جشنواره تابستانه یزد و تخفیف 30 تا 60 درصد هتل ها

به گزارش آخرین خبر، با شروع تابستان و افزایش آمار سفرهای داخلی، رقابت بین مقاصد گردشگری کشور نیز شروع می گردد. مقاصدی که در منطقه ها گرمسیر قرار دارند نیز از این قاعده مستثنا نیستند و با برگزاری جشنواره های تابستانی در این رقابت حضور دارند. تجارب سال های گذشته نشان می دهد برگزاری جشنواره های تابستانی در کیش، قشم، یزد توانسته آمار ورود گردشگران به این مقاصد را در سطح قابل قبولی افزایش دهد. سال جاری نیز در یزد قرار است جشنواره تابستانی با برگزاری مراسم گوناگون در یزد میزبان مسافران باشد.

جشنواره تابستانه یزد و تخفیف 30 تا 60 درصد هتل ها

مصطفی فاطمی، مدیر کل میراث و گردشگری یزد در رابطه با این جشنواره می گوید: در این جشنواره، علاوه بر تخفیف 30 تا 60 درصدی هتل های یزد و ورودی اماکن تاریخی و دیدنی، هر هفته دو مراسم برگزار می گردد که جشنواره های فروش صنایع دستی و سوغات را دربرمی گیرد. جشنواره گل انار، زردآلود، مجسمه های شنی، لوک خوش شانس، چادر گلی ازجمله مراسم هایی است که در یزد برگزار می گردد. به گفته فاطمی، ضریب اشغال هتل ها و مراکز اقامتی یزد طی دو ماه اخیر حدود 100 درصد بود و با ورود به فصل گرم سال و بعلاوه شروع ماه مبارک رمضان، ضریب اقامت کاهش یافته است. از این رو با هدف جذب گردشگران، جشنواره تابستانه یزد از نیمه خرداد تا نیمه شهریور برگزار خواهد شد.

فاطمی معتقد است: با برگزاری این جشنواره ها، بخش عمده ای از ظرفیت خالی مراکز اقامتی پرخواهد شد. چنانکه سال گذشته وقتی با ضریب 30 درصدی اقامت روبه رو شدیم با برگزاری جشنواره های تابستانی و ارائه تخفیف، ضریب اشغال هتل ها را به 100 نزدیک کردیم.

فاطمی بعلاوه در مورد افزایش ظرفیت اقامتی در یزد با اشاره به استقبال سرمایه گذاران داخلی برای خرید خانه های تاریخی یزد و تبدیل آن به مراکز اقامتی و خدماتی و گردشگری گفت: طی چند سال گذشته، شاهد افزایش عجیب و غریب قیمت ها در بافت تاریخی یزد بودیم چنانکه خانه ای که در سال 93 می توانستیم با 35 میلیون تومان خریداری کنیم سال جاری به بیش از 1 و نیم میلیارد تومان رسیده است.

منبع: ایلنا

منبع: همگردی
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2246

به "جشنواره تابستانه یزد و تخفیف 30 تا 60 درصد هتل ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره تابستانه یزد و تخفیف 30 تا 60 درصد هتل ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید