موزه بریتانیا، بزرگ ترین مجموعه دار آثار تاریخی ربوده شده

به گزارش آخرین خبر، یک وکیل برجسته مدافع حقوق بشر، موزه بریتانیا را به نگهداری از بیشترین مجموعه آثار غارت شده و ربوده شده در دنیا متهم کرد.

موزه بریتانیا، بزرگ ترین مجموعه دار آثار تاریخی ربوده شده

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

ایسنا: جفری رابرتسون وکیل مدافع حقوق بشر و مشاور ملکه (QC) که از مؤسسه های اروپایی و آمریکایی می خواهد گنجینه های فرهنگی غارت شده توسط استعمارگران را به وارثان حقیقیشان بازگردانند، موزه بریتانیا را به نمایش دادن بزرگ ترین مجموعه آثار غارت شده متهم نموده است.

رابرتسون در این باره بیان نمود :مسئولان موزه بریتانیا به بزرگ ترین دریافت نماینده آثار ربوده شده تبدیل شده اند و بخش اعظمی از آثار غارت شده ای که در این موزه نگهداری می نمایند را برای عموم مردم به نمایش نمی گذارند.

این وکیل، موزه بریتانیا را به نگهداری از سه گنیجینه که شامل مرمرهای الگین، یکی از مجسمه های موآی و آثار برنزی بنین می گردد متهم نموده است. یونان، جزیره ایستر و نیجریه خواستار بازگشت این سه گنجینه هستند.

رابرتسون همچینین این موزه را به ارائه سلسه ای از دروغ های هوشمندانه و بیاناتی به ظاهر صادقانه برای شرح درباره چگونگی بدست آوردن گنجینه لرد الگین با رعایت اصول قانونی متهم کرد.

او موزه های جامعی همچون موزه بریتانیا، لوور پاریس و متروپولیتن نیویورک را برای زندانی کردن میراث باارزش مناطق گوناگون که از طریق تجاوز، دزدی و دورویی از مردم ربوده شده را مورد انتقاد قرار داد.

جفری رابرتسون بخش هایی از دیدگاه خود را در خصوص این موضوع در کتاب خود با عنوان چه کسی مالک تاریخ است بیان نموده است.

این وکیل با بیان لزوم بازگرداندن میراث فرهنگی بر اساس قوانین حقوق بشر، به تاثیر مثبت درخواست امانوئل ماکرون درباره بازگرداندن میراث فرهنگی آفریقا از موزه های اروپایی به وارثان اصلیشان نیز اشاره نمود.

اما یکی از سخنگوی های موزه بریتانیا بیان نمود، مجموعه ای که با عنوان مرمرهای الگین شناخته می گردد با رعایت اصول قانونی و رضایت مقامات وقت عثمانی به مالکیت این موزه درآمده است.

چندی پیش نیز گزارشی درباره همکاری نکردن موزه بریتانیا برای بازگرداندن آثار تاریخی آفریقا در نشریه گاردین منتشر شده بود.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 479

به "موزه بریتانیا، بزرگ ترین مجموعه دار آثار تاریخی ربوده شده" امتیاز دهید

1 کاربر به "موزه بریتانیا، بزرگ ترین مجموعه دار آثار تاریخی ربوده شده" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه بریتانیا، بزرگ ترین مجموعه دار آثار تاریخی ربوده شده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید