ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بازار نفت دارند

به گزارش آخرین خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت نفت؛ بیژن زنگنه در دیدار با لوهوت بینسار پانجاتیان، وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی با قدردانی حضور هیئت اندونزی در مراسم تحلیف دور دوم ریاست جمهوری آقای روحانی اظهار کرد: روابط ایران و اندونزی به عنوان 2 کشور بزرگ مسلمان همواره محبت آمیز و مستحکم بوده است.

ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بازار نفت دارند

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

وی با بیان این که بخش نفت و گاز از زمینه های است که ایران و اندونزی می توانند در آن روابط خوبی با یکدیگر داشته باشند، توضیح داد: شرکت پرتامینا (شرکت دولتی نفت و گاز اندونزی) رابطه نزدیکی با شرکت ملی نفت ایران در بخش ترید و خرید و فروش و همچنین توسعه و سرمایه گذاری میدان های نفتی دارد.

لوهوت بینسار پانجاتیان، وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی نیز در این دیدار، از ایران به عنوان یکی از کشورهای دارای تمدن غنی در دنیا نام برد و گفت: تحریم ها نتوانسته توسعه ایران را متوقف کند.

وی با بیان این که اندونزی با جمعیت 261 میلیونی و رشد مالی پنج درصدی در شرق آسیا با هند و چین در حال رقابت است، توضیح داد: این کشور در پی گسترش روابط مالی و تجاری با کشورهای مختلف به ویژه ایران است.

وزیر هماهنگ کننده امور دریایی جمهوری اندونزی در این دیدار پیغام ویژه رئیس جمهور اندونزی را به وزیر نفت داد تا آن تقدیم حسن روحانی، ریاست جمهوری ایران کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 277

به "ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بازار نفت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران و اندونزی رابطه نزدیکی در بازار نفت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید