

تحقیقات نشان داده کسانی که دو بار یا بیشتر در هفته نخود و لوبیا می خورند، احتمال ابتلا به سرطان روده، پروستات و بروز بیماری های قلبی - عروقی و دیابت در آنها کمتر می گردد. پروتئین های گیاهی گرچه به مقدار گوشت از نظر پروتئین غنی نیستند ولی به گوشت گیاهی معروف هستند.

محققان معتقدند حبوبات، مقاومت بدن را در برابر بیماری ها زیاد می نماید و به دلیل کلسیم فراوانی که دارد، به برطرف پوکی استخوان یاری می نماید. نخود و لوبیا به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم در تنظیم فشارخون هم اثرگذار است.

پس، از این به بعد نخود و لوبیای آش و آبگوشت را جدا نکنید و به بهانه اینکه هضمش سخت است خودتان را از این منابع سرشار کلسیم، منیزیم، پتاسیم، پروتئین و به خصوص ویتامین B محروم نکنید.

شوالیه بروکلی، ضدسرطان

کلم بروکلی، هم مقرون به صرفه است و هم در دسترس؛ پس هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از آن وجود ندارد. وقتی با یک سبزی و اضافه کردن آن به لیست غذاهای روزانه می توان از بروز سرطان جلوگیری کرد، چرا از کنارش بی تفاوت بگذریم. دانشمندان دانشگاه آنجلیای شرقی در انگلیس طی تحقیقاتی ادعا می نمایند کلم بروکلی سبزی مفیدی برای پیشگیری از سرطان است و برای مقابله با التهاب استخوان و مفاصل هم مفید است.

آزمایش های ابتدایی، یک ترکیب زیست فعال را در کلم بروکلی نشان می دهد که سولفورافان نام دارد عملکرد آنزیم هایی را متوقف می نماید که در تخریب مفاصل در مبتلایان به عارضه التهاب استخوان و مفصل اثرگذارند. با بروکلی می توانید انواع سالاد، سوپ و خورش های فوری درست کنید. در این شماره هم از بروکلی در برخی از غذاها استفاده شده است.

درمان کاری با پودر کاری

هندی ها حتما یک چیزی می دانند که این قدر از پودر کاری در غذاهایشان استفاده می نمایند. حتی قبل از تحقیقات دانشمندان و نظریه های علمی. اما خبر نو این است؛ دکتر کارن براون از دانشگاه لیستر معتقد است پودر کاری می تواند سلول های مقاوم در برابر درمان های شیمی درمانی را هدف قرار بدهد و نابود کند.

او می گوید: بعد از شیمی درمانی، تعدادی از سلول های سرطانی در بدن باقی می مانند که بعد از مدتی دوباره تکثیر می شوند و باعث بازگشت سرطان می شوند. تحقیقات نشان می دهد که ترکیبات موجود در کاری می تواند تاثیر درمان های شیمی درمانی را بیشتر کند و اجازه ندهد سلول های سرطانی دوباره در داخل تومورها قرار بگیرند و باعث بازگشت سرطان شوند. پودر کاری را می توانید در انواع خورش ها، ماکارونی ها و لوبیاپلو و حتی آبگوشت بهره ببرید.

چه غذاهایی شما را خوش اخلاق می نمایند

محققان معتقدند ویتامین B1 موجود در مواد غذایی اگر از سفره شما حذف گردد، باعث افسردگی، بداخلاقی و احساس خستگی می گردد. دکتر احمدرضا درستی مطلق عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می گوید: ویتامین B1 برای تهیه انرژی از موادغذایی و به ویژه از مواد قندی یا کربوهیدرات ها در بدن ضروری است.

سلول های عصبی، منحصرا از گلوکز برای تامین انرژی خود استفاده می نمایند؛ به همین خاطر کمبود این ویتامین باعث خستگی و افسردگی و بداخلاقی می گردد. ویتامین B1 را می توانید در نخودفرنگی، تخمه آفتابگردان، جوانه گندم، کنجد، سویا، آجیل، بادام هندی، بادام، گردو، حبوبات به خصوص نخود و لوبیا و عدس، گندم سبوس دار و سیب زمینی پیدا کنید. پس اگر سعی کنید در یک وعده غذایی تان از موادی بهره ببرید که ویتامین B داشته باشید خوش اخلاق، شاد و سرزنده می شوید و دیگر احساس خستگی نمی کنید.

ترشی را در ظرف فلزی نگذارید!

نگهداری ترشی ها در ظروف فلزی سلامتی را به خطر می اندازد. متخصصان صنایع غذایی معتقدند که واکنش های اسیدی میان ظرف و سرکه می تواند واکنش هایی را در مواد غذایی ایجاد کند که به بدن آسیب می رساند. مرتضی مشایخ - استاد دانشکده صنایع غذایی دانشگاه تهران - در این مورد به فارس گفته است: تمام مواد غذایی به دلیل داشتن آب، PH مناسب و ترکیبات مغذی می توانند محیط مناسبی برای رشد میکرو ارگانیسم ها باشند. وجود میکرو ارگانیسم ها موجب فساد غذاها می گردد. او برای پیشگیری از این اتفاق توصیه می نماید که ترشی ها را در ظرف های شیشه ای نگهداری کنید.

ماهی بخورید، یدتان تامین گردد

درست کردن غذای دریایی نه خیلی وقت می گیرد، نه آن قدر سخت است که از خیر خوردن آن بگذرید، پس لطفا به فکر بدنتان باشید و غذاهای دریایی را در برنامه روزانه تان بگنجانید. دکتر فروزان صالحی مسؤول اداره بهبود تغذیه جامعه درباره غذاهای دریایی به سلامت نیوز می گوید: برترین منابع تامین ید مورد احتیاج بدن، غذاهای دریایی به خصوص ماهی هایی که در آب شور زندگی می نمایند، هستند.

ید یک ماده مغذی و ضروری برای زندگی است که باید به صورت روزانه مصرف گردد. این ماده مهم ترین نقش را در هورمون های تیروئید دارد. هورمون های تیروئید در رشد و تکامل جسمی و عصبی و عملکرد طبیعی مغز، سیستم عصبی، حفظ دمای بدن و فراوری انرژی و سوخت و ساز تاثیر بسزایی دارد. یادتان باشد هر فرد سالم روزانه به 150 میکروگرم ید (به مقدار سر سوزن) احتیاج دارد، پس ماهی و میگو را مهمان سفره تان کنید.

بادام زمینی خطر حمله قلبی را کم می نماید

بادام زمینی را جدی بگیرید، کره اش را بیشتر. در همین شماره یک دستور غذایی با کره بادام زمینی داریم؛ پس دیگر بهانه ای برای استفاده نکردن از این منبع سرشار از ویتامین ندارید. طی یک مطالعه در یکی از دانشگاه های آمریکا ثابت شده استفاده از بادام زمینی و کره آن کلسترول خون را کاهش می دهد و نمی گذارد بیماری قلبی سراغ فرد بیاید.

بادام زمینی کلسترول بد خون را کاهش می دهد و کلسترول خوب را حفظ و نگهداری می نماید. درضمن بادام زمینی منبع خوبی از پروتئین است و سرشار از مس، سلینیوم، منیزیم، اسید فولیک و فیبر خوراکی است. بادام زمینی را در شیرینی ها، کیک ها و دسرهای مختلف می توانید بهره ببرید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2292

به "مصرف این خوراکی ها شریان های قلب را باز می نماید" امتیاز دهید

3 کاربر به "مصرف این خوراکی ها شریان های قلب را باز می نماید" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصرف این خوراکی ها شریان های قلب را باز می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید