نمایشگاه مطبوعات کرمانشاه افتتاح شد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ظهر روز یکشنبه در آئین افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات منتشرشده گفت: این نمایشگاه با 58 اثر از روزنامه های دهه 20 تا 30 شمسی افتتاح شده است.

نمایشگاه مطبوعات کرمانشاه افتتاح شد

علی صفدری هدف از برگزاری نمایشگاه مطبوعات منتشرشده را مروری بر تاریخ ایران در 70 سال گذشته مطرح نمود و گفت: در این نمایشگاه 58اثر از روزنامه های دهه 20تا30 هجری شمسی عرضه شده است.

وی یادآور شد: بخشی از این روزنامه ها چاپ خود استان هستند که در آن موقع چاپ شده اند و بعضی دیگر چاپ شده در مرکز و دیگر استان های کشور هستند.

وی اضافه نمود: غالب روزنامه های نمایشگاه به موضوع 28 مرداد اشاره دارد و هدف از برگزاری این نمایشگاه مروری بر تاریخ ایران در 70 سال گذشته است.

این مسئول اضافه نمود: هدف از برگزاری نمایشگاه اینست که از خواست مردم و اتفاقاتی که بر آنان در آن دوره گذشته است و اینکه اولویت مطبوعات آن موقع چه چیزی بوده است، مطلع شویم و اینکه متوجه شویم جایگاه مردم در 70 سال گذشته چگونه بوده است و علاوه بر آن بتوانیم جایگاه فعلی مردم و کشور را نسبت به زمان حال بهتر درک بکنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه گفت: برگزاری چنین نمایشگاه هایی برای نسل جوان و نوجوان ما حکم کلاس درس را دارد.

وی در مورد بایگانی روزنامه های زمان حال گفت: یک نسخه از هر کدام از نشریات و روزنامه ها در مجموعه وزارت ارشاد و یک نسخه هم به وسیله نشریات بایگانی می گردد.

نمایشگاه فرصت مناسبی برای تاریخ پژوهان شهر کرمانشاه است

در ادامه پژوهشگر تاریخی و مجموعه دار مطبوعات کرمانشاه در مورد نمایشگاه مطبوعات منتشر شده گفت:جمع آوری این مجموعه تقریبا پنج سال زمان برد.

مهدی ودودیان با بیان اینکه روزنامه ها برترین منابع پژوهشی است، ادامه داد: تا به امروز بیش از 400 عنوان روزنامه و مجله را برای آرشیو خود جمع آوری نموده ام و برای این نمایشگاه

58 عنوان را در معرض دید علاقمندان قرارداده ایم.

ودودیان اضافه نمود: مطالب چاپ شده در این روزنامه ها بیانگر اتفاقات و تحولاتی است که در آن موقع اتفاق بوده، این جریانات از مبارزات ملی شدن صنعت نفت آغاز و تا وقوع کودتای 28 مرداد 1332 ادامه دارد.

این پژوهشگر تاریخی گفت: این نمایشگاه فرصت مناسبی است برای تاریخ پژوهان شهر کرمانشاه که بدنبال تحقیق و پژوهش هستند خروجی خوبی برای آن ها خواهد داشت.

نمایشگاه مطبوعات منتشر شده از 29 مرداد تا دوم شهریور جاری به مدت پنج روز و از ساعت 10 الی 12 صبح و بعدازظهر ها از ساعت 16تا19 در مجتمع شهید آوینی میزبان علاقمندان است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 30 مرداد 1402 بروزرسانی: 30 مرداد 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2338

به "نمایشگاه مطبوعات کرمانشاه افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه مطبوعات کرمانشاه افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید