خط و مشی آینده ایکوموس برافروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است

به گزارش آخرین خبر، ایلنا/ براساس آخرین اخبار منتشر شده، خط و مشی آینده ایکوموس برافروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است.

خط و مشی آینده ایکوموس برافروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است

چندی پیش مجمع عمومی و عادی مؤسسه فرهنگی ایکوموس با حضور اعضای این مؤسسه فرهنگی برگزار گردید.

مهدی حجت (رئیس ایکوموس ایران) درخصوص مهمترین مطالبی که در این مجمع عمومی مطرح شد، گفت: از یکسو درباره خط و مشی آینده ایکوموس صحبت و از دیگر سو قرار بر آن شد تا سازمان نو ایکوموس باتوجه به شعار نوی که ایکوموس در نظر گرفته که همانا بر افروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است، شکل گیرد. سازمان نو ایکوموس و گروه های آن براساس این آرمان شکل خواهد گرفت.

او ادامه داد: متوجه شدیم که بزرگترین مسئله ای که درخصوص توجه و حفظ میراث فرهنگی با آن روبرو هستیم آن است که مردم از آنچه که دارند آگاهی ندارند و ارزش آن را نمی دانند. این امر در همه بخش ها از قانون و بودجه گرفته تا قضاوت و… دیده می گردد، چرا که مردم نمی دانند میراث فرهنگی چیست و در این خصوص آگاهی لازم در اختیار آنها قرار نگرفت. اگر این مهم در میان مردم نهادینه گردد، هر یک از افراد جامعه تبدیل به پاسدار و حافظ میراث فرهنگی می گردد.

بر این اساس کارگروه های متعددی در ایکوموس شکل خواهد گرفت و اعضای ایکوموس با عضویت در این کارگروه ها فعالیت خود را شروع خواهند کرد. در این میان حدود 15 تا 20 موضوع انتخاب شده و اعضای ایکوموس که حدود 500 نفر هستند با عضویت در کارگروه های ویژه این موضوعات، ایده ها و فعالیت های خود را شروع خواهند کرد. این کارگروه ها در بخش ها و موضوعات مختلف از کودک و امور حقوقی گرفته تا بخش های سمعی و بصری و… را در برمیگیرد.

او در پاسخ به این سئوال که بعد از برگزاری مجمع عمومی ایکوموس در فضای مجازی شاهد انتشار تصاویری بودیم که عنوان میکرد خانه قوام الدوله؛ دفتر ایکوموس یا آتلیه عکس عروس و عکسهای متعددی از عکاسی عروس و داماد یا مدلینگ در زوایای مختلف خانه قوام الدوله منتشر شده، گفت: در حدود یک تا دو سال پیش شخصی عکسی را منتشر کرد که بی ربط و جعلی بود. آن موقع مطرح شده بود که من به عنوان بنیان گذار سازمان میراث فرهنگی در خانه قوام عکس های عروسی گرفته ام و از این دست صحبت ها مطرح شده بود.

انتشار این مطالب در راستای مخالفت هایی بود که با جریان ایکوموس شکل گرفته بود. عموما در جامعه ما، هر جریانی، یکسری جریانات مخالف نیز دارد البته معقتد هستم، این افراد در پی سود خود هستند و بطور مثال قصد دارند تور برگزار نمایند و مشتری داشته باشند و از آنجا که ایکوموس در این راستا و در این جهت حرکت نمی کند، با آن مخالفت می نمایند. این رفتارها برای ما مهم نیستند و ما کار خودمان را انجام می دهیم.

حجت بعلاوه تاکید نمود: این همه خانه تاریخی در سطح کشور در حال تخریب است آن وقت حساسیت بر سر آن است که آیا در خانه ای که در اختیار ایکوموس است، کسی عروسی گرفت یا نه؟ من میگویم که چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و به میزان کافی بر این مجموعه تسلط داریم که چنین اتفاقی نیفتد.

منبع: همگردی
انتشار: 16 تیر 1401 بروزرسانی: 16 تیر 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2140

به "خط و مشی آینده ایکوموس برافروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است" امتیاز دهید

1 کاربر به "خط و مشی آینده ایکوموس برافروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط و مشی آینده ایکوموس برافروختن آتش عشق نسبت به میراث فرهنگی در دل هر ایرانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید