تبعات فروش نیوکاسل به سعودی ها ، استعفای رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس

به گزارش آخرین خبر، فشار ها و انتقاد های فزاینده به رئیس سازمان لیگ برتر انگلیس به خاطر موافقت با فروش باشگاه نیوکاسل به سعودی ها او را در آستانه استعفا قرار داد.

تبعات فروش نیوکاسل به سعودی ها ، استعفای رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس

به گزارش خبرنگاران، فشار ها و انتقاد های فزاینده به گری هافمن، رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس به خاطر موافقتش با انتقال مالکیت باشگاه نیوکاسل به سعودی ها باعث شد او در کمتر از 18 ماه پس از تصدی این سمت، در آستانه کناره گیری قرار بگیرد.

اتلتیک گزارش داده است که استعفای هافمن در این هفته نهایی خواهد شد و نتیجه مستقیم واکنش هایی است که او با آن ها روبرو شده است.

نیوکاسل در ماه اکتبر در اقدامی بحث برانگیز به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان سعودی واگذار شد که نقدها و سوالات بسیاری را در انگلیس و خارج از این کشور برانگیخت.

اگرچه طرفداران نیوکاسل به طور کلی راضی بودند که از شر مایک اشلی خلاص شده اند، اما این واگذاری بنا به دلایل دیگر، از جمله سوابق حقوق بشر عربستان سعودی مورد انتقاد قرار گرفته است.

به نظر می رسد از آن موقع به بعد افرادی در دیگر باشگاه ها این نگرانی ها را به اتحادیه فوتبال انگلیس ابراز نموده اند، اگرچه این شکایات به علت تعهدات رازداری رد شده اند.

از زمان واگذاری نیوکاسل به سعودی ها، همه 20 باشگاه لیگ فزونی گرد هم آمده اند و به ممنوعیت تراکنش های مربوط به حزب رای دادند و بسیاری از فرصت های سودآور اسپانسری (حمایت اقتصادی) برای این تیم را که با برند های عربستان سعودی مرتبط بودند، رد کردند.

بیشتر بخوانید

  • نیوکاسل 2- تاتنهام 3 /اسپریتو حکم اخراج بروس را مهر کرد
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1958

به "تبعات فروش نیوکاسل به سعودی ها ، استعفای رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تبعات فروش نیوکاسل به سعودی ها ، استعفای رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید