ژاپن و استرالیا به تحریم کننده های اقتصادی کره شاقتصادی پیوستند

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران : ژاپن و استرالیا تصمیم دارند در راستای همکاری با آمریکا بانک تجارت خارجی کره شمالی را تحریم نمایند.

ژاپن و استرالیا به تحریم کننده های اقتصادی کره شاقتصادی پیوستند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ دو کشور ژاپن و استرالیا نیز تصمیم گرفتند همراه با آمریکا بانک تجارت خارجی کره شاقتصادی را تحریم نمایند و بدین ترتیب فشارهای بیشتری را به پیونگ یانگ وارد نمایند. مقامات آمریکایی معتقدند که این بانک مهمترین تامین نماینده اقتصادی فعالیت هسته ای کره شاقتصادی است.

ژاپن اعلام نموده است که تحریم این بانک طی دو تا سه هفته آینده انجام خواهد شد. وزارت خارجه استرالیا نیز از اعمال تحریم ها در آینده نزدیک خبر داده است.

واشنگتن به اتحادیه اروپا نیز اعلام نموده بود که باید تصمیماتی را علیه این بانک بگیرد. یکی از مقامات خزانه داری آمریکا گفت که این کشور هفته گذشته موضوع تحریم این بانک را حتی با مقامات چینی نیز مطرح نموده است. البته وی به این مساله اشاره نکرد که پاسخ چین به این درخواست آمریکا چه بوده است.

کارشناسان معتقدند که هدف آمریکا ازچنین اقداماتی این است که شرکت های فعال در داخل آمریکا مراقب همکاری خود با بانک تجارت خارجی کره شاقتصادی و همچنین دیگر کشورهای تحریم شده از سوی آمریکا باشند.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی در توجیه این اقدام گفت: برای ما تردیدی وجود ندارد که این بانک اصلی ترین تامین نماینده اقتصادی فعالیت های هسته ای و برنامه موشکی پیونگ یانگ است و آمریکا از این طریق به دنبال اعمال فشار به کره شاقتصادی است.

هرچند اطلاعات زیادی در خصوص این بانک وجود ندارد، اما یکی از کارشناسان بانکی کره جنوبی معتقد است که این بانک در حال اجرا تجارت قانونی با چین است. بعضی از سفارت های کشورهای خارجی در کره شاقتصادی نیز از این بانک برای انجام مراودات اقتصادی سفارت استفاده می نمایند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 834

به "ژاپن و استرالیا به تحریم کننده های اقتصادی کره شاقتصادی پیوستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاپن و استرالیا به تحریم کننده های اقتصادی کره شاقتصادی پیوستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید