بازسازی ساختمان: نقشه و طرح های مطالعاتی مرمتی شاخص مجموعه سعدآباد تهیه شد

به گزارش آخرین خبر، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، نقشه و طرح های مطالعاتی مرمتی شاخص مجموعه سعدآباد تهیه شد.

بازسازی ساختمان: نقشه و طرح های مطالعاتی مرمتی شاخص مجموعه سعدآباد تهیه شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

کیا پارسا گفت: در سال گذشته در کنار پروژه های متعدد بازسازیی و عمرانی اجرا شده در مجموعه سعدآباد، تعداد زیادی طرح های مطالعاتی و بازسازیی اولویت دار نیز تهیه شد.

مدیر مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد ادامه داد: طرح معماری، ساماندهی و گرافیک محیطی محدوده محوطه موزه نظامی، مطالعات آسیب شناسی و طرح بازسازی فاز نخست دیوار محیطی مجموعه (حدفاصل ورودی دربند تا ورودی جعفرآباد)، طرح بهسازی و ساماندهی محوطه اطراف موزه آشپزخانه سلطنتی، تهیه نقشه های ساختمان موسوم به انبار مرغی و طرح بازسازی و احیای آن با ایده احیا بعنوان موزه اتومبیل های سلطنتی، گزارش مستندنگاری، آسیب شناسی، طرح بازسازی و بازسازی دیوار محیطی سعدآباد (فاز 2)/ حدفاصل دروازه جعفرآباد تا خروجی قسمت جنوبی رودخانه دربند، مستندنگاری و تهیه طرح بازسازی، احیا آب انبار و تصفیه خانه بادگیردار تاریخی سعدآباد از جمله طرح های شاخص است.

پارسا اضافه نمود: با توجه به اینکه عملیات حفاظتی بازسازیی و تعمیرات تکمیلی موزه نظامی رو به خاتمه است، بزودی طرح ساماندهی و محوطه سازی آن موزه نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت. در این طرح، محوطه و چیدمان آثار نظامی ساماندهی و بعضی نیازهای خدماتی لازم در محوطه لحاظ خواهد شد.

او اظهار داشت: بعلاوه با جانمایی تازه طرح توسعه موزه اتومبیل های سلطنتی که هم اکنون در مکان و ساختمان مناسبی قرار ندارد، در فضایی تاریخی حدفاصل بین موزه آب و موزه برادران امیدوار در دستور کار واقع شده است.

پارسا در ادامه اضافه نمود: در این طرح آب انبار و تصفیه خانه بادگیردار تاریخی سعدآباد که در گذشته تخریب و به فراموشی سپرده شده بود، مورد بازشناسی، بازسازی و احیا قرار خواهد گرفت. تمام این طرح ها برای آنالیز و دریافت تاییدیه به اداره کل موزه ها ارسال شده اند.

منبع: همگردی
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1927

به "بازسازی ساختمان: نقشه و طرح های مطالعاتی مرمتی شاخص مجموعه سعدآباد تهیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی ساختمان: نقشه و طرح های مطالعاتی مرمتی شاخص مجموعه سعدآباد تهیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید