موش تراریخته کوویدسا برای ارزیابی واکسن کرونا رونمایی شد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران، پروژه رونمایی از موش تراریخته کوویدسا امروز در مراسمی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار گردید.

موش تراریخته کوویدسا برای ارزیابی واکسن کرونا رونمایی شد

از آنجایی که موش یک حیوان آزمایشگاهی مناسب برای استفاده در تحقیقات پیش بالینی است و به کاهش هزینه های تحقیقاتی بالینی، پیش از آغاز آزمایش روی انسان، یاری می نماید، فراوری موش تراریخته کوویدسا که می تواند در آنالیز نتایج داروها و واکسن های مؤثر در درمان کرونا مورد آزمایش قرار گیرد، در دستور کار پژوهشگاه رویان نهاده شد.

در بیماری کووید 19، گیرنده های موسوم به ACE2 در بدن انسان وجود دارند، اما سلول های بدن موش، گیرنده های لازم برای وارد شدن ویروس را ندارند و همین موضوع، آنها را به این ویروس مقاوم می نماید. بنابراین در این پروژه برای آنکه مدل مناسبی برای آنالیز بیماری کووید 19 ساخته گردد، پروتئین ACE2 به بدن موش منتقل شده است.

انتقال ژن ACE2 انسانی به موش آزمایشگاهی، این حیوان را نسبت به عفونت های ویروسی SARS-cov-2 و SARS-cov-1 مستعد نموده و می توان شرایط حاد بیماری کووید 19 را در مدل حیوانی شبیه سازی کرد.

در این مراسم همچنین پروژه استفاده از سلول های ایمنی در درمان سرطان رونمایی شد که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تهران روی 5 بیمار مبتلا به تومور بدخیم مغزی کارآزمایی بالینی شده است.

فراوری فرآورده های سلول و ژن درمانی برای درمان سرطان بیماران و فرآورده کارا 19 که به درمان سرطان یاری می نماید نیز محصول دیگری بود که رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 فروردین 1400 بروزرسانی: 27 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1618

به "موش تراریخته کوویدسا برای ارزیابی واکسن کرونا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موش تراریخته کوویدسا برای ارزیابی واکسن کرونا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید