سفر نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان به تهران

به گزارش آخرین خبر، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان از سفر نماینده ویژه این سازمان به ایران اطلاع داد.

سفر نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان به تهران

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا از شیراز هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان با انتشار بیانیه ای از سفر تادامیچی یاماماتو نماینده ویژه این سازمان به ایران اطلاع داد.

بر اساس این بیانیه، یاماماتو در این سفر دو روزه به تهران سفر نموده تا با مقامات ایرانی و بین المللی درباره شرایط افغانستان گفت وگو کند.

این سفر در حالی اجرا شده که نمایندگان آمریکا و طالبان برای رسیدن به یک توافق سیاسی در قطر مشغول مذاکره هستند و براساس گزارش ها پس از این توافق آمریکا به خروج نیروهایش از افغانستان متعهد شده و گفت وگوهای بین الافغانی نیز شروع خواهد شد.

ایران پس از پاکستان بزرگترین میزبان مهاجرین افغان است و براساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ایران در سال 1395 شمار مهاجرین افغان ساکن این کشور یک میلیون و 583 هزار و 979 نفر اعلام نمود.

پیش بینی می گردد که پس از تأمین صلح و برقراری امنیت در افغانستان بسیاری از پناهجویان افغان در کشورهای خارجی به این کشور بازگردند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: anti6.ir شناسه مطلب: 681

به "سفر نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان به تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان به تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید