رنگ عایق بدنه لوکوموتیو اتلاف انرژی را به حداقل می رساند

به گزارش آخرین خبر، رنگ های نانویی برای استفاده در بدنه لوکوموتیو ایران ساخت شد. این رنگ ها با ضخامت بسیار کم، اما قدرت سرکوب کردن دامنه وسیعی از ارتعاشات، فراوری شده اند.

رنگ عایق بدنه لوکوموتیو اتلاف انرژی را به حداقل می رساند

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، رنگ های نانویی برای استفاده در بدنه لوکوموتیو ایران ساخت شد. این رنگ ها با ضخامت بسیار کم، اما قدرت سرکوب کردن دامنه وسیعی از ارتعاشات، فراوری شده اند.

این محصول رنگ عایق حرارت و صوت در محدوده 1000 هرتز است که برای عایق کاری سطوح مختلف، جلوگیری از اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها در محل هایی نظیر بدنه لوکوموتیو و موتورخانه کشتی استفاده می گردد.

یکی از روش های جلوگیری از اتلاف انرژی و در نتیجه کاهش هزینه ها، استفاده از عایق کاری سطوح مختلف ساختمانی و تجهیزات است. این کار از انتقال صدا های ایجاد شده در اتاق های کناری یا فوقانی ساختمان ها و سازه های صنعتی به داخل کابین کشتی، قطار وخودرو، جلوگیری می نماید.

رنگ های عایق صدا به گونه ای طراحی شده اند که با ضخامت بسیار کم اعمال می شوند، اما قدرت سرکوب کردن دامنه وسیعی از ارتعاشات را دارند. مزیت دیگر این نوع پوشش ها اشغال فضای کمتر است. این موضوع در صنایع کشتی سازی و سازه های دریایی عامل بسیار مهمی به شمار میرود.

شرکت دانش بنیان مهندسین شیمیایی و رنگ سازی نیلی فام ری این رنگ های کاربردی بر پایه فناوری نانو را فراوری نموده است که در بدنه واگن ها، کشتی، هواپیما، موتورخانه ها مانند موتورخانه کشتی، کانکس های فلزی، دودکش های حرارتی، اتاق های ماشین آلات و تجهیزات و لوله های تاسیساتی و تجهیزات سازه ای و ساختمانی کاربرد دارد.

این محصولات با حمایت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و در دل اکوسیستم فناوری و کارآفرینی کشور به فراوری رسیده اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 2117

به "رنگ عایق بدنه لوکوموتیو اتلاف انرژی را به حداقل می رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ عایق بدنه لوکوموتیو اتلاف انرژی را به حداقل می رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید