خبرنگاران پنج هزار نفر نمایش های جشنواره تئاتر کردستان را دیدند

به گزارش آخرین خبر، سنندج - خبرنگاران - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: حدود پنج هزار نفر 9 نمایش راه یافته به سی و یکمین دوره از جشنواره تئاتر را از طریق فضای مجازی دیدند.

خبرنگاران پنج هزار نفر نمایش های جشنواره تئاتر کردستان را دیدند

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ هیچکس بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران، عبیدالله رستمی روز چهارشنبه در اختتامیه سی و یکمین جشنواره تئاتر استان گفت : طی روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری حدود پنج هزار نفر از نمایش های این دوره از جشنواره که از طریق شبکه اینترنتی کوردمی پخش شده دیدن کردند.

وی با اشاره به اینکه حضور جوانان در کنار پیشکسوتان تئاتر در این دوره از جشنواره ترکیب زیبایی از بازیگران را خلق کرده بودند، اضافه نمود: جوانان با الگوبرداری از پیشکسوتان تئاتر می توانند آینده خوبی برای تئاتر استان رقم بزنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: صحنه تئاتر ماحصل تلاش پیشکسوتانی هم چون مظفر پرتوماه، قطب الدین صادقی، بهروز غریب پور و غیره است.

رستمی تاکید کرد: برای اینکه چراغ تئاتر به خاطر کرونا خاموش نشود آثار این دوره از جشنواره فیلمبرداری و از طریق شبکه تلویزیونی کوردمی پخش شد.

وی با اشاره به اینکه اتفاقات فرخنده ای در حوزه فرهنگ و هنر استان در چند سال اخیر افتاده است، گفت: نگاه مدیریت ارشد استان به زیرساخت های فرهنگ ویژه بوده است.

رستمی یادآور شد: اهتمام ویژه ای برای احداث پنج پلاتو در شهرهای مریوان، سقز، بیجار، دیواندره و کامیاران بکار گرفته شده است که این مهم منجر به توسعه فضای فرهنگی استان می شود.

معرفی 2 نمایش برتر جشنواره تئاتر کردستان به جشنواره بین المللی فجر

دبیر سی و یکمین جشنواره استانی تئاتر کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه رویکرد این دوره شورا و شهرداری توجه ویژه به مباحث فرهنگی است، گفت: رویدادهای فرهنگی متفاوتی هم چون نامگذاری روز سنندج، شهر خلاق موسیقی و برگزاری المپیادهای ورزشی در این چند سال اخیر به همت شورا و شهرداری سنندج برگزار شده است.

حشمت الله صیدی با اشاره به اینکه سال گذشته مراسم روز جهانی نوروز بدلیل شیوع کرونا لغو شد، گفت: امسال تلاش می شود این برنامه در پارک دگران سنندج برگزار شود.

وی با بیان اینکه تنها وظیفه شهرداری انجام کارهای عمرانی نیست، یادآور شد: سعی کردیم پروژه های عمرانی را هم با نگاه فرهنگی اجرایی کنیم که نمونه آنها پیاده راه فردوسی، بازسازی پارک امیریه و احداث باغ ایرانی است.

شهردار سنندج با اشاره به حضور 9 گروه نمایشی در این دوره از جشنواره تئاتر استان گفت: در روز نخست 6 نمایش و در دومین روز هم سه نمایش به اجرا درآمد.

صیدی با اعلام اینکه حدود پنج هزار نفر از نمایش های این جشنواره دیدن کردند، گفت:

دو نمایش برگزیده این جشنواره به جشنواره بین المللی فجر معرفی می شوند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 بهمن 1399 بروزرسانی: 11 بهمن 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1465

به "خبرنگاران پنج هزار نفر نمایش های جشنواره تئاتر کردستان را دیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران پنج هزار نفر نمایش های جشنواره تئاتر کردستان را دیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید