خبرنگاران ورود خودروهای مسافر به کردستان ممنوع شد

به گزارش آخرین خبر، سنندج - خبرنگاران - تردد خودروهای غیر کردستانی و مسافر به شهرهای مختلف استان کردستان از ساعت صفر بامداد آدینه هشتم تا 20 فروردین براساس دستورالعمل ابلاغی و اجرایی طرح فاصله گذاری اجتماعی ممنوع است و پلیس با متخلفان برابر قانون برخورد و نسبت به بازگرداندن آنها اقدام می نماید.

خبرنگاران ورود خودروهای مسافر به کردستان ممنوع شد

براساس این دستورالعمل که از ساعتی دیگر در کشور و به تبع در استان کردستان اجرایی می شود هیچ خودروی غیر پلاک محلی حق ورود به شهرهای استان را ندارد یا پس از تایید مدارک از سوی پلیس (کارت ملی، کارت و پلاک خودرو و بیمه نامه خودرو) مجاز به ورود خواهد بود در غیر این صورت باید به شهر محل سکونت خود باز شود و در جهت نیز وارد هیچ کدام از شهرهای سر راهی نشود و به وسیله کنار گذرها به شهر خود برشود.

خوش اقبال معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان شامگاه پنجشنبه در نشست ستاد مقابله با کرونا استان کردستان گفت: مردم برای اجرای بهتر این طرح باید همکاری ویژه داشته و از ترددهای غیر ضروری پرهیز نموده و ان دسته از اهالی استان که به شهرهای دیگر سفر نموده اند نیز باید هر چه زودتر به شهرهای خود برگردند و افراد مسافر و غیر کردستانی نیز از سفر به کردستان جدا خودداری نمایند.

وی گفت: اماکن تجاری، بازارهای سنتی و سر پوشیده، پاساژها و دیگر واحدهای تجاری و صنفی غیر ضرور در این مدت تعطیل است و با مراکزی که مصوبات قانونی را رعایت ننمایند برخورد قاطع می شود از جمله اینکه واحدهای صنفی متخلف براساس حکم تعزیزات حکومتی به مدت یک ماه پلمب خواهند شد.

خوش اقبال اضافه نمود: به ساکنان شهرهای استان نیز در این مدت اجازه خروج داده نخواهد شد تا زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع شود و از این بحران بوجود امده عبور کنیم ضمن اینکه در صورتی که مالکان خودروها از این قانون سرپیچی نمایند توسط پلیس خودروشان متوقف و به پارکینگ منتقل شده و مبلغ 500 هزار تومان نیز جریمه خواهند شد.

وی اضافه نمود: صنوفی همچون نانوایی، سوپرمارکت ها، میوه فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، مراکز بهداشتی و درمانی بخش دولتی و خصوصی، داروخانه ها و مراکز عرضه داروهای دامپزشکی، فروشگاه های محصولات لبنی و پروتئینی، میادین میوه و تره بار، صندلی های عرضه سوخت، تعمیرات و تاسیسات خودرو و منزل و مراکز عرضه غذای آماده (بیرون بر) در هر شرایطی باز هستند و بدون وقفه کالا و خدمات مورد احتیاج مردم را ارائه می نمایند.

خوش اقبال به مردم استان کردستان اطمینان داد به میزان کافی اقلام و کالاهای اساسی مورد احتیاج تامین و ذخیره شده و هیچ مسئله ای از بابت تامین این اقلام وجود ندارد و در هر شرایطی این اقلام به سهولت در اختیار مردم واقع شده است.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مکانی برای استقرار مسافر در استان فعالیت ندارد و اجازه برپایی چادر در پارک ها و بوستان ها نیز داده نخواهد شد، تاکید نمود: همه این اعمال محدودیت ها و سختگیری ها برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و تامین سلامت مردم است و از مردم می خواهیم ما را در اجرای برنامه ها و توصیه های بهداشتی همیاری و همراهی نمایند.

خوش اقبال با اشاره به شروع اجرای طرح اعمال سختگیرانه کنترل ورود و خروج خودرو از ساعت صفر امشب در شهرهای استان، گفت: دستگاه های مسوول با جدیت کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرها را اجرا و دستورالعمل های جدید را به خوبی اعمال نمایند.

وی گفت: از همه دستگاه های مرتبط با اجرای این طرح می خواهم اقدامات لازم را از ساعت صفر امشب شروع و به صورت 24 ساعته کنترل مبادی ورودی و خروجی شهرهای استان انجام شود.

خوش اقبال با بیان اینکه این طرح به درخواست خود مردم و با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا اجرا می شود، اضافه نمود: اگر می خواهیم بیماری کرونا را کنترل یا فرایند پیشرفت آن را کاهش دهیم، همه باید از تردد غیرضروری و خروج از شهر اجتناب نمایند تا بیش از این دچار مشکل نشویم.

وی با بیان اینکه دستگاه های مسوول از خروج مردم از شهرها ممانعت می نمایند، یادآور شد: فقط افرادی که بومی و ساکن هر شهر هستند، می توانند به محل سکونت خود باز گردند، ضمن اینکه ارگان های مرتبط با اجرای این طرح، به وسیله پلاک و کارت خودرو، بیمه نامه و کارت ملی افراد، ورودی و خروجی های شهرها را کنترل نمایند.

خوش اقبال بر لزوم ممانعت از ورود افراد غیر کردستانی به استان تاکید نمود و گفت: این کار با همکاری مردم قابل اجراست و کسانی هم که به سفر رفته اند هرچه سریعتر به محل سکونت خود برگردند تا طرح یاد شده به درستی اجرا و زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

با ابتلای 21 نفر دیگر از ظهر روز گذشته (6 فروردین) تا ظهر امروز به بیماری کرونا، تعداد مبتلایان به این بیماری در استان به 318 نفر افزایش یافت.

از 764 نمونه آزمایش گرفته شده از افراد مشکوک به کرونا نتیجه 318 مورد مثبت و 401 مورد هم منفی بود و نتیجه آزمایش 45 نفر نیز هنوز معین نشده است.

در حال حاضر آمار تفکیک شهرستان های استان در ابتلای قطعی به ویروس کرونا شامل سقز 114 نفر، بانه 64، سنندج 66، کامیاران 11، قروه 24، مریوان 8، دیواندره 10، بیجار 16، دهگلان 3 و سروآباد نیز 2 نفر است.

تعداد فوتی های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در استان تا به امروز 40 نفر است که از این تعداد در سقز 17 نفر، سنندج 3 نفر، قروه 6 نفر، بانه 8 نفر، مریوان، بیجار و کامیاران هر کدام 2 نفر بخاطر این بیماری جان باخته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 956

به "خبرنگاران ورود خودروهای مسافر به کردستان ممنوع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ورود خودروهای مسافر به کردستان ممنوع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید