برترین ضد آفتاب برای پوست چرب که باید بشناسید

به گزارش آخرین خبر، همواره پزشکان متخصص پوست توصیه نموده اند که استفاده از کرم ضد آفتاب را به بخشی از روتین روزانه مراقبت پوستی خود تبدیل کنیم. اما افرادی که پوست چرب دارند احساس خوشایندی نسبت به این توصیه ندارند. چون پوست آن ها در اثر استفاده از ضد آفتاب های مختلف درگیر چربی بیشتر و مسائل مختلف می گردد. در واقع استفاده مکرر از ضد آفتاب می تواند به کابوس افرادی که پوست چرب دارند یا مستعد آکنه هستند تبدیل گردد. پس باید از خودمان بپرسیم که برترین ضد آفتاب برای پوست چرب چسیت؟

برترین ضد آفتاب برای پوست چرب که باید بشناسید

شرکت های فراورینماینده کرم های ضد آفتاب با توجه به انواع مختلف پوست، کرم های متنوعی فراوری نموده اند که یکی از این دسته کرم ها مخصوص پوست چرب است. در این مطلب از خبرنگاران مگ قرار است علاوه بر معرفی برترین ضد آفتاب برای پوست چرب، به شما بگوییم که چطور می توانید این کرم ها را شناسایی کنید. بعلاوه در پایان راهنمای خرید کرم ضد آفتاب، چند کرم ضد آفتاب تخصصی هم به شما معرفی نموده ایم.

رازهای طلایی انتخاب برترین ضد آفتاب برای پوست چرب

کارشناسان توصیه نموده اند که در زمان خرید کرم ضد آفتاب حتما موارد زیر را آنالیز کنید. فقط در این صورت است که می توانید برترین ضد آفتاب برای پوست چرب را انتخاب کنید.

ترکیبات

روغن های طبیعی مثل نارگیل، جوجوبا و روغن های معدنی از مناسب ترین ترکیبات برای فراوری ضد آفتاب هستند. بعلاوه وجود مواد انسدادی مثل وازلین، گلیسیرین و سیلیکون ها (مثل دایمتیکون) در ترکیبات ضد آفتاب باعث آبرسانی و مرطوب نگه داشتن پوست می گردد. وقتی از هر دو دسته ترکیبات در ضد آفتاب شما وجود داشته باشد، پوست بعد از استفاده درخشان می گردد.

فرمول های حاوی سیلیکا ژل یکی از برترین گزینه ها برای پوست های چرب است چون روغن را جذب می نماید و پوست شما را مات نشان می دهد. بعلاوه باید در زمان خرید مطمئن شوید که ضد آفتاب شما غیر کومدون زا باشد. در غیر این صورت پوست چرب و مستعد آکنه شما حسابی تحریک می گردد.

فرمولاسیون

در پی فرمول هایی باشید که در آن ها ژل، لوسیون یا پودر سبک وزن به کار رفته باشد. استفاده از کرم های سنگین می تواند چربی پوست های چرب را بیشتر کند.

ضد آفتاب شیمیایی یا ضد آفتاب فیزیکی

انتخاب بین ضد آفتاب فیزیکی یا شیمیایی به ترجیح شخصی شما بستگی دارد. ضد آفتاب های فیزیکی یا معدنی حاوی مواد فعال اکسید روی یا دی اکسید تیتانیوم هستند و مناسب ترین انتخاب برای پوست های حساس و چرب به شمار می آیند. ضد آفتاب های شیمیایی حاوی ترکیباتی مثل اکتیسالات و آووبنزون هستند که گاهی می تواند باعث ایجاد سوزش در پوست های حساس و مستعد آکنه گردد.

اما مزیت ضد آفتاب های شیمیایی سبک و مات بودن آن هاست که می تواند به کاهش چربی پوست های چرب یاری کند. بعلاوه راحت تر روی پوست پخش می شوند و باعث ایجاد خشکی نمی شوند. با این حال اگر چربی پوست شما زیاد است می توانید از خشک نماینده های آکنه یا رتینوئیدها بهره ببرید تا چربی پوست شما کمتر گردد.

درجه SPF

همه متخصص های پوست توصیه می نمایند که از ضد آفتاب با حداقل SPF30 بهره ببرید تا مطمئن باشید حداقل 2 ساعت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید ایمن هستید. اگر قرار است مدت زیادی در فضای باز بمانید یا در استخر رو باز و دریاچه شنا کنید، ضد آفتاب با SPF50 یا SPF60 گزینه های مطمئن تری هستند.

معرفی برترین ضد آفتاب های پوست چرب ایرانی

اگر قصد خرید ضد آفتاب با کیفیت برای پوست چرب دارید و تصمیم دارید از بین برندهای ایرانی انتخاب کنید، پیشنهاد ما استفاده از برندهای زیر است. این برندهای ایرانی از باکیفیت ترین برندهای داخلی هستند که می توانید با خیال آسوده در روزهای گرم و آفتابی تابستان از آن ها بهره ببرید.

کرم ضد آفتاب بی رنگ مای SPF30 مدل Intense Protection مناسب پوست های مختلط و چرب

این محصول با SPF30 می تواند حداقل 2 ساعت از شما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کند. در ترکیبات آن از روغن جوجوبا، عصاره آلوئه ورا و ویتامین های E و C استفاده شده است. فاقد چربی است و خاصیت ضد چروک دارد. بعلاوه از پیری زودرس جلوگیری می نماید، لکه های تیره پوستی را کمرنگ می نماید، کلاژن سازی پوست را تقویت می نماید، رطوبت پوست را حفظ می نماید، رنگ پوست صورت را روشن می نماید، ضد التهاب و آبرسان است.

فلوئید ضد آفتاب بدون رنگ ساین اسکین SPF 50 مدل SYN SHIELD مناسب پوست های چرب

این محصول بدون رنگ فراوری شده و بافتی نرم تر از کرم دارد تا به راحتی تمام پوست را پوشش دهد. SPF50 دارد و بعد از استفاده از خود رد سفید روی پوست به جا نمی گذارد. بعد از استفاده از این فلوئید احساس سنگینی روی پوست خود ندارید و می توانید به راحتی روی آن آرایش کنید.

کرم ضدآفتاب بی رنگ پتال رز SPF90 مدل High Protection مناسب پوست چرب

این کرم هم بدون رنگ فراوری شده و باید 15 دقیقه قبل از بیرون رفتن تمام پوست خود را به آن آغشته کنید. در ترکیبات خود عصاره چای سبز دارد و با SPF90 بالاترین مقدار محافظت از پوست را انجام می دهد. فقط فراموش نکنید که هر 2 ساعت یک بار مجددا از این ضد آفتاب روی پوست خود بزنید تا خواص محافظتی اش تجدید گردد.

کرم ضد آفتاب رنگی اویدرم SPF 50 مدل 02 مناسب برای پوست های چرب

این محصول حاوی رنگدانه است و مثل کرم پودر می تواند رنگ پوست شما را تغییر دهد. برای پوست های چرب و آکنه ای مناسب است و به کاهش چربی پوست یاری می نماید. بعلاوه از ایجاد جوش روی صورت جلوگیری نموده، به شکل مناسبی آبرسانی می نماید. رنگ مات دارد و با SPF50 می تواند به خوبی از سلول های پوست شما در برابر آفتاب محافظت کند.

کرم ضد آفتاب رنگی ساین اسکین SPF 50 مدل Syn Shield مناسب برای پوست های چرب

آخرین محصول معرفی شده در فهرست برندهای ایرانی هم یک ضد آفتاب رنگی است که می توانید آن را به راحتی جایگزین کرم پودر کنید. SPF50 دارد و ضد آب است و برترین گزینه برای زمان هایی است که قرار است در فضای باز شنا کنید.

معرفی برترین ضد آفتاب های پوست چرب خارجی

در این بخش قرار است با 3 برند برتر خارجی که برترین ضد آفتاب ها را فراوری می نمایند آشنا شوید. وقتی درباره این برندها جست وجو می کردم به نکته جالبی روبه رو شدم. هر 3 برند متعلق به کشور هند است و اساس فرمولاسیون آن ها بر پایه خواص گیاهان بنا شده است.

Dot & Key

این برند هندی به علت محصولات مراقبت از پوست نوآورانه و cruelty-free (بدون تست حیوانی) معروفیت دارد. تمام ترکیبات به کار رفته در محصولات Dot & Key از مواد طبیعی است محصولات متنوعی در حوزه مراقبت از پوست فراوری می نماید. انواع سرم ها، مرطوب نماینده ها، ماسک ها و پاک نماینده های پوست از فراوریات این برند هسند که پوست شما را تغذیه نموده، به جوانسازی آن یاری می نمایند.

در فرمولاسیون های این برند ترکیبات منحصربه فردی مثل اسید هیالورونیک، پپتیدها و ویتامین C وجود دارد که می تواند به شما پوستی سالم و درخشان هدیه بدهد. اثربخشی و پایداری تاثیرات از معینه های این برند است.

وب سایت برند Dot & Key

Jovees

این برند هم هندی است و به علت استفاده از مواد طبیعی و گیاهی در فراوریاتش معروفیت دارد. کرم های ضد آفتاب برن jovees با عصاره گیاهان ساخته شده و از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB محافظت می نماید. بعلاوه به تغذیه و آبرسانی پوست می پردازد و بعد مدتی استفاده پوستی شاداب خواهید داشت. در فراوری محصولات این برند هیچ ماده شیمیایی به کار نرفته و با فرمول سبک و پوشش دهی بدون روغنی که دارد می تواند سالم ترین و برترین انتخاب برای محافظت از پوست باشد.

وب سایت برند Jovees

Minimalist

همانطور که از نام این برند هندی معین است، رویکرد ساده ای که در زمینه زیبایی انتخاب نموده علت محبوبیت آن شده است. فرمولاسیون های مینیمافهرستی با مواد درجه یک و پشتوانه علمی درخشان از نقاط قوت این برند است. این برند سادگی و سلامت را در اولویت قرار داده و به همین علت هیچ ماده افزودنی غیر ضروری در ترکیبات خود استفاده نمی نماید.

انواع سرم، مرطوب نماینده، پاک نماینده و محصولات متنوع مراقبت ا زپوست از محصولات این برنند هستند. مقابله با آکنه، پیری، پریگمانتاسیون و کم آبی از مزایای استفاده از آن است. نکته جالب اینجاست که در ترکیبات محصولات برند مینیمالیس هیچ گونه پارابن، سولفات، سیلیکون، عطر یا هر ماده شیمیایی که برای سلامت پوست مضر است را پیدا نمی کنید.

اگر از افرادی هستید که در پی روش های سالم و کارآمد برای مراقبت از پوست می گشت، استفاده از محصولات برند مینیمافهرست را به شما پیشنهاد می کنیم.

وب سایت برند Minimalist

برترین ضد آفتاب برای پوست چرب خارجی در خبرنگاران

اگر قصد خرید ضد آفتاب خارجی دارید می توانید یکی از 3 محصول زیر که از برترین و پرطرفدارترین ضدآفتاب های خارجی موجود در خبرنگاران هستند را انتخاب کنید.

1. کرم ضد آفتاب رنگی درموبای SPF65 مدل BG مناسب برای پوست چرب

این محصول فراوری کشور فرانسه است و با SPF65 می تواند از پوست شما در برابر اشعه های UVA و UVB به خوبی محافظت کند. رنگ بژ دارد و با رنگ طبیعی پوست به راحتی هماهنگ می گردد.

2. کرم ضد آفتاب رنگی لانسون SPF 50 مدل مولتی اکشن مناسب انواع پوست چرب و مختلط

این کرم هم محصول کشور فرانسه است و سازگار با دو نوع پوست چرب و مختلط فراوری شده است. رنگی است و SPF50 دارد پس می توانید از آن به عنوان کرم پودر هم بهره ببرید تا از پوست خود به خوبی در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کنید.

3. کرم ضد آفتاب رنگی سی بی پاریس SPF 50 مدل 01 مناسب پوست های مختلط و چرب

سومین کرم در این فهرست هم محصول فرانسه است و برای محافظت از پوست های چرب و مختلط در برابر اشعه های UVA و UVB طراحی شده است. رنگی است، SPF50 دارد و باید آن را 20 دقیقه قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید به پوست بزنید.

معرفی چند ضد آفتاب تخصصی

اگر شما پوست چرب دارید اما غیر از چربی درگیر منافذ باز، جوش یا لکه هستید می توانید از یکی از کرم های تخصصی زیر بهره ببرید.

برترین ضد آفتاب برای پوست چرب با منافذ باز

این محصول فاقد چربی است و باعث تنظیم ترشح چربی در سلول های پوست صورت شما می گردد. به خوبی از پوست شما در برابر اشعه های ماوراء بنفش، مادون قرمز، آبی و نور مرئی محافظت می نماید. بعلاوه به علت ترکیبات سبورداکتیل می تواند رطوبت پوست را حفظ نموده، انعطاف پذیری آن را افزایش دهد. جمع کردن منافذ باز پوست های چرب و مختلط تخصص فلوئید اسکین وان است. این محصول ایرانی با فرمولاسیون فرانسوی، غیر کمدون زا است و باعث ایجاد جوش روی صورت نمی گردد.

برترین ضد آفتاب برای پوست چرب و جوش دار

در فراوری ضد آفتاب برای پوست جوش دار رافارر از عصاره گیاهان شیرین بیان، بیربری، سارمنتوزا ساکسی فراگا، آلوئه ورا و پاپایا استفاده شده است. همین ترکیبات گیاهی عالی است که می تواند با آکنه مبارزه کند. SPF50 دارد و بدون رنگ است و با خیال راحت می توانید از آن روی پوست چربتان بزنید.

برترین ضد آفتاب برای پوست چرب و لک دار

این محصول با SPF30 برای انواع پوست ها مناسب است و اگر پوست چرب دارید می توانید با خیال راحت از آن بهره ببرید. کرم اورین علاوه بر خاصیت ضد آفتابی، پوست شما را هم روشن می نماید و می تواند لکه های روی پوست را به مرور زمان کمرنگ کند.

مرور کلی

استفاده از ضد آفتاب می تواند از پوست شما در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت کند. اما وقتی پوست چرب دارید کار کمی سخت می گردد چون اغلب ضد آفتاب ها می توانند به پوست شما آسیب برسانند. در این مطلب به معرفی برترین ضد آفتاب برای پوست چرب پرداختیم و باکیفیت ترین محصولات موجود در بازار را به شما معرفی کردیم.

منابع: nbcnews, economictimes

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 تیر 1403 بروزرسانی: 2 تیر 1403 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2367

به "برترین ضد آفتاب برای پوست چرب که باید بشناسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ضد آفتاب برای پوست چرب که باید بشناسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید