پنج روز شگفت انگیز در بانکوک و پاتایا

به گزارش آخرین خبر، سفر به تایلند

قبل از رسیدن به فرودگاه سووارنابومی بانکوک کلی برنامه تو ذهنم داشتم. بارها شنیده بودم که تایلند سرزمین لبخندهاست؛ سرزمین آرامش و زندگی. قبل از آمدن به این شهر آنالیز های زیادی انجام داده بودم و وقتی به تایلند رسیدم فهمیدم که واقعیت عینا تکرار شده شنیده های من هست. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا خاطرات سفر پنج روزه به بانکوک و پاتایا را با هم مرور کنیم.

پنج روز شگفت انگیز در بانکوک و پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

سفر به بانکوک و پاتایا

همه چیز خیلی عالی پیش رفت. فرایند آسان مهر کردن پاسپورت به منظور ورود به کشور بدون کمترین دردسر و در حداقل زمان انجام شد. وقتی به بانکوک رسیدیم بارانی بسیار رمانتیک در حال باریدن بود؛ چون تایلند همانند مالزی شهری استوایی است و این نوع باران ها در این کشور بعید نیست. فرودگاه سووارنابومی در بانکوک یکی از شلوغ ترین فرودگاه ها در دنیا است که روزانه میزبان هزاران مسافر است. تایلند از جاذبه های توریستی محبوب به ویژه برای کشورهای غربی می باشد. در این مقاله دوست دارم تجربیاتم از این سفر را در اختیار شما بگذارم.

چرا تایلند یکی از جاذبه های محبوب است؟

جاذبه های فراوانی در تایلند وجود دارد که گردشگران را برای سفر به تایلند کاملا متقاعد می نماید. تا آن جا که مسافران را می دیدم بیشترشان برای چندمین بار از این کشور بازدید می کردند اما من تجربه اولم بود. تایلند به چند دلیل یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران است، از جمله آن ها:

سواحل زیبا و رویایی، سرزمین لبخندها، ارزان بودن سفر، فرهنگ غنی، اماکن تاریخی و دیدنی، جزایر زیبا و سرسبز، برندسازی اسم این کشور در زمینه گردشگری، گردشگر دوستی و میهمان نوازی، غذاهای خوب و خوشمزه، خانه فیل ها و … این ها دلایلی کافی برای مسافر جهت بازدید از این کشور هستند؛ هرچند هرکس با هر سلیقه ای به تایلند سفر کند چیز جذاب و جالبی پیدا می نماید. تایلند جشنواره رنگ های مختلف در یک سرزمین واحد است. قیمت های پایین در این کشور قابل مقایسه با هند و پاکستان است و به دلیل پایین بودن هزینه ها مقصدی بسیار پرطرفدار محسوب می گردد. شما می توانید با 100 بت اتاقی در هتل یا مهمانخانه بانکوک پیدا کنید. گردشگر دوستی مردم این کشور و در نتیجه آن رشد صنعت گردشگری آن از خط مشی های دولت این کشور است و باعث جذب گردشگران بیشتر به این کشور شده است. شما چه همراه با خانواده یا تنها به این کشور سفر کنید در بیشتر مناطق این کشور احساس امنیت می کنید.

چطور به تایلند رفتم؟

من با استفاده از تور و به وسیله کوالالامپور به بانکوک رفتم و یک بلیط یک طرفه ایرآسیا تهیه کردم. این ایرلاین بلیط هایی با قیمت پایین در حوزه آسیای جنوب شرقی دارد. بلیط هواپیما حدود 90 دلار از کوالالامپور به بانکوک قیمت داشت و طول زمان پرواز آن 2 ساعت بود؛ اما هزینه بلیط شامل غذا نمی شد. به دلیل صرفه جویی در زمان هوایی این جهت را طی کردم اما با قطار و اتوبوس هم می توانید به تایلند بروید. برای دریافت ویزا عکس و کارت شناسایی و 4000 روپیه احتیاج است و پس از 3 روز حاضر می گردد.

اماکن مشهور تایلند کدامند؟

در تایلند مکان های متعدد و جاذبه های گردشگری زیادی برای بازدید وجود دارد؛ اما من فقط چند مکان که در پایتخت بانکوک و پاتایا قرار گرفته است را با شما به اشتراک می گذارم. باید در اینجا ذکر کنم که اگر 10 روز یا بیشتر وقت دارید از شهرهای بانکوک، پوکت و پاتایا، سه شهر جادویی در تایلند بازدید کنید. با این حال، من از پاتایا و بانکوک دیدن کردم. بنابراین برخی از نکات توریستی این شهرها را به اشتراک می گذارم. اما پوکت با مناظر تپه، کوه، دریا، سواحل یک جاذبه به تمام معناست.

اماکن مشهور بانکوک و پاتایا

Grand Palace (از اماکن تاریخی بانکوک) ، Wat Pho (تاریخی بانکوک) ، Wat Arun، Golden Buddha (بانکوک)، پارک Lumphini (بانکوک)، موزه ملی بانکوک، باغ وحش Dusit (بانکوک)، دنیای سافاری (بانکوک)، Siam Park City (بانکوک)، سواحل پاتایا، بازار شناور پاتایا، جزیره Koh Larn پاتایا، Art in Paradise (پاتایا)

پاتایا با اتوبوس دو ساعت تا بانکوک راه است و کرایه اتوبوس فقط 100 بت است. برای سفر به پوکت جهت طولانی 14 ساعته را با اتوبوس باید طی کنید ولی با هواپیما 2 ساعته می رسید.

اقامت و غذا در تایلند

تایلند کشور گرانی نیست. الگوی زندگی در این کشور راحت است خواه زندگی لوکس و یا ساده را انتخاب کنید؛ اما انتخاب شما به بودجه شما بستگی دارد. همه جای بانکوک و پاتایا هتل و مهمانخانه با هر قیمتی پیدا می گردد. اتاق هتل از 400 تا 1000 بت است که بهتر است آن را قبل از ورود رزرو کنید. بهترین مکان برای گردشگران منطقه سوخومویت سوخومویت است که 30 دقیقه تا فرودگاه بین المللی بانکوک فاصله دارد. در این منطقه همه چیز می توانید پیدا کنید؛ از هتل و مهمانخانه و رستوران تا مراکز خرید. این منطقه مرکز شهر بانکوک است اما به خاطر داشته باشید بانکوک شهر بزرگی است. من یک رستوران پاکستانی در سوخومویت پیدا کردم و چندین بار برای شام و ناهار به آنجا رفتم. در این منطقه رستوران های عربی، هندی، چینی، ایتالیایی و مک دونالد موجودند. قیمت غذاها در این منطقه معقولند و با 200 بت شام خوبی می توانید میل کنید.

حمل و نقل و کلاهبرداری

همه چیز تا اینجا خوب بود اما ممکن است در تایلند برخی اوقات پول بیشتری از شما دریافت نمایند و به اصطلاح سرتان کلاه بگذارند. بنابراین موقع سوار شدن تاکسی و دادن کرایه مراقب باشید. حواستان باشد که راننده تاکسی متر را روشن کند و چک کنید که تاکسی متر درست کار می نماید یا نه. سعی کنید قبل از سوار شدن کرایه را با آن ها نهایی کنید. هر مسئله ای در تایلند برای شما پیش آمد بلافاصله با پلیس تماس بگیرید چون سریع خودشان را به محل می رسانند. مردم تایلند خیلی مهربانند و همواره لبخند به لب دارند. امیدوارم شما هم سفر خوب و خاطره انگیزی را در تایلند تجربه کنید

منبع: الی گشت
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 288

به "پنج روز شگفت انگیز در بانکوک و پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنج روز شگفت انگیز در بانکوک و پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید