امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، افزایش فعالیت های فرهنگی و 5 سال غرفه رایگان

به گزارش آخرین خبر، به موجب امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو در حاشیه نمایشگاه کتاب سی وششم مسکو، طرفین به مدت 5 سال غرفه رایگان در اختیار یکدیگر قرار می دهند.

امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، افزایش فعالیت های فرهنگی و 5 سال غرفه رایگان

خبرنگاران- گروه فرهنگی: در حاشیه برگزاری سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو و همزمان با حضور جمهوری اسلامی ایران در این رویداد تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه دو طرف به مدت 5 سال غرفه ای رایگان با مساحت 27 مترمربع در اختیار یکدیگر قرار می دهند. در این تفاهم نامه که در غرفه جمهوری اسلامی ایران و با حضور مسئولان خانه کتاب و ادبیات ایران و نمایشگاه کتاب مسکو به امضا رسید بر توسعه همکاری های فرهنگی دو کشور نیز تاکید شد.

بعلاوه در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، طرفین به لزوم توسعه و حضور مستمر در نمایشگاه های کتاب دو کشور اشاره و اظهار امیدواری کردند ناشران ایرانی و روسی در دوره های بعدی نمایشگاه کتاب ایران و نمایشگاه کتاب مسکو حضور گسترده تری نسبت به دوره های قبل داشته باشند.

در این آیین ضمن مذاکره درخصوص همکاری ناشران دو کشور، طرفین متعهد شدند زمینه های لازم را در اختیار ناشران ایرانی و روسی قرار دهند تا بتوانند از فرصت های ایجاد شده به نحو احسن استفاده نمایند.

در بخش دیگری از این ملاقات، طرح گرنت (طرح حمایت از ترجمه و نشر آثار فارسی به سایر زبان ها) به مسئولان نمایشگاه کتاب مسکو معرفی و زمینه های همکاری و ترجمه آثار شاخص ادبی ایران و روسیه نیز طرح شد.

سی وششمین نمایشگاه بین المللی کتاب مسکو از چهارشنبه (هشتم شهریورماه 1402) با 300 غرفه فعال، شروع به کار کرد و تا دوازدهم شهریورماه به فعالیت خود ادامه می هد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 شهریور 1402 بروزرسانی: 12 شهریور 1402 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2342

به "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، افزایش فعالیت های فرهنگی و 5 سال غرفه رایگان" امتیاز دهید

2 کاربر به "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، افزایش فعالیت های فرهنگی و 5 سال غرفه رایگان" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین نمایشگاه کتاب تهران و نمایشگاه کتاب مسکو، افزایش فعالیت های فرهنگی و 5 سال غرفه رایگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید