بازسازی سالن آمفی تئاتر

به گزارش آخرین خبر، آمفی تئاتر چیست؟

در تماشاخانه های یونان و روم قدیم ردیف های دایره یا بیضی شکلی وجود داشت که جای نشستن تماشا کنندگان بود این این صندلی ها عموما دارای پلکان بود و صحنه نمایش در وسط آن قرار داشت.

بازسازی سالن آمفی تئاتر

جهت دریافت خدمات بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

تاریخچه سالن آمفی تئاتر

در کاربرد انگلیسی واژه آمفی تئاتر، آمفی تئاترهایی مدنظر است که در روم باستان ساخته می شد و شناخته شده ترین آن ها بنای کولوسئوم است. در این بنا امپراطور روم شاهد فجیع ترین جنایات نظیر کشتار بردگان و مسیحیان بوده است. نبرد های خونین بر سر مرگ و زندگی گلادیاتور ها نمونه هایی یکی از سرگرمی های روزانه امپراطوران و اشرافیان روم به شمار میرفته است. آمفی تئاتر کاملاً مکانی محصور و مورد علاقه رومیان و پادشاهان آن موقع بود. از نمونه های داخلی آمفی تئاتر میتوان به تماشاخانه سنگلج،تماشاخانه ایرانشهر،تئاترشهر اشاره نمود.

سالن آمفی تئاتر

سئوالات بازسازی مغازه

1آیا می توان در بازسازی سالن امفی تئاتر از متریال MDF استفاده کرد؟

بله، اتفاقا یکی از بهترین متریال ها می تواند ام دی اف باشد که با توجه به وجود رنگ ها و طرح های متنوع از آن، هم به زیبایی سالن بیافزایند و هم احتیاج آکوستیکی این سالن ها را رفع نمایند.

2آیا میتوان در سالن آمفی تئاتر از موکت استفاده کرد؟

استفاده از موکت های مقاوم برای جلوگیری از آلودگی صوتی ناشی از رفت و آمد و هم چنین نظافت راحت تر فضای داخلی مورد خوبی است.

3برای کف سالن از چه کفپوش هایی میتوان استفاده کرد؟

هزینه پروژه براساس سبک طراحی و متراژ پروژه براورد می گردد.

بازسازی سالن آمفی تئاتر

اگر شماهم قصد بازسازی سالن آمفی تئاتر ساختمان یا محل کار خودرا دارید خبرنگاران پیشنهاد خوبی برای شما دارد. شما می توانید کیفین عالی را با هزینه مناسب درکنار هم تجربه کنید، خبرنگاران این امکان را فراهم نموده است.

در ادامه به توضیح نکات لازم برای بازسازی ساختمان قدیمی سالن آمفی تئاتر می پردایم.

نکات بازسازی سالن آمفی تئاتر

عمر مفید یک سالن آمفی تئاتر چیزی حدود 50 سال است که در این چندسال ممکن است دکور، طراحی داخلی و تجهیزات بارها تعویض شوند. اما اعمال این کارها نیز کار ساده ای نیست پس بهتر است نهایت دقت را در انتخاب و اجرای طراحی و دکور به خرج دهید تا در هزینه ها صرفه جویی کنید.

به طور کلی سالن های آمفی تئاتر به سه بخش اصلی:

پذیرش: ورودی، هال انتظار، کنترل بلیط و…

سالن اصلی

سِن شامل سن اصلی، انبار، صحنه، استدیو تمرین و ضبط

آمفی تئاتر های روم

ویژگی های سالن آمفی تئاتر

از عوامل مهم و حیاتی یک سالن آمفی تئاتر موارد زیر است:

  • سطوح و خط دید
  • سهولت در رفت و آمد
  • میزان انعکاس اصوات
  • اندازه و شکل صحنه
  • فاصله ردیف ها
  • فاصله راهروها و…

در ابتدای بحث ضروری است ذکر کنیم ورودی سالن آمفی تئاتر بسیار حائز اهمیت است و باید ورود مهمانان با سهولت انجام گیرد.

سرویس بهداشتی

یکی دیگر از نکات قابل توجه در بازسازی سالن آمفی تئاتر محل قرار گیری سرویس بهداشتی این مکان باید خارج از دید و ترجیحا در دسترس قرار گیرد.

بازسازی سالن آمفی تئاتر

هدف سالن امفی تئاتر

این که سالن آمفی تئاتر با چه هدفی ساخته می گردد می تواند به شما در طراحی و دکوراسیون داخلی ان یاری کند نمایش تئاتر، نمایش فیلم یا برگزاری همایش و…این ا همه اهدافی هستند که می تواند برای یک سالن آمفی تئاتر در نطر گرفته شوند. صدا در یک سالن آمفی تئاترباید به صورتی کنترل گردد که صوت های کم را نیز پشتیبانی کند. همین موارد موجب رضایت تماشاگران خواهد شد.

زاویه دید مطلوب در طراحی سالن آمفی تئاتر

زاویه دید افراد نشسته در جایگاه های ردیف اول حدود 112 درجه و افراد ساکن در ردیف آخر تقریبا 80 درجه است. با جمع بندی این زوایا نتیجه میگیریم زاویه کلی سالن آمفی تئاتر 94 درجه است. زاویه دید باید به صورتی باشد که شرایط مناسبی جهت دید حضار، فراهم نماید، زیرا اگر حضار روی جایگاه همایش، جایگاه سینمایی، جایگاه آمفی تئاتربنشینند اما دید مناسبی نداشته باشد، نارضایتی آن ها را در بر خواهد داشت.

نور پردازی سالن آمفی تئاتر

  • از لامپ هایی بهره ببرید که گرمای زیادی ایجاد نمی نمایند.
  • اگر جلسه عظیم است، از یک لامپ OLED بهره ببرید.
  • کاری کنید که رنگ دیوار، نورپردازی را تکمیل کند.

مهم ترین نکات در تجهیز سالن آمفی تئاتر

اکوستیک سالن، هارمونی رنگ و روان شناسی آن؛ داشتن جایگاه های مرغوب که آرامش را به مدعوین ارائه دهد و داشتن سیستم های صوتی به وسیله تجهیز سیستم صوت، نور و تصویر حرفه ای جهت پخش و ضبط اطلاعات همایش ها و در نظر دریافت طراحی صوت، نورتوجه به موارد فوق در بازسازی سالن آمفی تئاتر، میتواند سالن امفی تئاتر مجهزی را برای شما به ارمغان آورد.

نکات بازسازی سالن آمفی تئاتر

بخش های مختلف سالن آمفی تئاتر

بخش های یک سالن امفی تئاتر خوب یه توضیح زیر است:

  1. فضای اصلی سالن
  2. اتاق فرمان(کنترل)
  3. لابی(فضای انتظار)
  4. اتاق گریم و تعویض لباس
سخن آخر

در این مقاله با ویژگی های سالن آمفی تئاتر آشنا شدیم و اکنون می دانیم که سالن های آمفی تئاتر اغلب کاربری چند منظوره دارند. این سالن ها به دلیل موقعیتی که دارند، از استانداردها و ضوابط بسیاری پیروی می نمایند.

منبع: رویا مال
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 30 شهریور 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1235

به "بازسازی سالن آمفی تئاتر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی سالن آمفی تئاتر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید