حتی اگر مجبورتان کردند، در ایران بازی نکنید، بازی نمایندگان ایران و عربستان در قطر، عمان یا لبنان!

به گزارش آخرین خبر، جوسازی سعودی ها علیه ایران همزمان در عرصه سیاسی و ورزشی ادامه دارد و آنها کشورهای دیگر را هم با ارعاب و فشار تهدید می نمایند تا از رویکرد خصمانه شان دنباله روی نمایند.

حتی اگر مجبورتان کردند، در ایران بازی نکنید، بازی نمایندگان ایران و عربستان در قطر، عمان یا لبنان!

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از الریاضیه، عبدالرحمن البابطین عضو سابق شورای اداری باشگاه الهلال عربستان در اظهاراتی تهدید آمیز خطاب به مسئولان باشگاه های فوتبال قطر گفته: باید از رویکرد باشگاه های عربستان سعودی مبنی بر بازی نکردن در ایران به هر قیمتی که می خواهد باشد، دنباله روی کنید.

البابطین گفت: باشگاه های سعودی شرکت نماینده در لیگ قهرمانان آسیا باید با بازی در ایران مخالفت نمایند، حتی اگر کنفدراسیون فوتبال آسیا آنها را وادار به این کار کرد، آنها نپذیرند و من امیدوارم که برادران قطری ما هم از همین رویکرد تبعیت نمایند.

وی اضافه کرد: موضع ایران علیه ما بار دیگر با وجود برقراری روابط میان عربستان سعودی و ایران تکرار شد که باشگاه ها و بازیکنانشان هم از این مسئله هنگام بازی کردن در ورزشگاه های ایران از شعارهای نژادپرستانه یا ترقه بازی های خطرناک در امان نیستند.

البابطین این سؤال را به زعم خود پرسید و در کوشش برای القای ناامنی در ایران مدعی شد: چگونه دولتی که نمی تواند به قوانین بین المللی مبنی بر حمایت از سفارتخانه ها و نمایندگی های دیپلماتیک پایبند باشد، می تواند از تیم های ما هنگام خروج از ورزشگاه های خود حمایت کند؟

عضو سابق مدیریت باشگاه الهلال سعودی در خاتمه گفت: از برادران اماراتی خود به سبب موضع حمایتی آنها از باشگاه های سعودی قدردانی می کنم و البته این موضع گیری از برادرانمان در کشور امارات متحده عربی چیز عجیب و غریبی هم نیست.

محمد النویصر معاون رئیس فدراسیون فوتبال عربستان هم گفته است بازی باشگاه های عربستان سعودی در خاک ایران و حتی تیم ملی فوتبال عربستان در صورتی که در گروه با تیم ملی ایران همگروه گردد، غیرممکن است.

وی با بهانه کردن حمله تعدادی معدود به سفارتخانه و کنسولگری سعودی در ایران که ابهاماتی درباره ماهیت حمله نمایندگان وجود دارد، در برنامه موسوم به فی المرمی مدعی شد: ما هرگز به ایران نخواهیم رفت، حداقل محتمل است در یک زمین بی طرف بازی کنیم و با فدراسیون فوتبال امارات و دیگر کشورهای عربی (حاشیه خلیج فارس) هماهنگی هایی صورت می گیرد که ایرانی ها با تیم های شرق آسیا بازی نمایند.

وی اضافه کرد: دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا در قطر در حاشیه بازی های قهرمانی آسیا باید وضعیت ما را پیش از بازی ها ساماندهی کند، چرا که تیم اول ممکن است پس از این دوره از بازی ها مقابل ایران بازی کند و راه چاره مطرح این است که ایران در یک گروه دیگر قرار گیرد.

النویصر گفت: علاوه بر تماس و ارتباط با دفتر اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا و تحویل یادداشتی به آن، با کمیته های مسابقات و امنیت درباره این مسئله مهم تماس برقرار خواهیم کرد و بر اساس داده های موجود دفتر اجرایی نشست برگزار و تصمیم گیری خواهد نمود به ویژه این که کشورهای زیادی در دنیا آن حادثه را محکوم کردند، علاوه بر آنکه احتمالاً حمله به ورزشگاه هم وجود دارد.

خودداری سعودی ها از بازی در ایران شامل همه رشته های ورزشی می گردد

از سوی دیگر نصر هلال عضو سابق کنفدراسیون هندبال آسیا اظهار داشت تصمیم سعودی ها برای بازی نکردن در ایران تنها به فوتبال منحصر نمی گردد، بلکه تمام رشته های ورزشی همچون هندبال، بسکتبال، والیبال و رشته های دیگر را شامل می گردد.

وی اضافه کرد: تیم ها و باشگاه های سعودی فهرستی از اداره کل امور جوانان در اختیار دارند که دربرگیرنده کشورهایی است که اجازه بازی در آن کشورها را دارند و ایران در حال حاضر از جمله کشورهایی است که سفر به این کشور ممنوع است، به همین سبب باشگاه ها و تیمهای سعودی نمی توانند به ایران سفر نمایند که البته تمایلی هم به این کار ندارند.

وی درباره تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا برای برگزاری بازی های گروهی در ایران گفت برگزاری هر مسابقه در ایران پس از تنش در روابط میان عربستان سعودی و ایران بعید است.

نصر هلال به اعمال نفوذ سعودی ها در کنفدراسیون هندبال آسیا اعتراف کرد و اضافه کرد صدای فدراسیون هندبال سعودی در کنفدراسیون هندبال آسیا، صدای رسایی است (نفوذ دارد)، به همین سبب بازی های ما با ایران در یک زمین بی طرف برگزار خواهد شد به طوری که همه بتوانند در آن مشارکت نمایند.

وی گفت کنفدراسیون فوتبال آسیا می تواند برای برگزاری مسابقات تیم های سعودی با تیم های ایرانی در یک زمین بی طرف راه چاره پیدا کند و تمام کمیته های کنفدراسیون فوتبال آسیا این مسئله را خیلی خوب درک می نمایند.

همچنین بعضی رسانه های عربستانی اعلام نموده اند که قطر گزینه عربستان برای برگزاری بازی های خانگی اش با ایران است و لبنان گزینه ایران. آنها همچنین ادعا نموده اند که نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای بازی در کشوری ثالث، عمان است. از سنگاپور به عنوان جانشین عمان نام برده شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 448

به "حتی اگر مجبورتان کردند، در ایران بازی نکنید، بازی نمایندگان ایران و عربستان در قطر، عمان یا لبنان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حتی اگر مجبورتان کردند، در ایران بازی نکنید، بازی نمایندگان ایران و عربستان در قطر، عمان یا لبنان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید