چند برنامه سفر یک روزه از ونیز ایتالیا

به گزارش آخرین خبر، ونیز یکی از معروف‌ترین شهرهای ایتالیا و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای تور اروپا در تمام دنیا است. شهر پر از کانال ونیز، جاذبه‌های تماشایی بسیاری دارد. ساختمان‌ها و قصرهای زیبا همگی نشان‌هایی از شکوه و ثروت این شهر در زمان قدیم بوده‌اند. البته این کل جاذبه‌های ونیز نیست، چرا که در مدت اقامت‌تان در این شهر شما می‌توانید سفرهایی به یاد ماندنی و یک روزه به شهرهای دیگر ایتالیا داشته باشید.

چند برنامه سفر یک روزه از ونیز ایتالیا

تنها 60 کیلومتر دورتر از ونیز، شهر تاریخی و زیبای Vicenza قرار دارد. این شهر به خاطر معماریش مشهور شده، مخصوصا ساختمان‌های آندرئا پالادیو که معمار چندین ساختمان از جمله تیاترو اولیمپیکو (مشهورترین اثرش) است. گردشگران تور اروپا می‌توانند در بخش تاریخی شهر قدم بزنند و از موزه‌ها، گالری‌های هنری و میدان‌های شهر دیدن کنند. تنها کمی بیرون از شهر، ویلا روتوندا، مهم‌ترین بنای شهر و یکی از مهمترین دلایل بازدید از ویچنزا، قرار دارد. این ساختمان که در سال 1591 و توسط پالادیو طراحی شده، دارای تمام ایده‌های انقلابی او است. داخل ساختمان با هماهنگی نمای بیرونی آن، حیرت‌انگیز است و توسط نقاشی‌های دیواری صحنه‌های طبیعی از زندگی روزمره‌ی مردم شهر تزیین شده است.

شهر دوست‌داشتنی Padua، قدیمی‌ترین شهر در شمال ایتالیا است که در قرن 12 پیش از میلاد توسط اهالی تروا بنا شده است. جدا از تاریخ، جذابیت اصلی این شهر کلیسای اسکرووِگنی، محل نقاشی‌های دیواری کشیده شده توسط جیوتو در سال‌های آخر زندگی‌اش است؛ این نقاشی‌های دیواری شاهکار نقاشی قرن 14 به شمار می‌روند. مجسمه‌ی اسب اثر دوناتلو را نیز می‌توان در باسیلیکا دِ سنت آنتونیو یافت که مسافران تور اروپا را از سال 1831 به خود جلب می‌کند.

کلیساهای قدیمی Ravenna که قدمت برخی از آنها به 1500 سال می‌رسد، دلیل بسیار خوبی برای یک سفر دو ساعته از ونیز هستند. این کلیساها دارای برخی از بهترین موزاییک‌کاری‌های روم شرقی در اروپا هستند. بخش مرکزی شهر در میان عابران پیاده و دوچرخه سواران پرطرفدار است چرا که آنها می‌توانند اندکی توقف کنند تا کلیسای باسیلیکا در سن ویتاله با موزاییک کاری‌های شگفت انگیزش؛ پیازا دل پوپولو، میدان اصلی شهر که قدمت آن به 1500 میلادی باز می‌گردد؛ بازار پوشیده‌ی رنگارنگ مارکاتو کوپرتو مناسب برای خرید خوراکی و ساختمان ماسلوم دِ گالیا پلاچیدیا با موزاییک کاری‌های فوق‌العاده را ببینند.

انتشار: 16 دی 1398 بروزرسانی: 11 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 596

به "چند برنامه سفر یک روزه از ونیز ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند برنامه سفر یک روزه از ونیز ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید