السیسی: در عمرم دروغ نگفته ام؛ پیامبر هم، چنین بود که پیروز شد

به گزارش آخرین خبر، رئیس جمهور مصر مدعی شد، به هیچ وجه مایل به پذیرش پست ریاست جمهوری نبوده و در تمام طول عمر خود دروغ نگفته و همین رمز موفقیت اوست.

السیسی: در عمرم دروغ نگفته ام؛ پیامبر هم، چنین بود که پیروز شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر امروز (پنجشنبه) در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) در ساختمان وزارت اوقاف مصر در قاهره، مدعی شد که در تمام طول عمرش دروغ نگفته است.

به نوشته وبگاه مصراوی، السیسی گفت که پس از حوادث سال 2013 (کودتا علیه محمد مرسی) از عدلی منصور رئیس دادگاه قانون اساسی و رئیس جمهور موقت آن زمان در مصر خواسته تا کاندید ریاست جمهوری شود و خود او همچنان وزیر دفاع بماند؛ اما عدلی منصور اصرار کرده تا خود السیسی کاندیدا شود.

السیسی افزود: بنابراین همه ما در بحث قدرت و پذیرش پست ریاست جمهوری زهد داریم. اما هدف مصر و برقراری حکومت و دفاع از مصر است.

رئیس جمهور مصر در ادامه مدعی شد: کسانی که مرا می شناسند می دانند که من در عمرم تا حالا دروغ نگفته ام. حتی در این سِمت که می گویند نیازمند این چیزهاست. این حرف ها نیست. پیغمبر هم چنین بود و پیروز شد.

او افزود: حوادثی که در 30 ژوئن تا سوم ژوئیه [در سال 2013] رخ داد با این هدف نبوده که من به ریاست جمهوری برسم.

رئیس جمهور مصر که اخیرا شاهد اعتراضات علیه خود بوده در ادامه گفت که برخی می خواهند حکومت را به تعطیلی بکشانند و دشمنان مصر مانع از تلاش برای اداره کشور می شوند.

او پیش از این نیز در سخنانی مدعی شده بود که مصر در معرض شایعات و دروغ و فریب از طریق فضای مجازی قرار گرفته است و برخی تلاش دارند اعتماد میان مردم و مؤسسات ملی را هدف قرار داده و حکومت را بعنوان دشمن مردم معرفی کنند.

به نظر می رسد منظور تلاش برخی برای تعطیلی حکومت، سخنان و ویدئوهای فردی به نام محمد علی است که در دو ماه گذشته فضای سیاسی مصر را تحت تأثیر قرار داده و افشاگری هایش از السیسی و ارتش مصر، بسیاری را به خیابان ها کشانده است. السیسی پیش از این نیز افشاگری های محمد علی درخصوص خانواده خود را کذب خوانده و درباره ارتش نیز گفته بود که نباید اعتماد مردم به ارتش به خاطر این اتهامات مخدوش شود. (جزئیات بیشتر)

طبق آخرین آمار و به گفته نهاد مصری کمیساریای حقوق و آزادی در خلال این اعتراضات 3080 نفر بازداشت شده اند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 573

به "السیسی: در عمرم دروغ نگفته ام؛ پیامبر هم، چنین بود که پیروز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "السیسی: در عمرم دروغ نگفته ام؛ پیامبر هم، چنین بود که پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید