رستوران های لیون، طعم لذیذ بهترین غذاهای فرانسوی

به گزارش آخرین خبر، لیون، یکی از بهترین شهرهای فرانسه برای امتحان کردن بهترین غذاهای فرانسوی است. لیون، رستوران های زیادی دارد که در آن ها می توانید بهترین غذاهای محلی را نوش جان کنید.

رستوران های لیون، طعم لذیذ بهترین غذاهای فرانسوی

لیون، سومین شهر بزرگ فرانسه دومین شهر پرجمعیت این کشور است که مساحتی برابر با 47 کیلومترمربع دارد و در تور فرانسه می توانید از آن بازدید کنید.

لیون، یکی از برترین شهرهای فرانسه برای خوردن غذا های لذیذ فرانسوی است. این شهر، رستوران های بسیاری زیادی دارد که تعداد قابل توجهی از آن ها به عناوین مختلف، جوایز و افتخارت زیادی را از آن خود کرده اند . بعضی از آن ها، سرآشپزان مشهور در سطح بین المللی دارند.

تنوع رستوران های لیون بسیار زیاد است. به همین دلیل با هر بودجه و سلیقه ای می توانید رستوران مورد نظر خود را پیدا کنید و از غذا خوردن در آن لذت ببرید. یکی از مهم ترین تفریحات مردم و گردشگران در لیون، سر زدن به رستوران ها است. شما هم در سفر به لیون، این فرصت استثنایی و این تفریح فراموش نشدنی را از دست ندهید. حتی بهتر است در بعضی از هزینه های سفر صرفه جویی کنید و در عوض، در یک رستوران عالی غذا بخورید.

در ادامه این مطلب، تعدادی از برترین و مشهورترین رستوران های شهر را معرفی می کنیم.

رستوران Le Kitchen Café

رستوران Le Kitchen Café یکی از محبوب ترین و مشهورترین رستوران های لیون است. سرآشپز این رستوران کنی زاگورا و قناد آن لوران اوزان است که برترین صبحانه، ناهار و شام را در لیون سرو می کنند و یک بار مخصوص دسر دارند. این رستوران دو جایگاه ویژه دارد که با نشستن روی آن ها می توانید سرآشپز رستوران را در حال تهیه کردن غذاها ببینید. برترین نوشیدنی های داغ، آبمیوه های تازه، شیرینی های لذیذ لوران، در منوی صبحانه برای مهمانان رستوران در نظر گرفته شده است. سرو ناهار از اواسط روز شروع می شود. منوی دسر رستوران، بسیار متنوع است و در آن انواع کیک و کوکی های لذیذ و کلوچه های سوئدی پیدا می شود.

این رستوران، جزو گران ترین رستوران های شهر است، ولی بدون شک ارزش هزینه کردن دارد. در سفر به لیون، فرصت حضور در این رستوران را از دست ندهید. این رستوران از چهارشنبه تا یکشنبه از ساعت 8 و نیم صبح باز است.

رستوران کافه سیلون (Café Sillon)

سرآشپز رستوران Café Sillon یکی از خلاق ترین و جوان ترین سرآشپزان لیونی است که با خلاقیت و تلاش بی نظیر خود، توجه بسیاری از متخصصان و اهالی شهر و گردشگران را جلب کرده است. این سرآشپز، هر دو هفته یک بار منوی رستوران را تغییر می دهد و همواره از تازه ترین و مرغوب ترین مواد غذایی در دسترس برای تهیه غذاهای لذیذ و مبتکرانه اش استفاده می کند.

دکور رستوران بسیار ساده است و با رنگ آبی تیره، دیوارها را رنگ آمیزی کرده اند. میز و جایگاه های چوبی به سبک قدیمی در رستوران قرار گرفته است. غذاها با انواع ادویه ها و شیوه های خلاقانه ای طعم دار می شوند. منوی دسرهای رستوران بسیار مفصل است و هر آنچه که از این منو انتخاب کنید، مطمئنا توجه شما را جلب می کند و مناسب با هر غذا، دسر و نوشیدنی خاصی به شما توصیه می شود.

رستوران Bouchon Thomas

سرآشپز رستوران Bouchon Thomas یکی از محبوب ترین سرآشپزهای لیون است. توماس پانسون، 15 سال پیش این رستوران را تاسیس کرد و بعدها به مرور، بخش های مختلفی به آن اضافه کرد. برترین غذاهای کلاسیک لیون در منوی این رستوران پیدا می شود. برای تهیه غذاها از برترین پنیرها و مواد غذایی تازه استفاده می شود. به غیر از غذاهای کلاسیک لیون، در منوی رستوران گاهی نام غذاهای بین المللی هم به چشم می خورد. فرقی نمی کند که کدام غذا را انتخاب کنید، در هر صورت از طعم بی نظیر آن لذت می برید. این رستوران از دوشنبه تا جمعه، برای وعده های ناهار و شام، آماده پذیرایی از مهمانان خود است.

رستوران Burgundy Lounge

رستوران Burgundy Lounge یکی از برترین انتخاب های شما برای غذا خوردن در لیون است. این رستوران، علاوه بر غذاهای باکیفیت و لذیذ، چشم اندازی بسیار زیبا و رویایی دارد. فضای رستوران در عین حال که شیک است، محیطی دنج و گرم و صمیمی دارد و در آن احساس راحتی می کنید. از برترین و تازه ترین مواد غذایی محلی برای تهیه غذاها و دسرها استفاده می شود و منوی نوشیدنی های رستوران، بسیار مفصل است. این رستوران هفت روز هفته باز است و از مهمانان خود در وعده های ناهار و شام، پذیرایی می کند.

رستوران Les Apothicaires

لیون را به عنوان مرکز غذای فرانسه می شناسند. ولی این شهر، همواره از ورود سرآشپزهای تازه استقبال می کند. رستوران Les Apothicaires یکی از تازهترین رستوران های لیون است که سرآشپزی جوان دارد. این سرآشپز به همراه همسر برزیلی خود، غذاهایی تلفیقی تهیه می کنند که با الهام از آشپزی فرانسوی و لاتین تهیه می شوند. منوی رستوران بسیار متنوع و مفصل است و همراه با آن ها، ترشی ها و چاشنی های خانگی سرو می شود. اگر اهل خوردن غذاهای تازه هستید و غذاهای تلفیقی را دوست دارید، حتما برای سر زدن به این رستوران وقت بگذارید. از دوشنبه تا جمعه برای وعده های ناهار و شام، می توانید برای رفتن به این رستوران برنامه ریزی کنید.

رستوران Les Trois Dômes

رستوران Les Trois Dômes در طبقه هشتم یک بنا واقع شده است و به همین دلیل، چشم اندازهای بسیاری زیبایی از شهر و شاهکارهای معماری اطرافش دارد. سرآشپز این رستوران، با برترین و تازه ترین محصولات محلی، انواع غذاهای لذیذ را با عطر و طعمی فراموش نشدنی سرو می کند. قیمت غذاهای رستوران نسبت به کیفیت بی نظیری که دارد، بسیار معقول است. این رستوران از سه شنبه تا شنبه برای وعده های ناهار و شام، آماده پذیرایی از مهمانان است.

رستوران Le Garet

رستوران Le Garet یکی از سنتی ترین رستوران های لیون است. با پنل های چوبی تیره، نقاشی های رنگ روغن، لوسترهای زیبا و وسایل چینی روی میز، به زیبایی تزیین شده است. بیشتر از دکوراسیون مجذوب کننده، غذاهای رستوران است که توجه مهمانان را جلب می کند. سرآشپز رستوران امانوئل فرا نام دارد و مجموعه ای از برترین غذاهای فرانسوی و تعدادی از غذاهای فراموش شده فرانسوی را در منوی رستوران خود گنجانده است. از دوشنبه تا جمعه برای وعده های ناهار و شام، می توانید برای سر زدن به این رستوران برنامه ریزی کنید.

رستوران Le Café du Peintre

کافه رستوران Le Café du Peintre یکی از برترین رستوران های شهر برای امتحان کردن برترین دسرهای اصیل فرانسوی است. سرآشپز رستوران یعنی فلورانس پریه، با دستورهای اصیل به جامانده از مادر و مادربزرگ خود، غذاها و دسرهای لذیذ تهیه می کند. همه اعضای خانواده او در رستوران کار می کردند و تصاویر آن ها را می توانید بر دیوارهای رستوران ببینید. سرآشپز این کافه رستوران از مواد غذایی سالم برای تهیه سالم ترین و سبک ترین غذاها و اسنک ها استفاده می کند. برای وعده ناهار، این رستوران پر از مسافران و اهالی شهر می شود. رستورانی نسبتا شلوغ است، ولی این شلوغی، شما را اذیت نمی کند و از حال و هوای آن لذت می برید ضمن اینکه غذاها و دسرهای لذیذش، ارزش امتحان کردن دارند.

رستوران LÉbauche

رستوران LÉbauche یکی از رستوران های محبوب شهر است. سرآشپز این رستوران، ملیک دباجی، با برترین و تازه ترین محصولات محلی، غذاهای لذیذ خود را آماده می کند. انواع غذاهای اصیل لیون و برترین غذاهای محبوب فرانسوی را می توانید در منوی رستوران پیدا کنید. تنوع دسرها و نوشیدنی های رستوران هم بسیار قابل توجه است. از چهارشنبه تا یکشنبه برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Le Potager des Halles

رستوران Le Potager des Halles درست در مقابل رستوران LÉbauche قرار گرفته است. سالن غذاخوری بزرگ آن، با نقاشی های زیبا و وسایل چوبی مجذوب کننده، تزیین شده است. یک پلکان مارپیچ در گوشه رستوران وجود دارد که به سالن غذاخوری کوچک تر در طبقه بالا منتهی می شود. برترین غذاها، دسرها و نوشیدنی های محلی و بین المللی را می توانید در این رستوران پیدا کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید. از سه شنبه تا شنبه، برای وعده های ناهار و شام، می توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران هنر نهم (Le Neuvieme Art)

رستوران هنر نهم در قلب منطقه 6 قرار گرفته است و به پارک و ایستگاه مترو، نزدیک است. این رستوران، دو ستاره میشلن دارد و غذا خوردن در آن، تجربه ای بسیار فراتر از آن چیزی است که ممکن است در رستوران های دیگر امتحان کنید. فضای رستوران بسیار شیک و مدرن است و با میزهای چوبی و جایگاه هایی به رنگ سبز روشن، تزیین شده است. هر غذایی که در این رستوران سفارش دهید، به زیبایی و با برترین تزیینات سرو می شود و هر کدام از آن ها، به تنهایی یک اثر هنری خلاقانه است. این رستوران، معروفیت و محبوبیت زیادی دارد و با توجه به اینکه ستاره میشلن دارد و بسیار باکیفیت است، رستوران گرانی محسوب می شود ولی بدون شک، غذا خوردن در این رستوران، ارزش هزینه کردن دارد و خاطره ای است که تا مدت ها آن را فراموش نمی کنید.

رستوران Paul Bocuse

رستوران Paul Bocuse، یکی از قدیمی ترین رستوران های شهر است و سال ها است که به داشتن ستاره میشلن افتخار می کند. سرآشپز رستوران، یکی از پیروز ترین سرآشپزها در کل فرانسه است و برترین غذاهای را با نهایت خلاقیت و تجربه سرو می کند. فضای داخلی رستوران با رنگ صورتی ملایم تزیین شده و نمای بیرونی آن نیز به اندازه نمای داخلی، چشم نواز و مجذوب کننده است. این رستوران همواره به عنوان یکی از برترین رستوران های لیون در فهرست های مختلف، معرفی می شود و منویی بسیار متنوع و مورد پسند دارد.

رستوران Mere Brazier

رستوران Mere Brazier کمتر از 5 دقیقه تا رود رن فاصله دارد. این رستوران، یکی از محبوب ترین رستوران های لیون است و جزو قدیمی ترین رستوران ها است؛ در سال 1921 افتتاح شده و نام آن را از روی نام اولین زنی نام گذاری کرده اند که در فرانسه پیروز به دریافت 3 ستاره میشلن شده است. سبک و شیوه آشپزی او در اواسط قرن بیستم، بسیار مشهور و افسانه ای بود و آوازه اش توانسته بود افراد سرشناسی مثل شارل دو گل را به سوی رستوران خود بکشاند.

بنای رستوران، یک ساختمان باشکوه قرن نوزدهمی است و با دکوراسیون قدیمی و به سبک سنتی تزیین شده است. فضای داخلی رستوران بسیار دیدنی است و در کنار کیفیت بی نظیر غذاها و عطر و طعم فراموش نشدنی آن ها، دست به دست هم داده اند تا این رستوران، به یکی از برترین و محبوب ترین رستوران ها نه تنها در لیون بلکه در فرانسه تبدیل شود.

رستوران تاکائو تاکانو (Takao Takano)

رستوران تاکائو تاکانو در قلب شهر لیون قرار گرفته است و آن را بیشتر از هر چیز به خاطر غذاهای تلفیقی اش می شناسند که ترکیبی از آشپزی ژاپنی و فرانسوی است. اگر از علاقه مندان به غذاهای تلفیقی و مبتکرانه هستید، فرصت حضور در این رستوران عالی را از دست ندهید. فضای داخلی رستوران، بسیار شیک و مدرن است و با سبک آشپزی سرآشپز این رستوران، کاملا همخوانی دارد. هر غذایی که از منوی رستوران انتخاب کنید، با نهایت دقت و خلاقیت تهیه می شود و سرآشپز رستوران، مثل یک هنرمند واقعی، طعم های مختلف را ترکیب می کند و هر غذا را با خلاقیتی قابل توجه، تزیین می کند.

رستوران دنیل و دنیس (Daniel et Denise)

رستوران دنیل و دنیس، یکی از برترین رستوران های سنتی لیون است و محبوبیت زیادی نه تنها در بین اهالی شهر بلکه بین همه گردشگران دارد. برترین غذاهای لیون را با عطر و طعم و کیفیتی مثال زدنی می توانید در این رستوران نوش جان کنید. هر غذایی که انتخاب کنید، رضایت شما را جلب می کند. همراه با غذا برترین و اصیل ترین دسرها و نوشیدنی های فرانسوی نیز سرو می شود.

رستوران La Tête de Lard

رستوران La Tête de Lard با رومیزی های قرمز، وسایل چوبی و وسایل تزیینی مجذوب کننده و سنتی، به زیبایی تزیین شده و نمونه تمام و کمال یک رستوران لیونی است. سرآشپز این رستوران یعنی یوآن بلان، ستاره میشلن دارد و در این رستوران، برترین و مشهورترین غذاهای اصیل لیون را سرو می کند. البته تابستان ها، منوی رستوران تغییر می کند و تعدادی غذا مخصوص منطقه ها جنوبی فرانسه نیز، وارد منو می شود. حتی گاهی اوقات، غذاهای تلفیقی و ترکیبی نیز در منوی رستوران دیده می شود تا سلائق مختلف را راضی کند. دسرها با عطر و طعم خانگی و با اصیل ترین دستورها تهیه می شوند و برای تهیه همه غذاها و دسرها از تازه ترین و مرغوب ترین محصولات محلی و فصلی استفاده می شود.

رستوران Le Poêlon dOr

رستوران Le Poêlon dOr حدود صد سال است که فعالیت می کند. سرآشپزانی بسیار مشهور و مجرب در طی این مدت در رستوران فعالیت کرده اند. اولین سرآشپز، ماری دنیل نام داشت که او را با نام مادر لیونی هم می شناختند. امروزه یان لل، سرآشپز این رستوران است. او به سراسر دنیا سفر کرده و در کنار بسیاری از سرآشپزان مشهور دنیا که ستازه میشلن دارند، کار کرده است. نتیجه سال ها تلاش او را می توانید در غذاهای لذیذ و باکیفیت این رستوران ببینید.

این رستوران، بسیار زیبا است. آینه های بزرگ، سقف های قدیمی، وسایل سنتی و... دارد. هر چیزی در این رستوران، رنگ و بویی از گذشته و اصالت شهر دارد و حتی غذای رستوران نیز، بسیار اصیل است. منوی دسر رستوران هم بسیار متنوع است و از بین آن ها، حتما تارت پرالین را باید امتحان کنید تا یک تجربه کاملا لیونی داشته باشید.

رستوران Chez Paul

رستوران Chez Paul یکی از برترین رستوران های شهر به خصوص برای کسانی است که برای اولین بار می خواهند غذاهای اصیل لیون را امتحان کنند. دکوراسیون رستوران، یادگاری هایی از تاریخ فرانسه دارد. در این رستوران، کاملا احساس راحتی و صمیمیت خواهید داشت، انگار که در منزل یکی از دوستان خود، به مهمانی رفته اید. دستورهایی که برای تهیه غذاهای این رستوران مورد استفاده قرار می گیرید، کاملا اصیل است و نسل به نسل منتقل شده است. برترین غذاهای سنتی و دسرهای خانگی در منوی رستوران وجود دارد.

رستوران Chez Chabert

رستوران Chez Chabert در منطقه پنج لیون قرار گرفته است. این رستوران یک کسب وکار خانوادگی است و در آن، پدر و پسر، دست در دست هم، تلاش می کنند تا مشتریان را با خاطره ای خوش به خانه بفرستند. در این رستوران می توانید برترین غذاهای سنتی و اصیل لیون را امتحان کنید. حتی دسرهای منو نیز کاملا سنتی هستند و با اصیل ترین و قدیمی ترین دستورها تهیه می شوند. پودینگ برنج و کاسترد رستوران را نباید از دست بدهید. دکوراسیون رستوران، حال وهوای نوستالژیک دارد و فضای دوست داشتنی دهه 60 فرانسه را یادآوری می کند. در این رستوران، علاوه بر کیفیت و طعم غذاها، از دکوراسیون قدیمی و مجذوب کننده آن نیز لذت می برید.

منبع: کجارو / lyonresto.com / theguardian.com / elitetraveler.com
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2091

به "رستوران های لیون، طعم لذیذ بهترین غذاهای فرانسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های لیون، طعم لذیذ بهترین غذاهای فرانسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید