رکورد اشتغال زایی در کانادا زده شد

به گزارش آخرین خبر، ایسنا: در ماه اوریل برای بیش از 107 هزار نفر در کانادا اشتغال زایی شده است.

رکورد اشتغال زایی در کانادا زده شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید

به نقل از هافینگتن پست، مرکز آمار کانادا در گزارش جدید خود از ثبت رکورد جدید اشتغال زایی در این کشور خبر داده و اعلام نموده است: در ماه آوریل برای بیش از 107 هزار نفر شغل ایجاد شده است که این اشتغال زایی به ویژه برای جوانان و افراد مسن بالای 55 سال دارای روند نیرومندی بوده است. این بزرگ ترین رکورد ثبت شده در دومین اقتصاد بزرگ قاره آمریکا از زمان ثبت آمار اشتغال این کشور در سال 1976 است.

این آمار می تواند مایه دلگرمی سرمایه گذاران و معامله گرانی باشد که در ماه های اخیر با توجه به کاهش رشد مالی کانادا نگران وقوع رکود در این کشور شده بودند. این خبر می تواند هم چنین به یاری جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا برای انتخابات پیش روی این کشور بیاید. نیمی از مشاغل ایجاد شده به تنهایی در ایالت اونتاریو ثبت شده است که در خود اوتاوا پایتخت و تورنتو، بزرگ ترین شهر کانادا را در خود جای داده است.

پس از اونتاریو، ایالت کبک با 38 هزار اشتغال زایی در رده دوم قرار گرفته است و نرخ بیکاری آن به 4.9 درصد رسیده است که پایین ترین نرخ ثبت شده بیکاری در این ایالت فرانسوی زبان محسوب می گردد. نرخ بیکاری جوانان 15 تا 24 ساله کانادایی نیز به لطف اشتغال زایی 47 هزار نفری در ماه آوریل به 10.3 درصد رسیده که پایین ترین نرخ ثبت شده است.

اوری شنفلد، کارشناس مسائل مالی در مؤسسه سی آی بی سی گفت: برای اقتصاد کانادا رقم زیادی است. ناگهان بسیاری از جوانان کانادایی تصمیم گرفتند که به کار احتیاج دارند و به افزایش میزان اشتغال زایی ماه اوریل یاری زیادی کردند.

با این حال شمار زیادی از اقتصاددانان هشدار داده اند نباید خیلی به آمارهای یک ماه امیدوار بود و باید منتظر روند طولانی مدت برای ارزیابی پیامدهای کاهش نرخ بیکاری باشیم. سال گذشته اقتصاد کانادا 426 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد که از نرخ رشد جمعیت این کشور بیشتر است.

در ماه آوریل برای 24 هزار فرد 25 تا 54 ساله نیز اشتغال زایی اجرا شده است. خرده فروشی با ایجاد 32 هزار فرصت شغلی بزرگ ترین محرک روند ماه آوریل بوده است و پس از آن نیز بخش ساخت و ساز واقع شده است.

منبع: برترین ها
انتشار: 21 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 538

به "رکورد اشتغال زایی در کانادا زده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد اشتغال زایی در کانادا زده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید