پلیس استرالیا: بازداشت صدها عضو یک شبکه جرایم سازمان یافته

به گزارش آخرین خبر، پلیس استرالیا گفت: در جریان یک عملیات گسترده مشترک با پلیس آمریکا با هدف نابودی شبکه های جرایم سازمان یافته، صدها نفر در 18 کشور بازداشت شده و مأموران با نفوذ به شبکه های ارتباطی مجرمان، میلیون ها پیغام رمزگذاری شده را خواندند.

پلیس استرالیا: بازداشت صدها عضو یک شبکه جرایم سازمان یافته

به گزارش ایسنا، پلیس استرالیا امروز (سه شنبه) گفت به یاری اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده آمریکا پیروز شده است شمار زیادی از اعضای باندهای تبهکار در ارتباط با تجارت دنیای مواد مخدر را در استرالیا، آسیا، آمریکای جنوبی و خاورمیانه به دام بیفکند.

اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفت که این عملیات، ضربه سنگینی به شبکه های جرایم سازمان یافته نه فقط در این کشور بلکه در سراسر دنیا وارد نموده است.

وی به خبرنگاران در سیدنی گفت: این یک لحظه مهم در تاریخ اجرای قانون استرالیاست.

ریس کرشاو، کمیسر پلیس فدرال استرالیا نیز گفت که حملات پلیس در 18 کشور، بازداشت صدها مظنون را در پی داشته است.

استرالیا می گوید 224 نفر از جمله اعضای باندهای غیرقانونی دزدی موتورسیکلت را دستگیر نموده و نیوزیلند نیز گفته است که 35 نفر را در ارتباط با همین شبکه بازداشت نموده است.

بنابر گزارش بعضی رسانه ها، پلیس اروپا نیز در این عملیات شرکت داشته و قرار است در کنار اینترپل و اف بی آی، جزئیات بیشتری را در این زمینه طی یک نشست خبری ارائه دهند.

در جریان این عملیات که از سال 2018 به دست پلیس استرالیا و اف بی آی طراحی و برنامه ریزی شد، مقامات ایالات متحده شبکه پیغام رسانی آنوم (ANOM) را که باندهای جرایم سازمان یافته برای ارتباط با یکدیگر از آن استفاده می نمایند، به کنترل خود در آوردند. زمانی که یکی از چهره های سرشناس باندهای تبهکار در استرالیا این پیغام رسان را به عنوان محلی امن برای ارتباط گیری به اعضای شبکه خود معرفی می کرد، پلیس توانست پیغام های رد و بدل شده آنها را کنترل کند.

بعضی از اسناد به دست آمده از این شبکه های خلافکاری حاوی نقشه های قتل از جمله تیراندازی با مسلسل در یک کافه و نیز قتل یک خانواده 5 نفره بوده است. مقامات می گویند که توانسته اند از این حملات جلوگیری نمایند.

پلیس استرالیا ضمن اجرای بیشترین تعداد احکام جستجو در یک روز در این کشور، 104 قبضه سلاح گرم و تقریبا 45 میلیون دلار (تقریبا 29 میلیون یورو) پول نقد از مظنونان کشف و ضبط کرد.

به گزارش یورونیوز، در حال حاضر 525 عنوان اتهامی علیه بازداشت شدگان مطرح شده اما مقامات انتظار دارند در هفته های آینده موارد بیشتری از اتهامات علیه آنها طرح گردد.

منبع: عصر ایران
انتشار: 6 تیر 1400 بروزرسانی: 6 تیر 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1732

به "پلیس استرالیا: بازداشت صدها عضو یک شبکه جرایم سازمان یافته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس استرالیا: بازداشت صدها عضو یک شبکه جرایم سازمان یافته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید