نکات مهم و ضروری که باید قبل از تهیه انواع مینی واش و کالسکه مسافرتی بدانیم

به گزارش آخرین خبر، کالسکه و مینی واش هر دو از اقلام بسیار ضروری و کاربردی در سیسمونی نوزاد محسوب می شوند و والدین کودک به صورت مکرر و برای بازه زمانی نسبتاً طولانی از آن ها استفاده می نمایند. به همین دلیل، پیش از تهیه این دو محصول باید به نکاتی توجه داشت تا به یاری آن ها بتوان کالایی مطمئن و با دوام خریداری کرد.

نکات مهم و ضروری که باید قبل از تهیه انواع مینی واش و کالسکه مسافرتی بدانیم

نکات ضروری برای خرید کالسکه مسافرتی

کالسکه ابزاری کاربردی و اساسی برای حمل و نقل کودک در گردش های خارج از خانه است. این وسیله در مدل های متنوعی فراوری و به بازار عرضه شده است که مدل مسافرتی آن برای استفاده راحت تر در سفرها و جابه جایی ها طراحی شده است و یکی از انواع معروف و محبوب کالسکه ها محسوب می گردد. نکته های مهمی که باید هنگام خرید یک کالسکه مسافرتی به آن ها توجه داشت از این قرار است:

سبکی

مهم ترین ویژگی یک کالسکه مسافرتی که آن را مناسب سفر و گردش می نماید، سبکی آن است. از این رو هنگام خرید کالسکه مسافرتی باید به وزن آن توجه داشت و به این نکته دقت کرد که کالسکه وزنی بیشتر از 8 کیلوگرم نداشته باشد. این نکته موجب می گردد که حمل و نقل کالسکه در سفر برای والدین آسان تر باشد. هرچند اگر وزن کالسکه بیش از اندازه سبک باشد موجب می گردد که تحمل وزن کالسکه نیز کمتر باشد.

ابعاد

ویژگی مهم دیگر یک کالسکه مسافرتی ابعاد آن است. ابعاد کالسکه های مسافرتی در حالت جمع شده به گونه ای است که فضای بسیار کمی در توشه سفر اشغال می نمایند. برخی از انواع کالسکه های مسافرتی در حالت جمع شده ابعادی دارند که با استانداردهای حمل به کابین هواپیما سازگاری دارد. به این نوع از کالسکه های مسافرتی، کالسکه هواپیمایی می گویند که به اصطلاح از ویژگی کابین سایز برخوردار است. با این حال باید هنگام خرید این کالسکه ها به ابعادشان در حالت باز نیز توجه گردد، چرا که اگر بیش اندازه کوچک باشند از راحتی کودک هنگام استفاده از آن کاسته می گردد.

جنس و دوام

از آن جا که کالسکه ها و خصوصاً کالسکه های مسافرتی مصرفی مستمر و روزانه دارند، جنس و کیفیت ساخت آن ها اهمیت زیادی دارد. مقاوم ترین و مستحکم ترین نوع کالسکه ها آن هایی هستند که جنس بدنه آن ها از آلومینیوم است. این نکته باعث می گردد علاوه بر مقاومت و دوام و استحکام بالا، کالسکه سبک تر نیز باشد. بعلاوه هنگام خرید کالسکه مسافرتی باید به ابعاد چرخ های آن و مقاومت آن ها نیز دقت گردد؛ چرا که اگر چرخ های کالسکه از دوام بالایی برخوردار نباشند، در خیابان های پر از دست انداز ایران ممکن است دچار آسیب و شکستگی شوند.

قابلیت ها

کالسکه های مسافرتی امکان ارائه قابلیت های متنوعی دارند که هرکدام به گونه ای در خدمت رفاه کودک و والدین است. قابلیت هایی همانند داشتن دسته چمدانی، امکان نصب صندلی رو به والدین، قفل تاشو، امکان جدا کردن چرخ ها در حالت جمع شده، روکش قابل تعویض، پشتی و زیرپایی قابل تنظیم در چندین حالت از جمله ویژگی هایی است که به وسیله محصولات مختلف بازار پیشنهاد می گردد و لازم است که هنگام خرید به آن ها دقت داشت.

اندازه تحمل وزن و ایمنی

نکته مهم دیگر اندازه تحمل وزن کالسکه است. کالسکه های مسافرتی عموما وزن کمتری دارند و طبیعی است که تحمل وزن کمتری در مقایسه با کالسکه های معمولی داشته باشند. با این حال اندازه تحمل وزن کالسکه های مسافرتی با یکدیگر فرق دارد و باید بر حسب وزن کودک و طول دوران استفاده کودک از کالسکه دست به انتخاب زد.

به علاوه، رعایت استانداردهای ایمنی در ساخت از مهم ترین ویژگی هایی است که یک کالسکه باید داشته باشد. کالسکه هایی که گواهی های ایمنی معتبر اخذ نموده اند و به سیستم تعلیق و ترمز مجهز اند و برای نشیمن آن ها کمربند ایمنی پنج نقطه ای یا سه نقطه ای لحاظ شده است از لحاظ ایمنی کالسکه های بهتری محسوب می شوند.

نکات ضروری برای خرید مینی واش

مینی واش یا کهنه شور یکی از اقلام سیسمونی نوزاد است که به منظور شستشوی جداگانه لباس های کودک به علت حساسیت های پوستی که دارد تهیه می گردد. قبل از خرید مینی واش، باید در نظر داشت که این دستگاه ها معمولاً برای شستشوی لباس های کوچک و کم حجم استفاده می شوند. به همین علت، مینی واش ها ابعاد جمع و جوری دارند و احتیاج به فضای بزرگی برای قرار دادن آن ها نیست. این کالا انواع مختلفی دارد و برای خرید باید ابتدا تصمیم گرفت که کدام مدال برای استفاده مناسب تر است.

انواع مینی واش

به طور کلی مینی واش ها به سه دسته تقسیم می شوند:

1. کهنه شور تکی: این مدل ساده ترین نوع مینی واش محسوب می گردد که خشک کن ندارد، اما سبک است و حجم کمی اشغال می نماید و پایین ترین قیمت را میان تمام انواع مینی واش دارد.

2. مینی واش دوقلو: تفاوت مینی واش های دوقلو با کهنه شور تکی در این است که این نوع از مینی واش به خشک نیز مجهز است، اما هم قیمت بالاتری دارد و هم وزن آن کمی بیشتر است.

3. مینی واش تمام اتوماتیک: این محصول یک مدل پیشرفته از مینی واش های دوقلو است که امکانات پیشرفته تری از قبیل صفحه نمایش LCD و برنامه های مخصوص شستشو در اختیار مصرف نماینده قرار می دهد، اما هم ابعاد بزرگتر و هم قیمت بیشتری دارد.

نکات فنی مهم برای خرید مینی واش

علاوه بر اهمیت انتخاب مدل مناسب مینی واش، تعدادی نکته فنی نیز وجود دارد که هنگام خرید این محصول باید به آن ها دقت گردد:

1. حجم مخزن و قدرت شستشو: مینی واش برای شستشوی لباس های کوچک و کم حجم طراحی شده است و مخزن آن ظرفیت محدودی نسبت به ماشین لباسشویی دارد. به علاوه، خریدار باید به توان شستشوی محصول نیز دقت کند تا چیزی که تهیه می نماید بتواند جوابگوی احتیاجهای مصرفی اش باشد.

2. جنس بدنه: اگر بدنه مینی واش از جنس مرغوب و با کیفیتی ساخته نشده باشد، در معرض خطر فرسودگی و زنگ زدگی قرار می گیرد و به این ترتیب از عمر مفید آن کاسته می گردد.

3. شستشوی بدون لرزش و سروصدا: این نکته ای است که کمی در قیمت مینی واش تاثیر دارد و طبیعتا بعد از خرید و به هنگام استفاده خود را نشان می دهد. بنابراین در صورت حساسیت باید پیش از خرید به آن توجه کرد.

نکات عمومی برای خرید

مواردی که در این مقاله به آن ها اشاره شد بیشتر ابعاد فنی داشت. برای خرید این محصولات موارد دیگری مثل قیمت کالا، خرید از فروشگاه معتبر و اطمینان از اصالت کالا نیز اهمیت بالایی دارد. به همین منظور توصیه می گردد که خرید این کالاها از فروشگاه هایی انجام گردد که از اعتبار کافی برخوردارند و در آن ها اصالت کالاها نیز تضمین شده است. امروزه بسیاری از فروشگاه های اینترنتی چنین خدماتی را ارائه می دهند. برای مثال فروشگاه نی نی فهرست علاوه بر تضمین موارد فوق، تمام کالاهایی که عرضه می نماید را با پایین ترین قیمت بازار به فروش می رساند و برای خرید به مشتریان خود مشاوره رایگان می دهد.

منبع: اتاق
انتشار: 16 اسفند 1401 بروزرسانی: 16 اسفند 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2272

به "نکات مهم و ضروری که باید قبل از تهیه انواع مینی واش و کالسکه مسافرتی بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم و ضروری که باید قبل از تهیه انواع مینی واش و کالسکه مسافرتی بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید