اتهامی که همواره به فدراسیون فوتبال وارد است، فساد از همینجا می آید

به گزارش آخرین خبر، خبرنگاران - گروه ورزشی: فوتبال به عنوان یکی از پول سازترین ورزش های دنیا که در ایران رتبه نخست را از این حیث به خود اختصاص داده همیشه با ابهامات و پرسش های شائبه برانگیز در خصوص مسائل اقتصادی روبرو بوده است و در بعضی موارد حتی کار به بازداشت و زندانی شدن مسئولان هم کشیده شده است.

اتهامی که همواره به فدراسیون فوتبال وارد است، فساد از همینجا می آید

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

فدراسیون فوتبال ایران که در سال های اخیر با حضور دو دوره متوالی تیم ملی در جام جهانی با آورده اقتصادی مناسب و قابل توجهی روبرو شده، هنوز نتوانسته از اتهاماتی که در خصوص سرنوشت این پول های مطرح شده عاقبت بخیر خارج گردد و همچنان مسئولان و مدیران آن متهم به فساد و ترویج آن هستند.

تازه ترین موردی که فدراسیون مثل سال های گذشته به آن دچار شده و هنوز نتوانسته پاسخ درستی به آن بدهد، میزان پرداختی به کارلوس کی روش و دستیارانش به خاطر صعود به جام جهانی 2018 روسیه است.

در حالی که به گفته علی کفاشیان باید از مبلغ پاداش صعود ایران به جام جهانی 10 درصد به کی روش و دستیارانش پرداخت می شد اما بر اساس اسناد منتشر شده توسط فیفا، مرد پرتغالی و همکارانش حدود 25 درصد از پاداش 9 میلیون و 300 هزار دلاری صعود به جام جهانی را دریافت نموده اند.

فدراسیون فوتبال که همیشه مورد اتهام در پنهان کاری و عدم شفاف سازی بوده است، این بار هم با کتمان کردن این پرداختی ها تصور عبور بی دردسر از این مرحله را می کرد اما انتشار تصاویر از سوی فیفا خواب را از سر مسئولان فدراسیون پراند.

حالا مهدی تاج به عنوان رئیس وقت فدراسیون مورد اتهام است که در پرداخت پاداش به کی روش و دستیارانش پنهان کاری نموده و برخلاف قراردادی که وجود دارد، مبلغ بیشتر را به وسیله فیفا به سرمربی پیشین تیم ملی پرداخته است.

در واقع فدراسیون فوتبال خودش با پنهان کاری و در بعضی موارد بی کفایتی مسئولانش باعث ایجاد ذهنیت فساد در فوتبال می گردد چرا که هیچگاه سعی ننموده است در خصوص مسائل اقتصادی و قراردادهایی که منعقد می نماید شفاف سازی کند.

بدون شک این اتفاق در خصوص قرارداد مارک ویلموتس هم رخ خواهد داد چرا که هنوز به درستی در این مورد شفاف سازی نشده و تعیین نیست قرارداد این مربی چقدر است و فدراسیون چقدر بدهکار یا طلبکار است.

همین فرار از شفاف سازی ذهنیت های وجود فساد اقتصادی در فدراسیون فوتبال را تقویت نموده است و ظاهراً مدیری هم نیست که بخواهد این معضل عظیم را ریشه کن کند. این در حالی است که عنوان شده بخشی از رقمی که به کی روش پرداخت شده بابت قرارداد وی بوده و ربطی به پاداش ندارد اما فدراسیون همین را هم در زمان خودش شفاف سازی نکرد تا کار به انتشار اسناد بکشد!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 992

به "اتهامی که همواره به فدراسیون فوتبال وارد است، فساد از همینجا می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهامی که همواره به فدراسیون فوتبال وارد است، فساد از همینجا می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید