امدادرسانی به بیش از 4500 نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز

به گزارش آخرین خبر، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: به بیش از 4500 نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز امدادرسانی شده است.

امدادرسانی به بیش از 4500 نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران،مهدی، ولی پور، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این که امدادگران جمعیت هلال احمر با از خودگذشتگی در خط مقدم امدادرسانی به شهروندان هستند، گفت: در ایام نوروز حدود 5 درصد از کل ماموریت های امدادی جمعیت هلال احمر مربوط به سوانح و حوادث جوی بود.

وی اضافه نمود: در مدت اجرای طرح ملی امداد و نجات 1401 که در سراسر کشور انجام شد، ماموریت و عملیات های متعددی در راستای امدادرسانی به متاثرین از حوادث جوی به وسیله نجاتگران جمعیت هلال احمر به ثبت رسیده است که منجر به نجات 4550 نفر شهروند گرفتار و اعزام 17 مصدوم به مراکز درمانی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که 135 نفر نیز از کانون های خطر به منطقه ها امن منتقل شدند گفت: بیشترین ماموریت های مربوط به حوادث جوی در ایام نوروز در استان آذربایجان شرقی با امدادرسانی به 1076 نفر بود که 24 درصد از کل امدادرسانی های جوی کشور را به خود اختصاص داده است. پس از استان آذربایجان شرقی، استان مازندران با امدادرسانی به 837 نفر و اختصاص 18 درصد از کل امدادرسانی ها، استان آذربایجان غربی با امدادرسانی به 815 نفر و اختصاص حدود 17 درصد از کل ماموریت ها، در رده های بعدی قرار دارند.

ولی پور با بیان این که در ایام نوروز حوادث جوی در 16 استان کشور به وقوع پیوست، اضافه نمود: حوادث جوی در بعضی منطقه ها کشور در ایام نوروز به قدری شدت پیدا کرد که بعضی شهروندان در منطقه ها امن اسکان اضطراری داده شده که تعداد این شهروندان در ایام نوروز 764 نفر بودند.

این مقام مسئول در جمعیت هلال احمر با اشاره به این که ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر نیز در این مدت در عملیات های حوادث جوی مشارکت داشته و بعضی مصدومین را به منطقه ها امن منتقل نموده اند، گفت: ماموریت های جمعیت هلال احمر در حوادث جوی نسبت به نوروز سال گذشته رشد داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه نمود: 92 درصد از ماموریت های جمعیت هلال احمر در حوزه حوادث جوی مربوط به برف و کولاک، 5 درصد مربوط به سیل و آبگرفتگی و 3 درصد نیز مربوط به توفان بود که نیرو های امدادی برای نجات گرفتارشدگان و مصدومین در این حوادث اعزام شده بودند.

ولی پور با تاکید بر این که نیرو های جمعیت هلال احمر همچنان در حال خدمت رسانی به شهروندان در حوادث و سوانح مختلف هستند، گفت: نیرو های امدادی در سراسر کشور حضور فعال دارند و مشخصا کوشش ها در تمامی عرصه ها جهت خدمت رسانی به شهروندان ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2104

به "امدادرسانی به بیش از 4500 نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی به بیش از 4500 نفر از متاثرین حوادث جوی در ایام نوروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید