فراوری تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها

به گزارش آخرین خبر، شرکت ان ویدیا از فراوری تراشه ای به نام درایو آتلان خبر داده که برای افزودن قابلیت های جدید به خودروها طراحی شده و می تواند بیش از یک تریلیون محاسبه را در ثانیه انجام دهد.

فراوری تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از انگجت، تراشه جدید ان ویدیا قرار است در سال 2025 به بازار بیاید و جایگزینی برای تراشه اوریون است که هم اکنون توسط ان ویدیا برای استفاده در خودروها فراوری می گردد.

هنوز اطلاعات فنی چندانی در خصوص تراشه مذکور منتشر نشده، اما ان ویدیا می گوید تراشه مذکور دارای یک پردازنده گرافیکی قدرتمند و هسته های جدید ای آر ام بر روی پردازنده مرکزی خود است. یک واحد جدید برای پردازش داده موسوم به بلوفیلد نیز بر روی این تراشه نصب می گردد که برای انجام پردازش های حجیم مربوط به هوش مصنوعی قابل استفاده خواهد بود.

اجرای سریع این پردازش ها در خودروهای خودران لازم است تا آنها بتوانند به سرعت برای انتخاب جهت مناسب تصمیم بگیرند. در واقع تراشه آتلان درایو نقش یک پردازنده مرکزی را برای خودروهای نسل جدید و خودران ایفا می نماید. ان ویدیا میخواهد سال آینده تراشه دیگری به نام اورین را نیز عرضه کند که می تواند 254 تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1646

به "فراوری تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری تراشه با قدرت یک تریلیون محاسبه در ثانیه برای خودروها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید