سرانجام نشست علما در اندونزی؛ دولت افغانستان و طالبان گفت وگوهای صلح را شروع نمایند

به گزارش آخرین خبر، علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی با صدور قطعنامه ای ضمن اعلام حمایت از طرح پیشنهادی صلح اشرف غنی خواهان شروع گفت وگوهای مستقیم صلح بین طالبان و دولت افغانستان شدند.

سرانجام نشست علما در اندونزی؛ دولت افغانستان و طالبان گفت وگوهای صلح را شروع نمایند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، نشست سه جانبه علمای افغانستان، پاکستان و اندونزی در شهر بوگور اندونزی درباره صلح افغانستان برگزار گردید.

در این نشست 16 نفر از شورای علمای افغانستان، 16 نفر از شورای علمای پاکستان و 20 نفر دیگر از شورای علمای اندونزی حضور داشتند که با صدور قطعنامه ای بر لزوم سرانجام جنگ در افغانستان تاکید کردند.

علمای این کشورها ضمن اعلام حمایت از طرح پیشنهادی صلح اشرف غنی خواهان شروع گفت وگوهای مستقیم صلح بین طالبان و دولت افغانستان شدند.

علمای اندونزی، پاکستان و افغانستان تاکید کردند که تروریسم با دین، کشور و یا ملیت خاصی نسبت ندارد، کشورهای اسلامی، کشورهای منطقه و جامعه بین المللی باید از روند صلح افغانستان حمایت نمایند.

آنها کشتار غیرنظامیان افغان و حملات انتحاری را مخالف اصول اسلامی دانسته و برای نقش آفرینی در روند صلح افغانستان اعلام آمادگی کردند.

قبله ایاز رئیس شورای نظریاتی علمای پاکستان گفت: ما تروریسم و خشونت را محکوم می کنیم، اسلام دین صلح است و از هر ابتکار عملی برای صلح حمایت می کنیم.

مولوی محمدقاسم حلیمی سخنگوی شورای علمای افغانستان نیز به صدای آمریکا گفته که قرار است دور بعدی این نشست در پاکستان و یا افغانستان برگزار گردد اما زمان برگزاری آن هنوز تعیین نشده است.

وی در ادامه تصریح نموده که در نشست اندونزی علما توافق کردند تا موضع مشترکی را در برابر تروریسم اتخاذ نمایند و اجازه فعالیت در منطقه را به آنها ندهند.

یک منبع به آریانا گفت: در نشست اندونزی سران طالبان نیز دعوت شده بودند اما این گروه دعوت اندونزی برای شرکت در نشست علما را رد نموده است.

دولت افغانستان پیش از این کوشش می کرد تا به وسیله نشست سه جانبه علما در اندونزی فتوایی را علیه جنگ طالبان در افغانستان صادر کند.

.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 471

به "سرانجام نشست علما در اندونزی؛ دولت افغانستان و طالبان گفت وگوهای صلح را شروع نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام نشست علما در اندونزی؛ دولت افغانستان و طالبان گفت وگوهای صلح را شروع نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید