از سلطان SSD رونمایی شد!

به گزارش آخرین خبر، حجم بازی های ویدئویی در پی افزایش جزئیات گرافیکی و اضافه شدن توانایی های پیشرفته، روز به روز در حال افزایش است و همین موضوع گیمرها را با مسائلی روبرو می کند. یکی از این مسائل سرعت پایین بارگذاری فایل های بازی ها از هارد دیسک های مکانیکی است. خبر خوب اینکه حالا حافظه های SSD پرظرفیت ارزان تر از هر زمان دیگری هستند.

از سلطان SSD رونمایی شد!

هرچند امروزه اغلب گیمرها یک SSD پرسرعت دارند، اما حجم 500 گیگابایت یا حتی 1 ترابایت با نصب تنها چند بازی سریعاً پُر می شود. به همین دلیل گیمرها اغلب ناچار به نصب بازی ها بر روی هارد دیسک های مکانیکی هستند که منجر به کاهش سرعت نصب و بارگذاری بازی ها می شود. خبر خوب اینکه ظاهراً سامسونگ یک راهکار برای گیمرها دارد.

اخیراً مدل 8 ترابایتی Samsung 870 QVO SSD برای مدتی بر روی فروشگاه آمازون قرار گرفته است. هرچند این SSD هشت ترابایتی از نوع QLC است، اما مطمئناً برای نصب و اجرای بازی ها به مراتب بهتر از هارد دیسک های مکانیکی عمل می کند.

این SSD عظیم 8 ترابایتی در فرم فاکتور استاندارد 2.5 اینچی با ضخامت تنها 7 میلی متر ساخته شده است و از رابط 6 گیگابیتی SATA III بهره می گیرد.

قیمت SSD هشت ترابایتی Samsung 870 QVO بر روی فروشگاه آمازون 900 دلار یا به عبارتی تنها 11 سنت به ازای هر گیگابایت است. مطمئناً 900 دلار پول کمی نیست اما کم نیستند گیمرهایی که قادر به پرداخت آن خواهند بود. ظاهراً این SSD پرظرفیت در روز 24 آگوست روانه بازار می شود. پیش فروش مدل 1 ترابایتی با قیمت 130 دلار آغاز شده است.

منبع : شهر سخت افزار

منبع: آی تابناک
انتشار: 19 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1113

به "از سلطان SSD رونمایی شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از سلطان SSD رونمایی شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید