هواوی از وای فای 6 پلاس، روترهای AX3 و 5G CPE Pro 2 رونمایی کرد

به گزارش آخرین خبر، هواوی در مراسمی که به معرفی نسل جدید محصولات تبلت، لپ تاپ و تجهیزات جانبی اختصاص داشت، از فناوری ها، روترها و هات اسپات های جدید خود رونمایی کرد.

هواوی از وای فای 6 پلاس، روترهای AX3 و 5G CPE Pro 2 رونمایی کرد

در این مراسم، هواوی درباره فناوری اختصاصی وای فای 6 پلاس سخن گفت، نسل جدید روترهای پرسرعت AX3 را معرفی کرد و از هات اسپات 5G نسل جدید CPE Pro رونمایی کرد.

سعی می کنم به طور خلاصه، این فناوری و محصولات را معرفی کنم تا بیشتر با آن ها آشنا شویم؛ چون احتمالا دیر یا زود در ایران هم رویت خواهند شد.

وای فای 6 پلاس

هواوی مدعی است یکی از اصلی ترین توسعه دهنده های فناوری های 5G و وای فای 6 جهان است. به گفته این غول چینی، در کارگروه تصویب و توسعه استاندارد 802.11ax بیش از 5 متخصص فنی دارد و در حدود 15 درصد توسعه آن توسط این شرکت انجام می گردد. هواوی با ذکر این آمار می خواهد تاثیرگذاری اش روی فناوری های روز جهان را نشان دهد.

حالا، هواوی با تکیه بر همین قدرت و توانایی اش سراغ ساخت چیپ ست های اختصاصی و بهینه سازی شده خود رفته است و فناوری +WiFi 6 را توسعه داده است. وای فای 6 پلاس یک نسخه از استاندارد 802.11ax یا همان وای فای 6 است که روی پهنای باند 160 هرتز کار نموده و از فناوری اختصاصی این شرکت به نام Narrowband سود می برد.

هواوی می گوید ترکیب این دو فناوری باعث بهبود چشمگیر سرعت وای فای و آنتن دهی دستگاه ها می گردد. جدیدترین تراشه های هواوی با وای فای 6 پلاس شامل Gigahome 650 و Kirin W650 هستند که اولی برای روترهای بی سیم و دومی برای گوشی های هوشمند استفاده می شوند.

روترهای AX3

در ادامه، هواوی از نسل جدید روترهای پرسرعت 802.11ax خود با فناوری وای فای 6 پلاس و تراشه Gigahome 650 به نام Wi-Fi AX3 رونمایی کرد. روتری سفید رنگ با چهار آنتن خارجی و شکل و شمایلی جذاب که می تواند سرعتی تا 3 گیگابیت بر ثانیه داشته باشد که سهم فرکانس 2.4 گیگاهرتز برابر 574 مگابیت و سهم فرکانس 5 گیگاهرتز به 2401 مگابیت می رسد.

هواوی می گوید در این روتر بی سیم زیبا از پردازنده 4 هسته ای استفاده نموده است و همان طور که گفتیم؛ برای افزایش سرعت سراغ باند 160 هرتز روی فرکانس 5 گیگاهرتز رفته است. آنتن های این روتر قدرت 6 دسی بلی داشته و برد به مراتب بیشتری نسبت به نسل های پیشین دارند.

روتر 5G CPE Pro 2

محصول شاخص بعدی شبکه ای که هواوی در مراسم دیروز خود رونمایی کرد؛ روتر و هات اسپات 5G CPE Pro 2 است. این روتر از فناوری 5G و وای فای پلاس 6 به طور همزمان پشتیبانی می نماید و از نسل پیشین خود 30 درصد کوچک تر است.

این روتر هم از تراشه بسیار پیشرفته و جدید Balong 5000 هواوی سود برده که فناوری ساخت 5 نانومتری دارد و از هر دو طیف فرکانس های فایوجی 5G NSA و 5G SA پشتیبانی می نماید. اولین روتر و تراشه ای است که از پهنای باند 200 مگاهرتزی در جهان برای انتقال دیتا روی وای فای پشتیبانی می نماید.

حداکثر سرعت در این روتر فایوجی به 3.6 گیگابیت بر ثانیه می رسد که در این میان سرعت دانلود از روی شبکه های 5G به مرز 2.3 گیگابیت می رسد. این روتر برای هر دو شبکه 4G و 5G بهینه سازی شده و از 128 دستگاه به طور همزمان پشتیبانی می نماید.

روتر CPE Pro 2 هواوی هم از فناوری اختصاصی dynamic narrow bandwidth پشتیبانی می نماید و اسمارت فون های مجهز به وای فای 6 می توانند به آن با مصرف انرژی 30 درصدی کمتر وصل شوند ولی سرعت انتقال اطلاعات بیشتری داشته باشند.

شرکت شیائومی در خلال معرفی اسمارت فون های پرچم دار می 10 و می 10 پرو در کشور چین، از روتر دو بانده و وای فای 6 جدید خود…

سامسونگ شب گذشته پرچم دارهای سال 2020 خود را معرفی کرد. همان طور که انتظار داشتیم؛ گوشی های گلکسی S20، گلکسی S20 Plus و گلکسی S20 Ultra معرفی…

در سال های اخیر، گوشی های میان رده پیشرفت بسیار زیادی داشتند و از جنبه های مختلفی فاصله خود را با گوشی های رده بالا و پرچم دار کاهش دادند. این…

شرکت لینک سیس در نمایشگاه CES سال جاری از یک دستگاه فوق العاده رونمایی کرد. یک مودم 5G داخلی که به وای فای 6 مجهز است. یعنی داشتن هر…

با شروع نمایشگاه CES سال جاری در امریکا، شاهد معرفی نسل تازه ای از روترهای وای فای 6 و مش وای فای توسط شرکت های مختلف هستیم. دی لینک نخستین شرکتی…

موسسه Wi-Fi Alliance که متولی توسعه استانداردهای وای فای است؛ از استاندارد و پروتکل جدیدی به نام Wi-Fi 6E پرده برداری کرد. Wi-Fi 6E استاندارد جدید وای فای…

کمی سخت است درباره این مقایسه حرف بزنیم چون باید از چند منظر و دیدگاه به طور مفصل صحبت کنیم؟ استانداردها و چشم اندازهای جهانی یک…

شرکت کوالکام از جدیدترین پردازنده اسنپدراگون خود برای گوشی های موبایل پرچم دار رونمایی نموده است. ما با پردازنده های اسنپدراگون 845 و اسنپدراگون 855 آشنا شدیم و…

منبع: شبکه چی
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 862

به "هواوی از وای فای 6 پلاس، روترهای AX3 و 5G CPE Pro 2 رونمایی کرد" امتیاز دهید

1 کاربر به "هواوی از وای فای 6 پلاس، روترهای AX3 و 5G CPE Pro 2 رونمایی کرد" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی از وای فای 6 پلاس، روترهای AX3 و 5G CPE Pro 2 رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید