خبرنگاران 2 فیلم مستند از مازندران به جشنواره رضوی راه یافت

به گزارش آخرین خبر، ساری - خبرنگاران - با پایان یافتن مهلت ارسال آثار و جمع بندی آنها، 2 فیلم مستند به کارگردانی هنرمندان این استان به چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی راه یافت.

خبرنگاران 2 فیلم مستند از مازندران به جشنواره رضوی راه یافت

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فیلم لِسِک و فیلم یالمان ازجمله فیلم هایی هستند که به چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی راه یافتند.

چهاردهمین جشنواره فیلم کوتاه رضوی از چهارم تا هفتم اسفند ماه امسال در گرگان برگزار می شود.

فیلم لِسِک به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدرضا وطن دوست، روایتی یکی از اسرای ایرانی است که در جنگ تحمیلی به مدت 10 سال در اسارت بود و همسر او از سن 17 تا 27 سالگی منتظر بازگشت وی می ماند.

فیلم یالمان نیز به نویسندگی، تهیه کنندگی و کارگردانی عیسی بابایی دیگر فیلمساز مازندرانی برشی است از زندگی زن 70 ساله به نام خاله زهرا که با داشتن هفت فرزند به تنهایی زندگی و برای امرار معاش کار و تلاش می کند. همدم وی اردک ها، مرغ و خروسش است که با آنها سرگرم شده و روزگار می گذراند و اگر یک روز آنها را نبیند بیمار می شود.

از زمان آغاز اعلام فراخوان جشنواره فیلم کوتاه رضوی تا 20 آذر ماه، در مجموع یکهزار و 2 اثر در بخش های مختلف در سایت جشنواره بارگذاری شد.

مهلت ارسال اثر در فراخوان انی جشنواره 30 آذر ماه اعلام شده بود که به دلیل شرایط اجتماعی ناشی از کرونا و دشواری های فیلمسازی در این شرایط، به درخواست متقاضیان این مهلت تا 20 آذر ماه تمدید شد.

با خاتمه یافتن مهلت ارسال آثار و جمع بندی آنها طی چند روز گذشته، 357 فیلم داستانی، 151 فیلم مستند، 51 انیمیشن، 72 فیلم در بخش فیلم های نوجوانان و 329 فیلمنامه به دبیرخانه چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی ارسال شد.

همچنین 11 فیلم هم که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و بنیاد بین المللی امام رضا (ع) در حال تولید است، به صورت مستقیم به بخش رقابتی فیلم های داستانی جشنواره راه یافتند.

دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران در پنج استان مازندران، قم، خراسان رضوی، خراسان شمالی و گلستان نیز 31 فیلم موبایلی منتخب مردمی را برای حضور در جشنواره در اختیار دبیرخانه قرار خواهند داد.

چهاردهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه رضوی با موضوع سیره علمی و عملی امام رضا (ع) با همت و مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اسفند 99 برگزار می شود.

منبع: ایرنا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 1575

به "خبرنگاران 2 فیلم مستند از مازندران به جشنواره رضوی راه یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 2 فیلم مستند از مازندران به جشنواره رضوی راه یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید