کارمند بازداشت شده کنسولگری انگلیس در چین آزاد شد

به گزارش آخرین خبر، خانواده یک کارمند سرکنسولگری انگلیس در هنگ کنگ که هفته گذشته در سفر به شنژن چین بازداشت شده بود، امروز شنبه از آزادی او خبر دادند.

کارمند بازداشت شده کنسولگری انگلیس در چین آزاد شد

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بنا بر اعلام خانواده سیمون چنگ کارمند سرکنسولگری انگلیس در هنگ کنگ، این جوان 28 ساله که طی سفر به شنزن چین بازداشت شده بود، آزاد شده و به جزیره هنک کنگ برگشته است.

در اوج تنش ها بین انگلیس و چین بر سر مواضع مداخله جویانه لندن درباره ناآرانی ها و اعتراضات در هنک کنگ، یک رسانه محلی در این جزیره خودمختار سه شنبه 29 مردادماه از بازداشت سیمون چِنگ کارمند بخش تجارت و سرمایه گذاری سرکنسولگری انگلیس در هنگ کنگ اطلاع داد.

طبق گزارش پایگاه خبری اچ کی01، چِنگ هشتم آگوست (17 مرداد) برای شرکت در یک مراسم تجاری به شنزن چین رفته بود و می خواست همان روز به هنک گنگ برگردد اما توسط ماموران چینی بازداشت شده است.

به دنبال انتشار این گزارش، وزارت خارجه انگلیس در بیانیه ای درباره این موضوع شدیدا ابراز نگرانی کرد و دولت چین هم تایید کرد که کارمند 28 ساله کنسولگری انگلیس طبق قوانین محلی بازداشت شده است (جزئیات بیشتر).

به گزارش خبرگزاری فرانسه، خانواده سیمون چنگ امروز شنبه بیان کردند که وی از بازداشت در شنژن آزاد شده و به هنک کنگ برگشته است.

خانواده این کارمند کنسولگری انگلیس در یک پیغام فیس بوکی و کوتاه ضمن اعلام بازگشت او به هنک کنگ بیان کردند که او برای استراحت و بهبودی به مقداری زمان احتیاج دارد.

پلیس شنژن در شرح علت بازداشت چند روزه سیمون چنگ بیان کرد که این فرد به دلیل نقض یک قانون امنیتی عمومی، به مدت 15 روز در بازداشتگاه نگه داشته شده بود و با انتها این دوره مجازتش، آزاد شده است.

پلیس شنژن، همچنین اطلاع داد که سیمون چنگ در بازداشتگاه به نقض قانون اعتراف نموده بود اما شرح بیشتری درباره اینکه این کارمند کنسولگری دقیقا به چه چیزی متهم شده بود، ارائه نکرد.

دستگیری و سپس آزادی کارمند کنسولگری انگلیس در هنک کنگ در شرایطی اجرا شده که همزمان با ادامه مداخلات لندن و واشنگتن در ناآرامی ها و اعتراضات هنگ کنگ، برافراشته شدن پرچم های انگلیس و آمریکا توسط معترضان خبرساز شده بود.

مقام های چین بارها به آمریکا و انگلیس اخطار داده اند که در امور داخلی هنگ کنگ دخالت نکنند و وزیر امور خارجه چین هم اعلام نموده بود که تحولات در این جزیره، منشاء خارجی دارد.

اعتراضات هنگ کنگ که به خاطر طرح لایحه استرداد مجرمین در مجلس این منطقه خودمختار آغاز شده بود بعد از چند ماه به اعتراضات سیاسی و اغتشاشات تبدیل شده است؛ لایحه ای که رئیس این منطقه خودمختار در واکنش به اعتراضات در این جزیره آن را متوقف کرد اما اعتراضات همچنان ادامه دارد.

هنگ کنگ از سال 1842 تا 1997 تحت سیطره بریتانیا بوده است اما در سال 1997 و پس از انتها یافتن پیمان پیشین با بریتانیا، به جمهوری چین پیوست. این منطقه، بیش از هفت میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از مراکز مهم اقتصادی در منطقه شرق آسیا و دنیا به شمار می رود.

مقام های پکن ضمن هشدار پیش از این در رد مواضع مداخله جویانه آمریکا اعلام نموده اند که واشنگتن نباید فضولی نکند و سخنگوی وزارت خارجه چین هم گوشزد نموده است: آمریکا در جایگاهی نیست که درباره هنگ کنگ اظهارنظر کند (جزئیات بیشتر اینجا و اینجا).

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 323

به "کارمند بازداشت شده کنسولگری انگلیس در چین آزاد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارمند بازداشت شده کنسولگری انگلیس در چین آزاد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید