اقدام جدید دولت آمریکا علیه هواوی، چین تلافی می نماید

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از تلگراف، روز گذشته جنگ تجاری آمریکا و هواوی وارد مرحله جدیدی شد زیرا کاخ سفید محدودیت های تازه ای بر هواوی تحمیل کرد. از سوی دیگر چین نیز تهدید نموده با اقدامات مشابهی علیه شرکت های آمریکایی از جمله اپل، تلافی می نماید.

اقدام جدید دولت آمریکا علیه هواوی، چین تلافی می نماید

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا اعلام نمود شرکت هایی که از تجهیزات آمریکایی برای تامین ذخایر میکروتراشه هواوی استفاده می نمایند، تحت کنترل بیشتری قرار می گیرند. این اقدام برای زمین گیر کردن شرکت چینی انجام می گردد.

چنین دستوری به معنای آن است که پس از 120 روز شرکت های طراحی و فراوری تراشه که محصولات آنها در تجهیزات هواوی به کار می رود، باید از دولت آمریکا مجوز دریافت نمایند.

آمریکا سلطه مالکیت معنوی خود را یک ابزار مهم برای به چالش کشیدن چین می داند.

راس هواوی را متهم کرد با دور زدن قوانین نظارتی آمریکا، کوشش دارد تا فناوری نیمه رسانا را داخل چین فراوری کند اما با این وجود همچنان به صنعت آمریکا تکیه دارد.

پس از انتشار این خبر دولت چین در رسانه رسمی این کشور اعلام نمود، می تواند با اقداماتی مشابه اپل، کوالکام و شرکت های دیگر را هدف قرار دهد تا محدودیت هایی برای آنها وضع یا تحقیقاتی درباره شرکت ها انجام گردد.

به نوشته نشریه گلوبال تایمز (روزنامه انگلیسی زبان چینی) اقدامات مقابله ای چین به آمریکا یادآوری می نماید این کشور باید بهای سنگینی برای سرکوب هواوی پرداخت کند.

از بهار 2019 میلادی شرکت های تراشه سازی و فراوری نرم افزار آمریکایی از جمله گوگل از تامین سرویس و کالا برای هواوی منع شده اند. آمریکا ادعا می نماید هواوی تهدیدی علیه امنیت ملی است. در نتیجه این اقدام چین کوشش های خود برای فراوری تراشه در داخل کشورش را اضافه کرد.

به هرحال این دستور از 120 روز دیگر اجرایی می گردد. طبق آن فراوری نمایندگان تراشه از تامین ذخایر هواوی با یاری تجهیزات آمریکایی منع نشده اند اما برای انجام آن باید مجوز دریافت نمایند.

شرکت تراشه سازی تایوانیTSMC هفته گذشته اعلام نمود یک کارخانه در آمریکا می سازد. این شرکت یکی از بزرگترین تامین نمایندگان ذخایر هواوی است و چنین اقدامی بدان معنا است که TSMC نیز برای ادامه کسب وکار خود با هواوی باید از دولت آمریکا مجوز دریافت کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1066

به "اقدام جدید دولت آمریکا علیه هواوی، چین تلافی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدام جدید دولت آمریکا علیه هواوی، چین تلافی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید