نویسندگان به یکدیگر احتیاج دارند

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از وبلاگ تری والین امروزه با ظهور کتابخوان های الکترونیک و سایت های انتشار داستان و کتاب مثل آمازون بسیاری از نویسندگان به خاطر راحتی کار و درآمد سریع به نویسندگی خودنشر روی آورده و هر نویسنده ای با داشتن یک کیبورد و یک دستگاه کامپیوتر قادر است داستان بنویسد و با دیگران به اشتراک گذارد و در برخی اوقات هم به پیروزیت اقتصادی برسد ولی آمارها حاکی از این است که چنین نویسندگانی زیاد پیروز نبوده اند. طبق آمارهای موجود هر ساله در آمازون و دیگر سایت ها نزدیک به 1.6 میلیون کتاب به صورت خودنشر منتشر می گردد ولی بسیاری از این کتاب ها ضعیف هستند و کمتر از 200 نسخه فروش دارند.

نویسندگان به یکدیگر احتیاج دارند

تری والین نویسنده کتاب 10 افسانه چاپ کتاب برای موفقیت نویسندگان در یادداشتی به این نکته اشاره می نماید که پیش از هر چیزی نویسندگان به یکدیگر احتیاج دارند و نشستن پشت کامپیوتر در یک اتاق در بسته نمی تواند به آنها در جهت موفقیت یاری کند. شما داستانی که می نویسید باید قبل از رسیدن به دست مخاطبان توسط حرفه ای ها خوانده گردد و نکات ضعف و قوت آنها بیان گردد. تری در کتاب اخیرش که در بازار کتاب آمریکا منتشر شده است، می نویسد: هر نویسنده ای باید نظر همکاران خود را جویا گردد تا بتواند داستان قوی تحویل مخاطبان دهد.

نویسندگان حرفه ای یا مبتدی فرقی نمی نماید همگی احتیاج به یکدیگر دارند. هر نویسنده ای احتیاج به یک ویراستار دارد و به طور حتم عدم موفقیت این داستان های خود نشر در آمازون و سایت های اینترنتی همین مسئله ویرایش است که انتشارات عظیم به خوبی از ویراستاران ماهر استفاده می نمایند. به اعتقاد والین بهترین نوع ویرایش یک کتاب داستانی یا مستند تیمی از ویراستاران است تا با اعمال نقطه نظرهای متفاوت موجب قوت کار نهایی شوند.

وی در کتابش می نویسد: من در طول زندگی حرفه ای خود به عنوان نویسنده این تجربه را به خوبی لمس نموده ام که انجمن های نویسندگی تنها محافل گفتگوهای صمیمی بین نویسندگان نیستند و نمی توان ضرورت آنها را نادیده گرفت. بسیاری از جملات احساسی در داستان ها در این انجمن ها در نتیجه همفکری نویسندگان شکل می گیرد. روابط نویسندگان دارای سبک های متفاوت به یکدیگر یاری می نماید تا بتوانند هر کدام با سبک خاص خود داستان های منحصر به فرد خودشان را برای مخاطب بازگو نمایند.

تاریخ نشان داده است که در کتاب های مستند و حتی داستانی معمولاً نویسندگان صاحب این آثار خودشان در مشاغلی مثل خبرنگاری در ارتباط با مردم و نویسندگان دیگر سال ها فعالیت نموده اند. آنها در ارتباط با دیگران و شنیدن داستان زندگی آنها توانسته اند داستان های خوبی بنویسند ولی اگر در یک اتاق خودشان را حبس نموده بودند به طور حتم چنین داستان هایی نیز خلق نمی شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 بهمن 1399 بروزرسانی: 8 بهمن 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1459

به "نویسندگان به یکدیگر احتیاج دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نویسندگان به یکدیگر احتیاج دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید