چین فراوری تراشه های 7 نانومتری را شروع کرد

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، شرکت تیانشو ژیکسین که در شانگهای واقع است، فراوری تراشه های هفت نانومتری چینی به نام جزیره عظیم را شروع نموده است.

چین فراوری تراشه های 7 نانومتری را شروع کرد

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

فناوری ساخت تراشه های هفت نانومتری تا به امروز در انحصار چند شرکت آمریکایی مانند ان ویدیا و ای ام دی بوده که چین پیروز شده این انحصار را در هم بشکند.

تراشه های هفت نانومتری یادشده از نوع پردازنده های گرافیکی همه منظوره یا GPGPU هستند و علاوه بر پیشبرد فرایندهای متداول گرافیکی می توانند بعضی فرایندهای رایانه ای و محاسباتی دیگر را نیز که معمولاً توسط سی پی یو انجام می گردد، تکمیل نمایند. انجام این فرایندهای موازی باعث افزایش سرعت فعالیت رایانه ها می گردد.

تراشه های هفت نانومتری GPGPU نه تنها می توانند فرایندهای مختلفی را به صورت موازی انجام دهند، بلکه پهنای باند حافظه بالایی نیز دارند و لذا برای استفاده در دیتابیس ها و رایانه هایی که فرایندهای محاسباتی پیچیده مربوط به هوش مصنوعی و غیره را انجام می دهند نیز مناسب هستند.

کوشش چین برای فراوری تراشه های هفت نانومتری از سال 2018 شروع شد و قرار است به زودی فراوری انبوه این تراشه ها شروع گردد. دسترسی عموم مشتریان به این تراشه ها از یک سال دیگر ممکن خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 27 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 27 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1671

به "چین فراوری تراشه های 7 نانومتری را شروع کرد" امتیاز دهید

3 کاربر به "چین فراوری تراشه های 7 نانومتری را شروع کرد" امتیاز داده اند | 3.7 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین فراوری تراشه های 7 نانومتری را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید