کره جنوبی پیام های فزاینده کره شمالی به آمریکا را تحت نظر دارد

به گزارش آخرین خبر، طبق گفته های وزارت اتحاد کره جنوبی، کره شمالی اخیرا با اشارات مستقیم متعدد به آمریکا، توجهات را به اقدام بعدی پیونگ یانگ در خلال بن بست طولانی مذاکرات هسته ای جلب کرده است.

کره جنوبی پیام های فزاینده کره شمالی به آمریکا را تحت نظر دارد

به نقل از یونهاپ، این وزارتخانه در گزارشی به کنندگان مجلس در بازرسی سالانه مجلس کره جنوبی، این ارزیابی را انجام داد و در مواجهه با بی ثباتی فزاینده در منطقه، خواستار پاسخ فعال برای از سرگیری گفت وگوها [با کره شمالی] شد.

کره شمالی تنها در سپتامبر، چهار آزمایش موشکی نو انجام داد، از جمله یک موشک مافوق صوت و یک موشک کروز دوربرد.

وزارت خارجه کره جنوبی در این گزارش گفت: اقدامات کره شمالی در مورد آمریکا نیاز به توجه دارد زیرا پیام های کیم جونگ اون، رهبر آن کشور، به آمریکا اخیراً بیشتر و جزئی تر شده است.

این ارزیابی یک هفته پس از آن صورت گرفت که کیم گفت، هیچ دلیلی وجود ندارد که باور کنیم چرا واشنگتن با پیونگ یانگ دشمنی ندارد، با این حال، کیم اضافه کرد نه کره جنوبی و نه آمریکا را دشمن سرسخت خود نمی داند.

این گزارش همچنین در میان مجموعه ای از فعالیت های دیپلماتیک پیرامون شبه جزیره کره و در حالی منتشر می شود که فرستادگان ارشد هسته ای کره جنوبی، آمریکا و ژاپن قرار است این هفته در واشنگتن دیدار کنند.

در سئول، سران اطلاعاتی سه کشور جمع خواهند شد تا مذاکراتی پشت درهای بسته داشته باشند. انتظار می رود آن ها در میان جمعی از مسائل، به کره شمالی نیز بپردازند.

این وزارتخانه با اشاره به بازگردانی رابط بین دو کره و احیای خطوط ارتباطی نظامی بین دو کشور در اوایل ماه جاری میلادی، گفت که به نظر می رسد کره شمالی در پی راه هایی برای از سرگیری فعالیت های خارجی است.

مذاکرات خلع سلاح هسته ای کره شمالی با آمریکا، از سال 2019 پس از شکست نشست هانوی که بین کیم جونگ اون و دونالد ترامپ، رییس جمهور وقت آمریکا برگزار گشت، متوقف شده است.

این وزارتخانه با بیان اینکه به تلاش برای یافتن فرصت هایی مانند المپیک زمستانی آینده پکن برای از سرگیری مذاکرات کره شمالی با آمریکا و کره جنوبی ادامه خواهد داد، گفت: با وجود اختلاف نظرهای فراوان بین دو کره ... موضع ما این است که اختلافات را از طریق مصاحبه حل کنیم.

به گفته این گزارش، هنگامی که مذاکرات از سر گرفته شود، سئول همچنین در مورد دفتر ارتباطات بین دو کره که از طریق کره شمالی منفجر شد و کشته شدن یک مقام شیلات کره جنوبی که در آب های شمالی مرز بین دو کشور سرگردان شده بود، بحث خواهد کرد.

این وزارتخانه در مورد کنترل شدید مرزهای کره شمالی به دلیل همه گیری کرونا، گفت که کره شمالی درحال آماده سازی بازگشایی مسیرهای ریلی خود با چین است.

در اوایل ماه جاری میلادی، سازمان بهداشت جهانی گفت که ارسال تجهیزات پزشکی به کره شمالی از طریق بندر دالیان چین را آغاز کرده است.

این وزارتخانه گفت: [کره شمالی] برای مبارزه با کرونا و تثبیت شرایط زندگی مردمش به همکاری با جامعه بین المللی نیاز دارد، هرچند با توجه به بهبود آب و هوای امسال شرایط غذایی آن بهتر از سال گذشته است.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1917

به "کره جنوبی پیام های فزاینده کره شمالی به آمریکا را تحت نظر دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کره جنوبی پیام های فزاینده کره شمالی به آمریکا را تحت نظر دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید